سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید شکرخدا موسوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت:‌ براساس تعالیم دینی اگر کسی فریاد مسلمانی را بشنود و به ندای او پاسخ ندهد مسلمان نیست، باید به داد وضعیت حقوقی و معیشتی معلمان کشور رسید به دلیل اینکه هیچ تناسبی بین حقوق فرهنگیان با سایر کارمندان دولت وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم به وضعیت حقوقی معلمان زحمتکش در کشور توجه کنند چرا که معلمان تنها حقوق خود را می‌خواهند.

موسوی خطاب به رئیس مجلس افزود: اگر منتظرید که وزیر آموزش و پرورش کاری برای افزایش حقوق معلمان انجام دهد این آرزو به جایی نخواهد رسید.

وی گفت: معلمان برای اداره زندگی خود مجبورند شغل دوم و سوم داشته باشند، آیا سزاوار است معلمانی که براساس فرمایشات امام راحل شغل انبیاء را دارند اینگونه زیر دست و پا له شوند؟ اسلام این بی‌عدالتی را قبول نمی‌کند.

موسوی با انتقاد از تفاوت حقوق معلمان با سایر ادارات دولتی گفت:‌ معلمان کشور با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان بازنشست می‌شوند این در حالی است که بازنشستگان سایر ادارات در یک شهر با حقوق‌های 4 الی 6 میلیون تومانی بازنشسته می‌شوند.

وی گفت: اگر طرحی برای ارتقاء سطح معیشت فرهنگیان تدوین و اجرایی نشود، حتما در پیشگاه خداوند در دنیا و آخرت پاسخگو خواهید بود، امروز معلمان در مقابل فرزندان خود شرمنده می‌شوند چون نمی‌توانند در زمان ازدواج به فرزندان خود کمک کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد:‌ برای پیشرفت کشور باید به وضعیت معلمان توجه کرد، همچنین از وزیر آموزش و پرورش درخواست دارم به قانون مجلس در زمینه استخدام معلمان پیش دبستانی تمکین کند.نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از تفاوت حقوق معلمان با سایر ادارات دولتی گفت:‌ معلمان کشور با حقوق ماهیانه یک میلیون تومان بازنشسته می‌شوند اما در سایر ادارات، کارمندان با حقوق‌های 4 الی 6 میلیون تومانی بازنشسته می‌شوند


[ جمعه 94/3/29 ] [ 8:14 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

صراط: مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وقتی یک معلم و یک پرستار ماهی یک تا 1.5 میلیون تومان حقوق می‌گیرد چرا یک پزشک باید ماهی 100 میلیون یا در بازار آزاد تا ماهی یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد، قرار نبود شکاف طبقاتی زیاد شود.

مسعود پزشکیان در حاشیه محفل انس تیم های اضطراری دوران دفاع مقدس و بسیج جامعه پزشکی در مسجد الزهرای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: جهاد اصغر دوران جنگ بود که از آن سربلند بیرون آمدیم،  حالا زمان جهاد اکبر است. رسول خدا(ص) هم وقتی از جنگ آمد گفت، حالا جهاد اکبر که مبارزه با نفس و مادیات است شروع شده است.

وی گفت: جهاد اکبر این است که رفتار ما این نباشد که دنبال پول، مقام و پست باشیم کاری که الان متأسفانه خیلی ها دنبالش هستند.

پزشکیان ادامه داد: در مورد طرح تحول سلامت هم قرار نبود به جایی برسیم که یک پزشک ماهی 100 میلیون تومان یا در بازار آزاد تا ماهی یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد در حالی که یک معلم یا یک پرستار باید باید با ماهی یک میلیون یا 1.5 میلیون تومان زندگی کند، مگر می شود با ماهی یک میلیون تومان زندگی کرد

ا<** ادامه مطلب...

[ جمعه 94/3/29 ] [ 7:46 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی به نقل از واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان گفت: بر اساس طرحی که در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است، رشته های تحصیلی دانش آموزان از 5 به 3 رشته تقلیل می یابد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتربهرام محمدیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: بر اساس این طرح 5 رشته علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، فنی و حرفه ای و کار و دانش به 3 رشته علوم پایه،‌ علوم انسانی و فنی و مهارتی تغییر و انتخاب رشته های تحصیلی نیز در پایه دهم انجام خواهد شد.
وی افزود: با اجرای این طرح همچنین دانش آموزان می توانند در پایه یازدهم تغییر رشته تحصیلی خود را با کمترین حذف و اضافه واحدهای درسی انجام دهند و در پایه دوازدهم رشته های تحصیلی خود را به صورت تخصصی دنبال کنند.
وی افزود: زنگ کتابخانه در سال تحصیلی آینده نیز در برنامه درسی دانش آموزان وجود ندارد و از سال تحصیلی 96 – 95 در برنامه درسی رسمی دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود تاکید رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی جاری این کار تا کنون انجام نشده است ؟ گفت: وقتی یک تصمیم در آموزش و پرورش گرفته می شود و این تصمیم بخواهد به برنامه رسمی تبدیل شود، یکسال زمان نیاز دارد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد : 50 ساعت برنامه درسی خارج از کلاس در نظر گرفته شده که در نظر است آنها را در برنامه درسی دانش آموزان قرار دهیم و طبق این برنامه زنگ انشاء نیز در برنامه رسمی دانش آموزان قرار خواهد گرفت


[ دوشنبه 94/3/18 ] [ 11:14 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

 

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی‌اصغر فانی در همایش "بهداشت روان" در وزارت آموزش و پرورش، از طراحی 99 برنامه در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دردست اجرا در راستای اجرای سند تحول بنیادین، طراحی "نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی" است که در حال انجام است.

وی افزود: سه عامل "استعداد، نیاز جامعه و علایق دانش‌آموز" در هدایت تحصیلی تأثیرگذار است و مشاور باید این روند را به درستی جهت‌دهی کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در ادامه روند استقرار نظام جدید آموزشی، امسال پایه سوم راهنمایی نداریم و سال آینده کلاس نهم را خواهیم داشت؛ به همین جهت باید هدایت تحصیلی به درستی انجام شود و امیدواریم امسال در دفاتر مشاوره وزارت آموزش و پرورش، اقدامات مؤثری برای توزیع متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها در دوره متوسطه دوم (دبیرستان) صورت بگیرد.


[ دوشنبه 94/3/18 ] [ 11:12 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

آموزش و پرورش

فانی: کمیته ای برای هدایت تحصیلی پایه نهم تشکیل شده است


وزیر آموزش و پروش گفت: کمیته ای برای هدایت تحصیلی پایه نهم دوره اول متوسطه و تعیین شاخه ها و رشته ها در دوره دوم متوسطه تشکیل شده است .

علی اصغر فانی اظهار کرد: مدتی است که کمیته ای برای هدایت تحصیلی در پایان پایه نهم دوره اول متوسطه و تعیین شاخه ها و رشته هایی در دوره دوم متوسطه تحصیلی تشکیل شده که بنده نیز به طور مرتب در جلسات آن حضور دارم .

وی افزود: باید در آخر پایه نهم دوره اول متوسطه هدایت تحصیلی را به دانش آموزان بدهیم و برای این کار بیش از یک سال فرصت خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم تا پایان تابستان 94 بتوانیم موضوع هدایت تحصیلی شاخه ها ، رشته های دوره دوم متوسطه را نهایی کنیم .

وی ادامه داد: پس از نهایی شدن این موضوع اطلاعات شاخه ها ، رشته های دوره دوم متوسطه را اطلاع رسانی خواهیم کرد و امیدواریم این موضوع طبق زمانبندی مشخص شده انجام شود .

فانی در پایان خاطر نشان کرد: به طور قطع و بر اساس سند تحول بنیادین هدایت تحصیلی باید در پایه نهم دوره اول متوسطه در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.


[ دوشنبه 94/3/18 ] [ 11:10 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

«عظیم محبی» روز جمعه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: از آنجا که دانش آموزان در پایه سوم دوره متوسطه اول باید تعیین رشته کنند، بنابراین مدیران و معلمان باید آمادگی لازم را برای هدایت و راهنمایی دانش آموزان به دست آورند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کمیته مشترکی تشکیل شده و بنا داریم اقدامات اولیه را برای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه هشتم که سال آینده وارد پایه نهم می‌شوند، صورت دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: با توجه به اینکه پایه نهم سال آینده دوره جدیدی است لذا در صدد هستیم معلمان این پایه را مشخص کرده و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دهیم.

محبی با بیان اینکه اکنون در مجموع دو میلیون و 67 هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه اول، سال آینده تعداد دانش آموزان این دوره به حدود سه میلیون نفر می‌رسد.

وی یادآورشد: اکنون دانش آموزان دوره متوسطه اول در 22 هزار و 609 مدرسه و در قالب 86 هزار و 814 کلاس درس تحصیل می‌کنند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با اضافه شدن پایه نهم به دوره متوسطه اول باید 43 هزار کلاس درس جدید در این دوره داشته باشیم که در مجموع تعداد کل کلاس‌های درس ما به 130 هزار کلاس و تعداد مدرسه به 33 هزار مدرسه می‌رسد.

محبی خاطرنشان کرد: امکان دارد در برخی مدارس به دلیل اضافه شدن پایه سوم (نهم) به دوره متوسطه اول به صورت دو نوبته اداره شود


[ دوشنبه 94/3/18 ] [ 11:6 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

حسن فرازنده خالدی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته مشاغل در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر هدایت تحصیلی در پایه اول متوسطه انجام می‌شود ولی در بازدید از نمایشگاه‌های مشاغل، دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی نیز حضور دارند.
وی ادامه داد: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی باید به دوره راهنمایی منتقل شود که بر این اسای در سال تحصیلی 95ـ94 شاهد اجرای هدایت تحصیلی در پایه سوم «متوسطه اول» خواهیم بود.
خالدی توضیح داد: دانش‌آموزان ششم ابتدایی، سال تحصیلی آینده به پایه اول «متوسطه اول» (راهنمایی) می‌روند و در سال تحصیلی 95ـ94 در پایه سوم «متوسطه اول» تحصیل می‌کنند که در همان سال، هدایت تحصیلی نیز اجرا می‌شود.


[ دوشنبه 94/3/18 ] [ 10:59 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

برای بالا بردن امکان موفقیت زندگی زناشویی، یکی از مسائل مهم، هنگام ازدواج، شناخت طرفین از یکدیگر است. مهم ترین گام در این مرحله، پیش از مشاوره با یک روان شناس مجرب، پرسش‌هایی است که دو طرف از یکدیگر می‌پرسند.

در ادامه‌ی مطلب، مهدی ملک‌محمد، کارشناس ارشد روان شناسی، با طبقه بندی شش موضوع، به مهم ترین پرسش‌های پیش از ازدواج اشاره می‌کند...

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ازدواجشان حتما با موفقیت مواجه خواهد شد و در زندگی مشترکشان با هیچ موضوع چالش‌برانگیزی مواجه نخواهد شد درحالی که بدون شناخت طرفین از هم دراین مرحله، امکان موفقیت در زندگی زناشویی بسیار کم است. یکی از مهم‌ترین گام‌های این مرحله، پرسش‌هایی است که افراد از یکدیگر می‌کنند. ما در اینجا به مهم‌ترین پرسش‌ها اشاره ‌و بر این نکته تأکید می‌کنیم که این پرسش‌ها تنها گامی است برای درست شناختن فرد مقابل. یکی از مراحل بسیار مهم که بعد از پرسش‌ها و شناخت طرف مقابل باید صورت بگیرد، مشاوره با یک روان‌شناس مجرب در این زمینه است تا هم با کمک او این شناخت افزایش یابد و هم در صورتی که این پرسش‌ها تردیدی در ما ایجاد کرده، بتوانیم با او در میان بگذاریم و کمک بگیریم.

نکته دیگر اینکه همه سؤالات برای دختر و پسر مشترک است، به‌جز سؤالاتی که در مقابلشان نوشته شده که مخصوص دختران یا پسران است. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/2/29 ] [ 7:21 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

واقعیت این است که مرتکب شدن برخی اشتباهات در روابط، ما را به سمت تنهایی سوق می دهند. در ادامه 20 اشتباه ذکر شده که باعث می شود شما همیشه حتی در ازدواج تان هم تنها و بی یاور باشید.

1) ازدواج با فردی که نمی‌تواند هیجانش را کنترل کند. چنین آدم هایی مرتبط بار روی دوش شما هستند چون باید مهارشان کنید، مراقب شان باشید و عین یک بچه هیجاناتشان را بپذیرید. واقعا کار سختی است!

2) ازدواج با فردی که احساس می‌کنید فرسنگ‌ها از شما دور است یا ذهنش به شدت مشغول افکار دیگری است.

3) ازدواج با فردی که بسیار ساکت است/ یا به ندرت آغازگر یک مکالمه است.

4) ازدواج با کسی که فقط در مورد خودش صحبت می‌کند. این آدم ها به شما فرصت نمی دهند خودتان را نشان دهید. اساسا شما را نمی بینند و مرکز دنیا، خودشان هستند و بقیه عالم و آدم برایشان اهمیتی ندارد.

5) ازدواج با کسی که علاقه کمی برای برقراری ارتباط با طرف مقابل (شما) از خود نشان می‌دهد.

6) ازدواج کردن باکسی که در رابطه قبلی‌اش نتوانسته رابطه احساسی نزدیکی با زوجش داشته باشد. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/2/29 ] [ 7:11 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]



فارس/ معاون پرورشی‌فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتراض معلمان برای حقوق‌شان نیست بلکه برای تبعیض بین آنچه که در پرداخت حقوق در سایر ادارات وجود دارد، است.

محمدرضا کفاش عصر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان که در مجتمع فرهنگی اردویی میرزاکوچک‌خان رامسر برگزار شد، با اشاره به تلاش معلمان‌ اظهار کرد: معلمان نه برای دستمزد بلکه به‌ خاطر عشق و علاقه خود با جان و دل به تعلیم و تربیت فرزندان‎مان می‎پردازند.

وی افزود: این درست نیست که با صحبت‌های خزنده‌ای که در جامعه رواج داده‌اند‌ زحمات این عزیزان زحمتکش نادیده گرفته شود‌ تا معلم نباشید نمی‌دانید که چه زحماتی باید کشیده شود تا دانش‌آموزی بتواند آینده خود را بسازد.

معاون پرورشی‌فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم را معلم می‎شناسد، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت مقوله‎ای است که به‌صورت نهادی در وجود معلمان قرار داده شده است و هر کسی نمی‌تواند از این مهم برآید.

این مسئول بیان کرد: پس حال منصفانه نیست که این دلسوزان در جایگاه واقعی خود قرار نداشته باشند و فقط با مقداری پول عملکرد آنها را بسنجیم.

کفاش اضافه کرد: تحصن معلمان نه برای حقوق‌شان بلکه برای اعتراض به تبعیض بین آنچه که در پرداخت حقوق در ادارات و سایر نهادهای دولتی وجود دارد، است.

وی گفت: چه کسی گفته که معلمان تابستان‌ها بیکارند و حقوق دریافت می‌کنند، در حالی که اصلاً این حرف درست نیست و آنها همانند دیگر کارمندان ادارات در تابستان‌ها هم مشغول به تدریس و فعالیت هستند.

[ شنبه 94/2/19 ] [ 6:6 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 983893