سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

حسن بن راشد از امام صادق علیه السلام پرسید:« آیا مسلمانان غیر از عید فطر و قربان عید دیگری هم دارند؟»
فرمود:« آری، عیدی که بزرگ‌تر و با فضیلت‌تر از آن دو عید است: روزی که امیرالمؤمنین علی علیه السلام برای هدایت مردم منصوب گردید. همه‌ی پیامبران به مردم دستور می‌دادند که روز معرفی وصی خود را عید بگیرند.»

img/daneshnameh_up/7/7f/ghadir.jpg



حسن پرسید:« شایسته است در آن روز چه کاری انجام بدهیم؟»
فرمود:« آن روز را روزه بگیر و بر محمد و آل محمد درود فراوان بفرست و از کسانی که به آنها ستم کرده‌اند بیزاری بجو. »
حسن پرسید:« پاداش روزه‌دار در روز عید غدیر چیست؟»
فرمود:« پاداش کسی که شصت ماه را روزه گرفته باشد.»

منابع :
بحارالانوار،‌ ج 37،‌ ص 171، شماره 53 ------ فروغ کافی


[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 8:25 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

1 ذهن خود را به کار اندازید:
حل کردن جدول و معما ، بهترین راه برای گذراندن وقت است. دکتر استاک معتقد است که در بین ارگانهای مختلف بدن ، مغز عضوی منحصر به فرد به شمار می آید ، زیرا عضوهایی مانند کبد و کلیه ها ، در اثر کارکردن زیاد و مستمر فرسوده خواهند شد اما مغز ، هر چقدر که بیشتر فعالیت داشته باشد ، تواناتر و قوی تر می شود. به کار انداختن مغز و انجام بازی هایی مانند شطرنج بر شناخت و درک بیشتر مغز می افزاید. از طریق فعالیت هایی که مغز را به کار می اندازند ، می توان به رشد سلول های عصبی تازه کمک کرد و با این وسیله ارتباط بین سلولهای عصبی در مغز حفظ شده و حتی افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/7/20 ] [ 12:12 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

 

ساده لوح,زودباور,ساده‌بین

زودباور نباشیم. این جمله کوتاه را بارها و بارها شنیده‌ایم. درباره این جمله کوتاه بارها و بارها حرف زده‌اند و نوشته‌اند و توصیه کرده‌اند اما اگر قرار بود زودباور نباشیم که دیگر نیازی به این همه توصیه و تکرار نبود. دایره زودباوری ما آدم‌ها گاهی بسیار وسیع می‌شود.

زودباور بودن در یک معنا خوب است. آن هم زمانی که آدم‌ها باورشان انسانی و اخلاقی است و این باورها و اندیشه‌های انسانی است که اساس تعامل میان آدم هاست.اما همه می‌دانیم که همیشه این گونه نیست و همیشه هستند آدم‌هایی متــرصد کلاه گذاشتن بر سر دیگران هستند و ذهن‌های زودباور را در معرض آسیب‌هایی جدی قرار می‌دهند.بر همین اساس است که گفته‌اند و شنیده‌ایم که انسان زیرک از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. اما تمام اینها حرف است و در حیطه عمل قصه جور دیگری است. در عمل می‌بینیم و می‌شنویم که بسیاری از ما با وجود آن که از صبح تا شب می‌شنویم که نباید زودباور باشیم و حتی چه بسا خودمان هم به دیگران توصیه می‌کنیم که زودباور نباشند باز هم در مقام عمل بسیاری از اوقات زودباور می‌شویم. گول می‌خوریم و در حساب و کتاب زندگی بر اساس وعده و وعید‌های دیگران گرفتار می‌شویم. ادامه مطلب...

[ شنبه 93/7/12 ] [ 9:4 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

خود کم بین ها,عقده حقارت,خود کم بینی

یکی از عوامل اساسی انحرافات روان و شخصیت انسان، «عقده حقارت» یا خود کم بینی است عقده حقارت به حالت سرکوفتگی و افسردگی همراه با کینه توزی که به سبب ناکامی و تحمل رنج و خفت و حقارت پدید می آید، تعریف شده است. «احساس حقارت» داشتن، همان طور که از کلمه دومش بر می آید، یعنی اینکه یک نفر حس کند در برابر دیگران کوچک است و خودش را دست کم بگیرد. البته همان طور که از کلمه اولش هم بر می آید، نشان از این دارد که این «خودکم بینی» چندان ربطی به واقعیت ندارد و بیشتر باور و حس یک آدم است نسبت به خودش. ادامه مطلب...

[ شنبه 93/7/12 ] [ 9:3 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

1 - خودتان را معرفی کنید و انتظار خود را از دانش آموزان به صراحت بیان کنید .
2 - هر چه سریعتر نام دانش آموزان خود را یاد بگیرید و کمک کنید که با همدیگر آشنا شوید .
3 - برنامه تدریس خود را برای دانش آموزان طرح کنید و مطمئن شوید که آنها روش ارزشیابی شما را می دانند .
4 - شیوه هایی برای جلب توجه دانش آموزان در نظر داشته باشید .

5 - برای هر کسی که حرف شما را قطع می کند کاری آماده داشته باشید . ( مانند سوال ) ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/7/10 ] [ 6:37 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

بارالها! به سوی تو آمده ام تا دریابی ام، در این بی سر و سامانْ بازار دنیا. به سوی تو آمده ام تا از تو مدد جویم؛ یاری طلبم و بخواهم که مرا به خود وانگذاری؛ که من پوچم بی تو!
اکنون که در آستانه شروع ماه مهر هستیم و سال علم آموزی جدیدی پیش روست، از تو می خواهم مرا یاری کنی تا در مسیری گام بردارم که مروّج علم و آیین تو باشم.
یاری ام کن تا همواره در آموختن، حریص باشم و در ترویج آموخته هایم، سخی.
یاری ام ده تا بیاموزم آنچه را تو می پسندی و دوری جویم از آنچه ناپسند توست.
کمکم کن قلم که در دست می گیرم، به یاد تو باشم و آنچه می نگارم، مورد رضای تو باشد. بر صفحه تاریک دلم با قلم الهی ات نقشی بزن که تا زنده ام، به اینکه موجودی مفید فایده در هستی بی پایانت بوده ام، به خود ببالم.
در این ماه مهر، از مهر بی کران خویش باز هم به من ببخش و این آغازِ دوباره را برایم آغازی مبارک رقم بزن.
به لطف و کرمت، یا ارحم الراحمین!


[ پنج شنبه 93/7/10 ] [ 6:33 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

 

 

اول مهر برای همه جزء خاطرات فراموش‌نشدنی است، هرچقدر هم که با گریه و ناراحتی همراه بوده باشد. اما به هر حال اولین روز مدرسه پر از تلاطم‌های عاطفی است. کوچولوی شما قرار است برای اولین بار از آغوش گرم شما دور شود و چند ساعتی از روزش را در جایی به نام مدرسه باشد. از آنجایی که ممکن است بسیاری از کودکان تجربه مهدکودک و پیش دبستانی نداشته باشند یا اگر هم داشته باشند مکلف به انجام مشق و درس و حضور مستمر نبوده‌اند، محیط مدرسه و ورود به آن می‌تواند ایجاد دلهره و اضطراب کند.

<** ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/7/10 ] [ 6:30 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

نمی دانستم.
هیچ چیز نمیدانستم 
و نمی دانستم که نمی دانم،
اما تو می دانستی و می توانستی
و همین بس بود که دستهایم را بگیری
و در کلاس مهربانیت بنشانی
و نخستین حرفهایم را برایم هجی کنی. ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/7/10 ] [ 6:24 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

همکاران گرامی با عرض خسته نباشید

در راستای تحقق شعار امسال هفته بهداشت روان : "ارایه خدمات مشاوره‌ای مناسب، توانمندسازی روانی – اجتماعی، ارتقای کیفی زندگی دانش آموزان" مقالات خود را پیرامون موضوع: ارتقای کیفی زندگی دانش آموزان تا پایان هفته بهداشت روان(30مهرماه) به مرکز تحقیقات معلمان مبارکه گروه مشاوره تحویل نمایید. از برندگان به نحو مطلوبی تقدیر بعمل می آید.

با تشکر

 


[ چهارشنبه 93/7/9 ] [ 9:54 صبح ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

به شوق گشایش درهای دانایی، با گام های کودکی، راه مدرسه را طی می کنم. بارها روز اول مهر را به یاد آورده ام. هنوز عطر شاخه گلی که به دستم دادند، در فضای خاطرم می پیچد و مغرورِ آن کلامم که ورودم به مدرسه را خوش آمد گفت.
یادش به خیر؛ صدای زنگ مدرسه و شوری که در دلم برپا می کرد؛ بی تاب پاسخ به پرسش معلم، هیجان نمره بیست و اشتیاق شنیدن «آفرین» از زبان او !
مدرسه، فرصت بزرگ فهمیدن بود که در آن، روح قد می کشید و بزرگ می شد، اصلاً پی بردن به معنای زندگی، راز زیستن و قانون حیات، زیر سقف مدرسه به دست می آمد. بنایِ محبوب آن همیشه آباد!


همکاران ارجمندم بهار تعلیم و تربیت بر شما بزرگواران، گرامی باد.



[ چهارشنبه 93/7/2 ] [ 1:3 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 985434