سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

گاه چنان در تب و تاب رفتنیم که حواسمان از سمت و سوی هدف پرت می‌شود. یادمان می‌رود که جایی بایستیم و از خود بپرسیم که به کجا چنین شتابان‌؟ کمی که به‌خود بیاییم می‌بینیم این همه دوندگی و خودکشی کردن‌هایمان برای چیزهایی است که دارند اتفاقا با این سبک و سیاق زندگی ما از دست می‌روند به‌جای اینکه به‌دست بیایند و آرامش یکی از نخستین قربانی‌ها در فهرست بلند بالای گمشده‌های فراموش شده ماست. آرامش

اگر خوب دقت کنیم این خود ما هستیم که خیلی وقت ها با انتخاب های خواسته و ناخواسته، اسباب به هم خوردن آرامش مان را جور می کنیم. سر راه منزل خواربارفروش دنیا دیده ای هست که هر شب به بهانه خرید مایحتاج خانه به سر کلاس 10دقیقه ای درسش می روم. رحیم آقا این معلم کلاس و درس و مشق ندیده هر شب ضمن خرید چند نکته ای از دنیا می گوید که ناخواسته به من ثابت کند علم را فقط پشت نیمکت دانشگاه یاد نمی گیرند.یکی از این شب ها با لهجه شیرین آذری جمله قصاری گفت که برای همیشه یادم ماند. گفت زندگی آدم ها آسان تر شده اما راحت تر نشده. اما چه باید کرد برای پیدا کردن این آرامش گمشده؟ اینجا کارمان بی شباهت به دوندگان دوومیدانی نیست. میدان زندگی ویک پرش 2 گام بلند. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/9/30 ] [ 8:16 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی، حمیدرضا کفاش، با بیان اینکه امسال توانمندسازی مشاوران را دنبال می‌کنیم اظهار کرد: در گام اول منابعی را در رابطه با موضوعات جدید روانشناسی و حیطه شناخت دانش‌آموزان به مشاوران معرفی کرده‌ایم.
 
وی افزود: امسال در این زمینه آزمونی میان مشاوران برگزار می شود که هدف از آن کنار گذاشتن برخی مشاوران نیست، بلکه هدف آموزش و توانمندسازی این مربیان است.
 
‌کفاش با بیان اینکه میزان سواد و توانمندی در طبقه بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند گفت: این اقدام شبیه به روندی است که در سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام روانشناسی دنبال می‌شود.
 
کفاش عنوان کرد: با درجه بندی مشاوران، ساماندهی آنها در مدارس مختلف راحت‌تر صورت می‌گیرد. علاوه بر این برنامه‌های آموزشی را بر اساس نیازسنجی که بر اساس این آزمون مشخص می شود، اجرا می‌کنیم.
 
وی در ادامه به تکمیل آخرین حلقه از نظام آموزشی 3-3-6 و انتقال پایه نهم از متوسطه دوم به متوسطه اول اشاره کرد و گفت: سال آینده هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به پایه نهم و متوسطه اول منتقل می‌شود. در همین راستا تست‌های متعددی در حیطه‌های مختلف روانشناختی انجام می‌شود تا مشاور بتواند دانش‌آموز را شناخته و پرونده تحصیلی و تربیتی دقیقی برای او تشکیل دهد و او را به سمت علاقه‌اش هدایت کند


[ سه شنبه 93/9/25 ] [ 8:26 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بنا بر اعلام اداره کل امور تربیتی و مشاوره ، با توجه به درخواست های مکرر مشاوران محترم سراسر کشور که تا کنون موفق به ثبت نام در آزمون علمی و تخصصی مشاوران نگردیده اند، به اطلاع می رساند، سایت ثبت نام از تاریخ یکشنبه 23/9/93 لغایت 29/9/93 مجدد باز می باشد .شایسته است نسبت به اطلاع رسانی لازم در این زمینه مساعدت گردد.

لازم به ذکر است تاریخ ثبت نام به هیچ وجه  تمدید نخواهد شد، و بعد از این تاریخ فرایند ثبت نام از مشاوران رسما به پایان می رسد .

شرکت در آزمون برای همه مشاوران اموزش و پرورش الزامیست و عواقب عدم شرکت در آزمون متوجه خود فرد خواهد بود 


[ دوشنبه 93/9/24 ] [ 5:10 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

به‌منظور افزایش انگیزه دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت درونی شدن انگیزه‌ها راهکارهای زیر توصیه می‌شود:

 

 

1 - سعی کنیم اولویت تجربه‌های دانش‌آموزان برای آنها جالب باشد، احساس موفقیت اولیه اعتماد به نفس آنها را افزایش می‌دهد. این موضوع در مسابقات ورزشی نیز مشهود است.
2 - برای موفقیت دانش‌آموزان پاداش در نظر بگیریم. منتظر نباشیم تا افت تحصیلی اتفاق افتد و سپس موفقیت را تحسین کنیم.

ادامه مطلب...

[ جمعه 93/9/14 ] [ 9:41 صبح ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

همکاران ارجمند ، یادآور می شوم که جلسه گروه مشاوره استان روز چهارشنبه 93/9/19  ساعت 8:30 صبح در محل مرکز تحقیقات معلمان اصفهان برگزار می گردد.


[ چهارشنبه 93/9/12 ] [ 8:21 صبح ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

بی ریا و صادق باشید. اگر با اطرافیان خود صادقانه برخورد کنید، علاوه بر راحتی خودتان، آنان هم شما را آسان تر می پذیرند.

صمیمت پس از ازدواج

 

 

پرسش: تصمیم دارم همسرم را در همه حال همراهی کنم و به نوعی تنها همراه همیشگی همسرم باشم. چه نکاتی را باید در زندگی رعایت کنم تا به این هدفم برسم؟ 

اگر به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اید، با رعایت نکات ساده و در عین حال، بسیار حساس زیر، می توانید از زندگی تان لذت برده و برای همسرتان، همراهی همیشگی باشید:

 - هدفی مشترک را در نظر بگیرید. با هم فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.

 - خودخواه و خود رای نباشید و به نظر همسرتان هم توجه داشته باشید، تا بتوانید لذت های معنوی را درک کنید.

 - عیب های خود را ببینید. فقط به دنبال عیب جویی از همسرتان نباشید، عیوب خود را نیز رفع کنید.

 - قدرشناس باشید. قدر محبت های پدر، مادر، همسر و دوستان تان را بدانید و سپاس گزار الطاف خداوند باشید تا به تقدیرهای او راضی شوید. آن چه مورد رضایت خداوند نیست را انجام ندهید تا اطمینان و عزت نفس بیشتری بیابید.

 - اهل عمل و مسئولیت پذیری باشید. به جای توقع داشتن از دیگران، به فکر انجام مسئولیت ها و وظایف خود باشید.

- به ارزش های اعتقادی و فرهنگی یکدیگر احترام بگذارید.

 - مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید. اگر بپذیرید هر کاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.

 - هرگز دشنام ندهید و جدال نکنید. بحث و جدل، آتش کینه را در دل شعله ور ساخته و حرمت میان زن و شوهر را خدشه دار می کند.

 - حساسیت های رفتاری همسرتان را بشناسید و به آنها اهمیت دهید تا موجب بروز اختلال در روابط تان نشود.

 - پیش از صحبت، تفکر کنید. هر گاه حرفی می زنید، از قبل، به عواقب آن فکر کنید تا بعد، شرمنده و پشیمان نشوید. یا توجه به شرایط روحی و جسمی همسرتان حرف بزنید و از پرحرفی بپرهیزید.

 - تا جایی که می توانید، با یکدیگر غذا بخورید. جمع شدن افراد خانواده دور میز یا سفره ی غذا، موجب افزایش روابط عاطفی و احساس نزدیکی بیشتر آنان خواهد شد.

 - شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید، یکی از علت های ایجاد افسردگی در خانواده ها، قطع ارتباط با محیط بیرون از خانه است. اگر شما و همسرتان، نظرات متفاوتی در مورد نوع تفریح و ارتباطات دارید، چیزی را انتخاب کنید که تا حد ممکن، هر دو، آن را ترجیح می دهید.

 - به رشد یکدیگر کمک کنید. زن و شوهر باید به منظور رسیدن به درجات معنوی والاتر، ادامه ی تحصیل، اشتغال و... شرایط رشد و پیشرفت یکدیگر را فراهم کنند.

- بی ریا و صادق باشید. اگر با اطرافیان خود صادقانه برخورد کنید، علاوه بر راحتی خودتان، آنان هم شما را آسان تر می پذیرند.

 - به عهده خود وفا کنید. اگر قولی به همسرتان می دهید، تمام تلاش خود را برای عمل کردن به آن، به کار گیرید.

مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید. اگر بپذیرید هر کاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.

- همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید. اگر چه افراد نقایصی دارند اما خوبی هایی هم دارند. سعی کنید به نکات مثبت همسر خود فکر کنید.

 - عیب پوشی کنید. همیشه اول، خوبی های همسرتان را به او بگویید و بعد با ظرافت، انتقاد کنید و سعی نمایید معیار نقدهای تان، منطقی و قابل قبول باشد هم چنین هرگز نزد دیگران، عیب همسر خود را بازگو نکنید.

- راز دار باشید. هم اسرار همسرتان را نزد دیگران و هم اسرار دیگران را نزد همسرتان فاش نکنید.

 - صبور و باگذشت باشید. صبر و گذشت موجب می شود دوستی صمیمی برای همسرتان باشید.

- همسرتان را از وضعیت اقتصادی موجود، آگاه کنید. از درآمد هم، مطلع باشید تا با هم فکری، برنامه ریزی بهتر انجام دهید.

 - به فکر ایجاد تغییرهای مثبت در خود و همسرتان باشید. سعی  کنید تغییر در حرکت به سمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر، راه های درست ایجاد آن را بدانید.

منبع:تبیان

 

 


[ شنبه 93/9/8 ] [ 12:59 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

در چنین شرایطی ممکن است حالتهای زیر در او مشاهده شود:

پاسخ هیجانی و عاطفی شدید زمانیکه صحبتی از او به میان می آید، بی اشتهایی، کابوسهای شبانه، بی قراری، فقدان تمرکز، تحریک پذیری، گریه و زاری یا کناره گیری اجتماعی، افت شدید نمرات درسی، افزایش پاسخهای خشم گونه او، احساس گناه به دلیل این باور غیرمنطقی که کاری انجام داده و باعث بروز فقدان شده است یا در پیشگیری از بروز آن کوتاهی کرده است، اجتناب از صحبت کردن در زمینه فقدان پیش آمده است.

در چنین شرایطی هدف ما کمک به نوجوان است تا بتواند شروع به سوگواری پیش آمده کند و با حمایت هیجانی اطرافیان به تخلیه هیجان ناشی از فقدان پیش آمده بپردازد. تا با فقدان فرد کنار بیاید و زندگی شادی را از سر بگیرد. مشکل فقدان را برای خود حل کند تا به ارتباط مجدد با دیگران و مشارکت در فعالیتهای متناسب با سن خود بپردازد. احساسات و حالات روحی نا مناسب او از جمله افسردگی، احساس گناه وخشم حل شود.

بهتر است والدین برای کمک به نوجوان و دستیابی به اهداف فوق فعالیتهای زیر را انجام دهند:

*با ایجاد رابطه ی قابل اعتماد و صمیمانه ، به نوجوان کمک کنند تا بتواند احساسات و افکار فقدان پیش آمده را به راحتی با آنان در میان بگذارد. از طریق گوش دادن دوستانه و گرم از نوجوانتان بخواهید تا احساسات، داستان و تجربه فقدان پیش آمده را برای شما دوباره بازگو کند. حتی نامه ای برای فرد از دست رفته بنویسد و احساسات خود را نیز بیان کند و آنرا برای شما هم بخواند. نوجوان می تواند نقاشی هایی پیرامون این تجربه بازگو کند.

*نوجوان را در گروهی که مشکلات شبیه به او دارد، شرکت دهند.

*از نوجوان بخواهند که احساس غم و اندوه خود را روزانه ثبت کند و ببیند چه عاملی موجب شدت یافتن احساسات و عواطفش می شود.

هدف ما کمک به نوجوان است تا بتواند شروع به سوگواری پیش آمده کند و با حمایت هیجانی اطرافیان به تخلیه هیجان ناشی از فقدان پیش آمده بپردازد. تا با فقدان فرد کنار بیاید و زندگی شادی را از سر بگیرد

*نوجوان فهرستی از روشهای پیشنهادی خود برای اجتناب از درد و رنج سوگواری تهیه کند و تاثیرات منفی آن بر زندگی خود را مورد بررسی قرار دهد.

*درک نوجوان از فرایند سوگواری و داغدیدگی به او کمک زیادی می کند. این فرایند معمولا در چند مرحله است:

1- ضربه روانی و ناباوری: این دوره که گاهی ممکن است چند هفته طول بکشد و فرد باور نمی کند که مرگی اتفاق افتاد در حالتی از ابهام و گیجی به سر می برد.

2- اشتغال ذهنی با خاطره فرد از دست رفته: این دوره حدودا 6 ماه یا بیشتر طول می کشد و بازماندگان سعی می کنند واقعیت مرگ عزیز خود را بپذیرند. گاهی احساس می کنند، صدا یا تصویر او رامی بینند که به تدریج تخفیف می باید ولی گاهی ممکن است تا ماه ها حتی سالها طول بکشد. چون تخیل در سن نوجوانی  بیشتر است ، ممکن است این دوره در نوجوان طولانی شود.

3- حل و فصل: در این دوره افراد فعالیت روزمره خود را از سر می گیرند و کماکان خاطره فرد از دست رفته آنها را ناراحت می کند ولی از شدت هیجانهای فرد کاسته می شود. بنابراین با دانستن فرایند سوگواری می توان به فرد کمک بیشتری کرد.

*افزایش صراحت بیان والدین در زمینه فقدان پیش آمده و بیان خاطرات زیبایی که با یکدیگر داشته اند. هر کدام از اعضا خانواده، درباره احساس خود درمورد فقدان پیش آمده صحبت کنند و با یکدیگر در فعالیتهای مختلف شرکت داشته باشند.

درنهایت با آموزش دادن به نوجوان درباره مرگ و پیامدهای آن از بار اندوه او کاسته می شود. انجام تشریفات بعد از مرگ و خداحافظی کردن با فرد از دست رفته می تواند به تخلیه هیجانی او کمک کند.

منبع: تبیان


[ جمعه 93/8/23 ] [ 10:3 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
مطالعات جدید محققان میشیگان نشان می‌دهد که سطح دانش و تحصیلات مادر می‌تواند نقش به سزایی را در موفقیت تحصیلی فرزندان ایفا کند.

به گزارش مهر، پدر و مادر در تربیت و آموزش فرزندان خود نقش مهم و سرنوشت سازی را ایفا می کنند. مادران به دلیل اینکه مدت زمان بیشتری را به نسبت پدران در منزل حضور داشته و کنار فرزندان هستند، نقش بیشتری را به نسبت پدران بازی می کنند. مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد که تحصیلات مادران می تواند تاثیر به سزایی را در موفقیت فرزندان و همینطور کسب مدارج دانشگاهی آنها ایفا کند.

مادر تحصیلکرده نه تنها نقش مضاعفی را در تشویق فرزندان در فراگیری دروس دارد بلکه می تواند یادگیری دروس مختلف را برای فرزندانش تسهیل کند. "ساندرا تانگ"، یکی از روانشناسانی است که در تیم تحقیقاتی دانشگاه میشیگان حضور داشته، وی در این رابطه می گوید:"در این مطالعه، کودکان مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم. کودکانی که مادران تحصیلکرده ای داشته اند در دروسی مانند ریاضی و قرائت متون نسبت به سایرین موفق تر بوده و در رتبه بالاتری نسبت به کودکانی قرار گرفتند که مادرانشان تحصیلات آکادمیک نداشتند."

از سوی دیگر، فرزندانی که مادرانشان تحصیلات آکادمیکشان را پس از به دنیا آمدن آنها ادامه می دهند نسبت به سایر فرزندانی که مادرانشان در گذشته تحصیلات خود را انجام داده اند، موفق تر هستند. زیرا فرزندان نیز با دیدن تلاش و کوشش مادرانشان ترغیب به تحصیل می شوند و انگیزه مضاعفی پیدا می کنند.
منبع: مهر

[ جمعه 93/8/23 ] [ 10:0 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بهترین ها را برایتان آرزو دارم.

http://persiandrive.com/105711


[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 10:42 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

آرامش چیست.؟؟؟نگاه به گذشته و شکر

 خدا.

نگاه به آینده و اعتماد به

 خدا.


[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 8:35 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 983822