سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

اگر ب-روز نباشی در تاریکی شب چیزی را نخواهی یافت و به جایی نخواهی رسید

و همه روزهای تقویم زندگی ات دی-روز می شوند

 و 

روزهای نو نشده ات کهنه تر از دیروز اند

تقویم به آخرین برگهایش رسید آیا رسیدیم به جایی که می خواستیم برسیم .شدیم چیزی که می خواستیم شویم.و یا « ناگهان چه زود دیر می شود» مصداق ماست.

حال چه کنیم روزهای رفته که باز نخواهند گشت.و حسرت نیز چاره کار نیست .به دست گرفتن کاسه چه کنم چه کنم نیز کم از حسرت کشیدن نیست.

ولی امروز هنوز به پایان نرسیده می توانی امروز ات را به فردا پیوند بزنی و دیروزی ماندگار و خاطره انگیز برای فردا بسازی

اما چطور

اول برنامه ریزی لازم است حتی برنامه برای چند ساعت دیگر چه برسد به چند روز و چند ماه و حتی چند سال دگر

برنامه ریخته شد.حالا حرکت و شروع اقدام .

ولی از  جزء به کل . به عبارتی نبایستی به گونه ای باشد که سنگ بزرگ نشانه نزدن ما شود.اگر ما اهداف مان را سنگ بزرگ در نظر بگیریم برای اینکه راحتر بزنیم بایستی ریز ریز و خردش کنیم .

اما در جریان حرکت و پیشرویمان با پستی و بلندیهای زیادی مواجه خواهیم شد که لازمه سفر به سوی موفقیت و رسیدن پشتکار و صبوری والاست.

در مسیر اهداف ، به خودت برس به ذهن ات به جسم ات و پیرامونت.اگر خسته و درمانده شدی خودت را تشویق کن و نتیجه پایانی خوشایند را به یاد بیاور.و به خودت هدیه و جایزه تعیین کن .با خودت خوب حرف بزن به خودت عبارتهای مثبت بکار بگیر چون هیچ صدای نزدیکتر از صدای درونت به تو نزدیک نیست.بگو که من می توانم بگو که تمام تلاشم را خواهم کرد و هزاران آفرین را به خودت تقدیم کن.آن وقت است که تمام تمرکز بر روی هدفت خواهد شد و هیچ کس و هیچ چیز نخواهد توانست تو را از مسیر اهدافت دلسرد و یا خارج کند.

ولی اگر کاهلی و تنبلی کردی باز اول بار خودت گوش ات را بگیر نگذار تا سرت به سنگ بخورد و دیگران با سرزنش و تحقیر نمک بر زخم-ات بپاشند و آیینه عبرت دیگران شوی .ولی چطور اینطور که جریمه برای خودت تعیین کن که اگر کم کاری کردی در جبرانش خودت را به زحمت اندازی و از آن خوشی های که زنگ تفریح ات بود کم کنی به عنوان مثال اگر طبق برنامه کم مطالعه و یا کم کاری کردی از ساعت استراحتت کم کنی و به ساعت کار کردنت بیافزایی و یا هزینه ای که برای تشویق ات در نظر گرفته بودی در کار خیر احسان و خرج کنی.که به این تکنیک خوشایند سازی کارهای خوب و بدآیند سازی کارهای نادرست می گویند.

این راه کارهای برای روزهای مانده آخر سال بود.بایستی تمام کارهای ناتمام چه کوچک و چه بزرگ در زمان باقی مانده به سرانجام خوبی برسانیم.تا سال آینده شروع بی دقدقه  داشته باشیم .اما در این روزههای پایانی بایستی برای سال جدید طرحی نو در اندازیم و اهداف متعالی در نظر بگیریم.تا با همت و تلاشی جانانه به سر منزل مقصود نایل آییم .

با آرزوی به-روزی و شادکامی

نوشته از محمد افتخاری


[ یکشنبه 93/8/11 ] [ 11:35 صبح ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 985438