سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

شیوه نامه فراخوان اولین جشنواره کشوری تکنیک های برتر مشاوره ای با رویکرد بومی

مقدمه :

      مشاوره در مجموعه خدمات راهنمایی و بهداشت روانی ، یکی از مهم ترین فعالیت ها است ، که راهگشای حل بسیاری از مشکلات انسانها از اقشار گوناگون می باشد. هدف اصلی مشاوره کمک به مراحعان در شناخت نقاط مثبت خود ، درک موانع رشد و محیط خویشتن است . مشاوره ،فرآیندی مستقیم و رویاروی است ، که در آن به مراجع کمک می کند تا صادقانه رفتار و نگرش ها و کیفیت شیوه زندگی خود را د رمحیطی آزاد و به دور از هرگونه تهدید و تحمیل مورد ارزیابی قرار دهدو درجهت تغییرات اساسی ومعنی دار اقدامات لازم و ضروری انجام دهد.به این ترتیب در ارائه خدمات مشاوره ای به علت دامنه تخصصی و علمی فعالیت ،مشاوران نیازمند تکنیک ها و فنون کارآمد در حل مشکلات تحصیلی و رفتاری هستند و این تکنیک ها و فنون می بایستی با شرایط بومی و فرهنگی جامعه همخوان باشد.

اهداف:

1-    ارتقای سطح تخصصی مشاوران در ارتباط با انجام مشاوره فردی و گروهی

2-   ارائه تکنیک های بومی شده در امر مشاوره

3-    ایجاد انگیزه در بین مشاوران و نیروهای تخصصی جهت ارتقای دانش، مهارتها و فنون مشاوره

4-    فضا سازی به منظور دریافت وکاربست ابتکارات وخلاقیت های مشاوران به صورت هدفمند و سازمان یافته

5-    احصاء شیوه های کارآمد مشاوره ای و استفاده از تجارب عملی نیروها.

  ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/10/2 ] [ 10:16 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

انالله واناالیه راجعون السلام علیک یااباعبدالله الحسین

خبردرگذشت نابهنگام حاجیه خانم رهبری مشاور دبیرستان فاطمه زهرا(س)شهرستان مبارکه وهمسر شان مهندس رضایی فرهنگیان وبه خصوص مشاوران شهرستان مبارکه را عزادارساخت.پرواز این دوشیعه مخلص وعزادار سالار شهیدان  درشام غریبان سال 1388هجری شمسی رابه خانواده ایشان تسلیت گفته واز درگاه احدیت برای ایشان مغفرت وهمجواری با ارباب بی کفنشان راخواستاریم.


[ شنبه 89/9/27 ] [ 9:27 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

سایت های مرتبط باامام حسین(ع) برای آشنایی ومعرفت نسبت به قیام عاشورا ازسایت های زیر بازدید فرمایید:

http://www.moharam.miadgah.ir/                                                                  

http://www.vaares.com/

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=57734

http://www.moharram.ir/88/index.html

 


[ دوشنبه 89/9/15 ] [ 8:1 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

عاشورا، جلوه تقابل دو تفکر است از دین، تفکری فربه شده از بسط شریعت، و تفکری پایبند به سنت نبوی.

یک سوی میدان، تفکری فربه شده و بسط یافته از تسامح و تساهل نسبت به دین را به صف می یابیم. دین در این باور، نه محل بروز و صدور و اجرای احکام الهی است در پهنه جماعت مسلمین، بلکه خلاصه ای است در نماز، روزه، حج و ثواب اخروی. آن جا که "شریح قاضی" عالم مدعی، به فتوای قتل حسین بن علی(ع) می‌نشیند یا "ابوموسی اشعری" در مقام حکمیت، به عزل علی(ع) لب می گشاید، چه فربهی در معرفت دینی آنان حاصل شده است؟ اگر اقتضای زمان و عقل معیشت دنیا، معرفت دینی را فربه می سازد، این نتیجه آن فربهی است و نتیجه با مقدمه کاملا همخوان است. جایی که "ابوسفیان" و امویانی چون "مروان" و "ولید"، آن تبعیدیان مادام العمر توسط رسول خدا، در صف شریعت خواهان و حاکمان دینی ظاهرمی شوند و حکم در دست می گیرند و اجتهاد می‌کنند، چه بسطی در شریعت صورت گرفته است؟ اجتهاد اموی در برابر نص نبوی وعلوی، نه آن بسطی که میوه اش این است؟

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/9/15 ] [ 7:55 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
 دختران عاشق عاطفه و پسران دنبال رابطه؟
بحث رابطه دختر و پسر در جامعه ما اکنون و با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی همچنان به عنوان یکی از نیمه های تاریک روابط
 اجتماعی خودنمایی می کند، موضوعی که اما و اگرها و باید و نبایدهای بی شماری را متوجه سیاستگذاران نموده و از سوی دیگر به وضوح نشان دهنده کلاف سر درگمی است که راه خروج از ابهام در این روابط را ناکام گذاشته است. در این عرصه وجود برخی خط قرمزها در بیان مسایل تا حد زیادی بی دلیل، در رها شدن موضوع به صورت عیب تاثیر داشته است.
با این وجود اشتراک مفهومی عباراتی چون رابطه دختر و پسر، دوست دختر و دوست پسر، روابط عاشقانه و در اصطلاح خیابانی و ... مانع از آن است که بخواهیم تفاوتی در ماهیت و کارکرد این عبارات قایل شویم.
[ شنبه 89/9/13 ] [ 11:18 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ ]

 1-با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، ماشین حساب، لغت نامه و ساعت را به همراه داشته باشید. با این کار همه چیز در دسترس شما خواهد بود و نیازی به قرض گرفتن وسایل دیگران پیدا نخواهید کرد.

2- با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: " من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. " نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.

  ادامه مطلب...

[ شنبه 89/9/13 ] [ 10:51 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

طبیعی‌ترین شکل خانواده، این است که هیچ عاملی جز مرگ نتواند پیوند زناشویی را بگسلد و میان زن و شوهر جدایی بیافکند...

 وَ مِن ءَاَیتِهِ أَن خَلَقَ لَکُم مِّن أَنفُسِکُم أَزوَجَاَ لّـِتـَسکُنُوا إِلَیهَا وَ جَعَلَ بَینَکُم مَّوَدَّةَ وَ رَحمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَأَیتٍِِِِ لِّقَومٍ َیتَفَکَّرُونَ

و از نشانه‌های او (خدا) این است که از [نوع] خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدان‌ها آرام گیرید، و میانتان دوستی و رحمت نهاد. آری، در این (نعمت) برای مردمی که می‌اندیشند، قطعاً نشانه‌هایی است. (سورة روم، آیه ??)

طبیعی‌ترین شکل خانواده، این است که هیچ عاملی جز مرگ نتواند پیوند زناشویی را بگسلد و میان زن و شوهر جدایی بیافکند. کوشش مصلحان جامعه - مخصوصاً پیامبران خدا - این بوده است که نظام خانواده، یک نظام مستحکم و پایدار باشد و هیچ عاملی نتواند این کانون سعادت را متلاشی گرداند. به هر حال، خانوادة خوشبخت نشانه‌هایی دارد که در اینجا به چند نمونة آن اشاره می‌شود. امید است که خانوادة شما نیز برخوردار از این نشانه‌ها باشد.

    ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 11:42 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

هوش، یکی از بحث‌انگیزترین مفاهیمی است که تابه‌حال اندیشمندان، تعاریف زیادی در مورد آن ارائه داده‌اند ...

  اما هنوز به تعریف واحدی که مورد قبول همگان باشد، دست نیافته‌اند. زیرا هوش یک مفهوم انتزاعی(ذهنی) است و تعریف کردن این‌گونه مفاهیم دشوار می‌باشد. یکی از تعاریفی که بسیار مورد استفاده و استقبال قرار گرفته، تعریفی است که وکسلر، پیشنهاد کرده است. او هوش را به عنوان یک "استعداد کلی شخصی" برای درک جهان خود و برآورده ساختن انتظارات آن تعریف کرد. بنابراین از نظر وی، هوش شامل توانایی‌های فرد برای تفکر منطقی، اقدام هدفمندانه و برخورد مؤثر با محیط است. او تاکید می‌کرد که هوش کلی را نمی‌توان با توانایی رفتار هوشمندانه هر اندازه که به مفهومی گسترده تعریف شود، معادل دانست، بلکه باید آن را به عنوان جلوه‌های آشکار شخصیت به‌طور کلی،‌ تلقی کرد.  به هرحال می‌توان به سه مولفه در تعریف هوش اشاره کرد که اکثریت متخصصان بر سر آن توافق دارند:
الف. توانایی پرداختن به مسائل انتزاعی در امور عینی
ب. توانایی حل مساله و درگیر شدن در موقعیت‌های تازه و جدید
ج. توانایی فراگیری، به‌ویژه فراگیری و استفاده از امور انتزاعی مشتمل بر واژه‌ها و نمادهای دیگر.
  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 89/9/8 ] [ 11:35 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

ـ توی درسی که با خواندنش مشکل دارید، از روش SQR3 استفاده کنید:
Survey (
پیش خوانی. یک مطالعة اجمالی یا خواندن روزنامه وار مطالب پیش از مطالعة اصلی. یعنی فقط یک نگاه به عناوین اصلی و احیانا خلاصة انتهایی، برای آشنا شدن با کلیت موضوع مورد مطالعه
)
Question (
وقتی با کلیت موضوع آشنا شدید، کمی به آن فکر کنید تا پرسش هایی در ذهنتان ایجاد شود
)
Read (
حالا شروع کنید به خواندن؛ به این منظور که هم مطلب را بفهمید، هم جواب سؤال هایی را که به ذهنتان آمده بود، پیدا کنید
)
Recall (
وقتی خواندنتان تمام شد، بدون این که به کتاب نگاه کنید، سعی کنید به سؤال های  ذهنتان جواب بدهید و ساختار کلی متن را یک بار دیگر در ذهنتان مجسم کنید
)
Review (
پس از مرور و تجسم کلیت مطالب، یک خلاصة اجمالی از آن چه خوانده اید و درک کرده اید، با زبان و کلمات خودتان بنویسید
)


[ سه شنبه 89/8/25 ] [ 7:16 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

دانش آموزان یا دانشجویانی که با درس خواندن و امتحان دادن مشکل دارند مشکلشان   قابل  بررسی است   

بد امتحان دادن از بد درس خواندن  می آید. البته معمولا، نه همیشه. با این حساب، اگر از خوب درس خواندن حرف بزنیم، بخش بزرگی از خوب امتحان دادن را هم در لابه لای حرف هایمان گفته ایم.

در یک تقسیم بندی کلی، می شود گفت تمام دانش آموزان یا دانشجویانی که با درس خواندن و امتحان دادن، مشکل دارند، مشکلشان لااقل در 6 سطح زیر قابل بررسی است. به بیان دیگر، یک دانش آموز یا دانشجو غالبا می تواند مشکلات درسی یا امتحانی اش :

مشکل موضوع یا متن درس آن قدر برایم سخت است که نمی فهمم اش
توصیه ها
1ـ گروهی درس بخوانید یا لااقل دو نفره، با یک دوست یا همکلاسی دیگر. این طوری می توانید با هم بحث کنید، از هم سؤال کنید، اشکالاتتان را از همدیگر بپرسید یا حتی از هم امتحان بگیرید.
2ـ قبل از شروع به مطالعة یک مبحث جدید، زمان کوتاهی را به دوره و مرور مطالب قبلی همان درس اختصاص بدهید تا هم آموخته های قبلی تان دوره شود، هم ذهنتان برای مطالب درسی جدید آماده تر شود.
3ـ به کتاب و جزوة خودتان اکتفا نکنید. از دوستان دیگرتان سؤال کنید، شاید آن ها کتاب یا جزوة آسان فهم تری سراغ داشته باشند
.
4ـ اگر نمی خواهید وقت سایر همکلاسی ها را بگیرید، می توانید خارج از کلاس درس با استادتان صحبت کنید و اشکالاتتان را از او بپرسید یا از او بخواهید راهنمایی تان کند درسش را چطور بخوانید.

[ سه شنبه 89/8/25 ] [ 7:15 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 983930