سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

مشاوران محترم خسته نباشید

فرم های ارزیابی عملکرد مشاوران که توسط گروه مشاوره استان تهیه شده است را برای اطلاع شما قرار می دهم امیدوارم با دقت مطالعه فرموده و ملاک های مورد نظر را که در بازدیدها مورد نظر قرار می گیرد را مورد توجه قرار دهید. با سپاس

http://persiandrive.com/219522


[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 7:19 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]


[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 6:52 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

همکاران عزیزم با عرض خسته نباشید . نمونه فرم تقویم اجرایی را برای استفاده شما دوستان اینجا قرار می دهم . موفق باشید


[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 6:48 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

امروز 

بهانه ای برای آغاز دنیاست . 

                      می توانی شاد باشی ، 

                                                 بخندی ، 

                                                         همه کس باشی 

                                                                       و هیچ نباشی ، 

                                                                                        تصمیم با توست.

 




[ یکشنبه 93/8/11 ] [ 11:40 صبح ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

می دانی ؟

یک وقت هایی باید
روی یک تکه کاغذ بنویسی
تـعطیــل است !
و بچسبانی پشت شیشه ی افـکارت

باید به خودت استراحت بدهی
دراز بکشی
دست هایت را زیر سرت بگذاری
به آسمان خیره شوی
و بی خیال ســوت بزنی
در دلـت بخنــدی به تمام افـکاری که
پشت شیشه ی ذهنت صف کشیده اند
آن وقت با خودت بگویـی :
بگذار منتـظـر بمانند !

حسین پناهی 

 

 


[ یکشنبه 93/8/11 ] [ 11:37 صبح ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

اگر ب-روز نباشی در تاریکی شب چیزی را نخواهی یافت و به جایی نخواهی رسید

و همه روزهای تقویم زندگی ات دی-روز می شوند

 و 

روزهای نو نشده ات کهنه تر از دیروز اند

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/8/11 ] [ 11:35 صبح ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

روانشناسان تاکید دارند که مدارس می‌توانند نقش مهمی در تشخیص مشکلات روانی در کودکان و درمان زودهنگام آنها ایفا کنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «مینا فاضل» از دانشگاه آکسفورد انگلیس تخمین زده است که 10 درصد افراد زیر 18 سال در کشورهای ثروتمند در دوران کودکی‌شان، پزشک متخصص سلامت روان دارند. فاضل معتقد است اختلال‌های روانی بسیار شایع هستند و با توجه به اینکه مدت طولانی با فرد مبتلا می‌مانند بر مراحل مختلف زندگی انسان تاثیر سوء می‌گذارند.

کمیسیون سلامت روان کانادا در گزارشی اعلام کرد که حدود 1.2 میلیون کودک و جوان کانادایی دچار مشکلات روانی هستند اما از این میان کمتر از 20 درصد از خدمات بهبود سلامت روان بهره می‌برند. در این زمینه مدارس نقش موثری دارند چرا که کودکان بخش قابل توجهی از عمر و زمان خود را در مدرسه می‌گذرانند.

به گزارش سی بی سی نیوز، کارشناسان معتقدند اختلال‌های رفتاری مانند اختلال‌ اضطراب جدایی عمدتا در کودکان چهار تا 10 سال به چشم می‌خورد در حالی که اختلالاتی چون اضطراب و افسردگی عمدتا در دانش آموزان سنین 11 تا 18 سال بروز می‌کنند.

مزایای رسیدگی به سلامت روان در مدارس

شواهد حاکی از آن است که کودکان ترجیح می‌دهند در مدرسه مشاوره شوند تا در مطب و درمانگاه و به طور کلی تعامل میان سیستم آموزش و سلامت حائز اهمیت است.

دکتر فاضل اضافه می‌کند: مانعی که همواره بر سر راه مراجعه به مراکز مشاوره وجود دارد ترس‌های اجتماعی است اما در صورتی که آگاهی بیشتری به افراد در این زمینه داده شود و به خدمات درمانی دسترسی بیشتری داشته باشند، نگرانی‌های کمتری در ارتباط با ترس از ننگ اجتماعی خواهند داشت.

روانشناسان معتقدند 70 درصد بیماری‌های روانی پیش از سنین 18 و 19 سالگی قابل تشخیص هستند و در صورتی که در مراحل اولیه آن شناسایی شوند، درمان آنها راحت‌تر خواهد بود. همچنین در صورتی که معلمان، آموزش و آمادگی بیشتری برای تشخیص بیماری‌های روانی داشته باشند، هزینه‌های درمانی بسیار کاهش خواهد یافت.


[ چهارشنبه 93/7/23 ] [ 11:6 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

فحش دادن به کودک, تنبیه کودک,کودک آزاری,تربیت کودک

 ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد. مربی مهد کودکی به زور به کودک غذا می‌دهد، موهایش را می‌کشد و او را هل می‌دهد؛ فردای آن روز پای تک‌تک خانواده‌ها به مهد فرزندشان در گوشه و کنار کشور باز می‌شود. عده‌ای تصمیم می‌گیرند مسئولیت نگهداری از کودک‌شان را در خانه برعهده بگیرند و عده‌ای به فکر ثبت نام فرزندشان در مهدکودک دیگر می‌افتند.

اگر شما هم در گروه والدینی هستید که به‌خاطر ترس از آزار دیدن فرزندتان به پاک کردن صورت‌مسئله و دور کردنش از اجتماع فکر می‌کنید، این پرونده را بخوانید. حتی شمایی که عاشقانه فرزندتان را دوست دارید، گاهی ناخواسته به یک کودک‌آزار تبدیل می‌شوید و حتی شمایی که برای رشد فرزندتان به آب و آتش می‌زنید، گاهی با بی‌خبری دست او را در دست یک کودک‌آزار می‌گذارید ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 93/7/23 ] [ 9:40 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

مفهوم مالکیت ,برداشتن وسایل دیگران,آموزش رعایت حق مالکیت دیگران به کودک

تحت هیچ شرایطی از تنبه بدنی استفاده نکنید . کودکان ازشش سالگی به بعد می توانند به صورت کامل و واضح ، مفهوم مالکیت و نادرست بودن رفتار« برداشتن وسایل دیگران » را درک کنند. در این زمان است که والدین باید محدویت ها و تنبیه هایی را برای این عمل در نظر بگیرند .

یکی از راه های مناسب برای آموزش رعایت حق مالکیت دیگران ، رعایت این حقوق از سوی والدین است. پدران و مادران باید مراقب رفتار خود باشند مثلا بدون اجازه به وسایل سایر اعضای خانواده دست نزنید و حتی برای استفاده از وسایل کودک نیز از او اجازه بگیرند . ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 93/7/23 ] [ 9:38 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

حتی زمانی که فکر می کنیم بهترین تصمیم را گرفته ایم، از مشاوره بی نیاز نیستیم.


[ دوشنبه 93/7/21 ] [ 10:19 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 984371