سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

عضو کمیسیون آموزش مجلس معتقد است افزایش حقوق معلمان نسبت به حقوقی که اساتید دانشگاه و سایر مراکز آموزشی دریافت می کنند بسیار کم و ناعادلانه بوده است زیرا در حال حاضر دریافتی معلمان کمتر از نصف حقوق اساتید دانشگاههاست.



کوچکی نژاد در گفتگو با خبرگزاریها با بیان این مطلب گفت: اگرچه حقوق معلمان در هشت سال گذشته روند افزایشی را طی کرده است و درحال حاضر معلمان به جای 600 تا 700 هزار تومان از حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانی و یا بیشتر برخوردار هستند، اما این افزایش حقوق در مقایسه با دیگر واحدهای آموزشی قابل قبول نیست.

وی افزود: در حال حاضر اساتید دانشگاهی از حقوق بالای دو میلیون و 500 هزار تومانی برخوردار هستند. این در شرایطی است که معلمان با همان مدارک و سابقه کاری که استاد دانشگاه دارد، حداکثر یک میلیون و 300 هزار تومان حقوق ماهانه دریافت می کند.

به گفته کوچکی نژاد، حقوق معلمان در شرایطی بیش از یک میلیون و 300 هزار تومان نمی شود که وضعیت کاری و تلاش آنها در کلاسهای درس به ویژه در مقطع ابتدایی بسیار دشوار بوده و معلم مجبور است تا با حقوق اندک، مباحث درسی را به دانش آموز آموزش دهد.

وی نظر خود را درباره تشکیل تیم اقتصادی به منظور بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی معلمان اینگونه بیان کرد: تشکیل تیم اقتصادی در آموزش و پرورش باید زودتر از اینها اتفاق می افتاد، اما امروز نیز خوشحال و امیدوار به تشکیل این تیم هستیم. چرا که در سال های اخیر ،اقتصاد آموزش و پرورش همه سلایق را تحت تاثیر قرار داده و حتی مسائل آموزشی تحت الشعاع مسائل اقتصادی قرار گرفته است.

تعهد فانی به مجلس برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان

این نماینده مجلس ادامه داد: این روزها مدیران مدارس نگران وضعیت آموزشی دانش آموزان نیستند، بلکه عمده دغدغه آنها پرداخت پول آب و برق مدارس است.قطعاً وقتی مدیر مدرسه نگران آموزش دانش آموز نباشد، وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل، آمار بی سوادی و ...همگی تحت تاثیر قرار می گیرد و گاه نیز خسارات جبران ناپذیری به سیستم آموزشی کشور وارد می شود.

وی درباره صحبت های فانی برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان توضیح داد: تشکیل تیم اقتصادی در آموزش و پرورش از سوی سرپرست کار پسندیده ای بود و امیدواری را در میان فرهنگیان افزایش داده است.

در صورت معرفی علی اصغر فانی به مجلس برای وزارت آموزش و پرورش، فانی باید تعهد لازم را به مجلس برای اجرایی شدن وعده های خود در بحث معیشتی فرهنگیان بدهد.

منبع:http://farhangiannews.ibsblog.ir/


[ پنج شنبه 92/12/29 ] [ 4:43 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]


[ یکشنبه 92/12/25 ] [ 9:23 عصر ] [ سیدحسین حسینی ] [ نظرات () ]

 رئیس انستیتو روانپزشکی ایران گفت: مردان اهمیت کمتری به سلامت جسمی و روانی خود می‌دهند. از ساده‌ترین مسائل مانند قند و فشار خون به راحتی می‌گذرند . مدیریت خشم و استرس درمردان ضعیف است و این مسائل عامل مهم بیماریهای قلبی و گوارشی در آنان است.

جعفر بوالهری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ مصرف مواد، استرس‌های شغلی، پرخاشگری، حالات هیجانی و اضطراب جزو شایع‌ترین اختلالات روانی در مردان است.

وی افزود: این عوامل بر قلب، معده و سیستم گوارشی آن‌ها اثر سوء می‌گذارد.

رئیس انستیتو روانپزشکی ایران تصریح کرد:‌ متأسفانه آنچه در مردان وجود ندارند، توانایی در مدیریت خودشان است. آموزش مدیریت خشم در مردان ضعیف است. هرچند اکثر افراد جامعه با این معضل روبه‌رو هستند اما در مردان بیشتر به چشم می‌خورد.

این روانپزشک ادامه داد: ناتوانی در ارتباط درست حل مسئله به ویژه در خانواده که محیط برگشت افراد به سلامتی است نیز در مردان دیده می‌شود.

وی افزود: به طور کلی می‌توان بیماری‌ها، استرس و نبود توانایی کنترل و مدیریت استرس‌ها را جزو عواملی دانست که سلامت جسمی و روانی مردان را تهدید می‌کند.

رئیس انستیتو روانپزشکی ایران اظهار داشت: تفاوت‌های جنسیتی در مردان نسبت به زنان موجب می‌شود تا توجه، دقت و خود مراقبتی و زیباشناختی این جنس نسبت به زنان متفاوت باشد.

وی افزود: اساس خلقت مردان در جهتی است که می‌خواهند محیط بیرون را کنترل کنند. زنان برعکس مردان می‌خواهند خانواده را حفظ کنند.

وی اذعان داشت: میزان مرگ و میر مردان بالاتر از زنان است آنها از ساده‌ترین مسئله مانند قند و فشار خون به راحتی می‌گذرند و اتفاقاً میزان مراجعات مردان در زمینه روانپزشکی نسبت به زنان کمتر است.

وی افزود: این مشاهدات نشان می‌دهد که مردان اهمیت کمتری به سلامت جسمی و روانی خود می‌دهند.

این متخصص بهداشت روان تصریح کرد:‌ نقش همسران در خصوص کاهش استرس مردان بسیار مؤثر است. اولاً خود زنان نباید نقش استرس را داشته باشند. گاهی مردان از مهمانی‌ها و دور همی‌های زنان به عنوان عاملی که استرس را همراه دارد شاکی هستند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد، مردانی که از همسرشان جدا می شوند دچار مرگ زودرس می‌شوند. بنابراین زنان رسالتی دارند در جهت عشق و محبت و مدیریت خانه. چرا که با این هنر، تیزبینی و حالات حمایتی می‌توانند در پیشگیری بیماری‌ها، نشانه شناسی آنها و هدایت همسر به پزشک و پیگیری مراحل درمان و بررسی‌های دوره‌ای مانند آزمایش‌ها به سلامت جسمی و روانی مردان کمک شایانی کنند.

این متخصص بهداشت روان خاطرنشان کرد:‌ زنان داوطلبان بی‌نظیر برای حفظ خانواده و شناسایی نشانه‌های بیماری‌های جسمی و روانی هستند که می‌توانند نقش مهمی در جهت سلامت و بهداشت خانواده داشته باشند.


[ یکشنبه 92/11/27 ] [ 8:24 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

جذبه به هیچ عنوان ذاتی نیست. یک ویژگی کاملا اکتسابی است و ما اینجا چگونگی بدست آوردن آن را به شما می‌گوییم.

بعضی از مردم بلافاصله پس از ادای اولین کلمات در نظر ما مهم جلوه می‌کنند. بعضی از مردم بلافاصله در اولین ملاقات انسان‌های خاص و منحصر به فردی به نظر می‌رسند. بعضی‌ها همین که پا به اتاقی می‌گذارند با خودشان حس سرزندگی و روشنایی به آن‌جا می‌آورند. واقعا قابل توصیف نیست؛ اما بعضی‌ها چنین فضایی دارند و طبیعت‌شان باجذبه و کاریزماتیک است.

متأسفانه جذابیت طبیعی اثرش را بسرعت از دست می‌دهد. در واقع آشنایی زیاد با افرادی از این دست و شناخت هرچه بیشترشان باعث کوچک‌ترشدن‌شان می‌شود و نهایتا آن درجه کاریزمای لحظه اول بعد از چند هفته اصلا در آن‌ها دیده نمی‌شود.

اما بعضی از مردم به طرز عجیبی آدم را مجذوب خود می‌کنند. این دسته آن‌هایی‌اند که راهش را بلدند: روابط بزرگ و عالی می‌سازند و آن‌ها را حفظ می‌کنند. مکررا بر افراد دور و برشان تأثیر مثبت می‌گذارند. همیشه کاری می‌کنند که اطرافیان‌شان احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند و از هم‌صحبتی با آن‌ها لذت ببرند. این‌ها همان کسانی‌اند که همه دوست دارند کنارشان باشند و خیلی‌ها هم آرزوی‌شان است که مثل آن‌ها باشند…

خوب خوشبختانه همه ما می‌توانیم مثل آن‌ها باشیم. این درجه از جذابیت هیچ ارتباطی با میزان موفقیت یا نوع لباس پوشیدن و حضور در جلسات مهم ندارد. به هیچ عنوان! مشخصا با رفتار و حرکات‌مان مرتبط است.

در این‌جا ما 10 عادت این افراد باجذبه را برایتان بازگو می‌کنیم: ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/11/24 ] [ 7:30 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بعد از بازگشت به کار، مهم‌ترین موضوع پیدا کردن بهترین راه برای نگهداری از کودک است. رفتن به مهدکودک، کمک گرفتن از خانواده، استخدام پرستار بچه و... راه‌هایی هستند که پیش‌روی شما قرار دارند.. بنابراین با توجه به شرایط خود و فرزندتان به‌گونه‌ای تصمیم بگیرید که به نفع هر دوی شما باشد. انجام وظایف مادری شاید یکی از جالب‌ترین، مشکل‌ترین و در عین حال شیرین‌ترین وظایفی است که هر کس در نقش مادر آن را تجربه می‌کند. حالا اگر به این موضوع احساسات ناشی از تنها گذاشتن فرزندتان در خانه و بازگشت به محیط کار را هم اضافه کنید، آنگاه عظمت کار مادران شاغل را بیشتر درک می‌کنید. شاید ابتدا به‌نظر آسان برسد اما لحظه دل کندن مادر از فرزند برای رفتن به سر کار تجربه‌ای است که هر مادر شاغلی با آن آشناست.

همه مادران هنگام برگشت به محیط کار با سؤالاتی مانند اینها مواجه می‌شوند:«آیا می‌توانم همزمان از عهده وظایف کاری و خانوادگی خود برآیم؟ اگر نتوانم سر کار بروم چطور می‌توانیم از عهده مخارج برآییم؟ آیا می‌توانم از خودم راضی باشم؟ این موضوع چه تأثیری بر فرزندم می‌گذارد ؟و...».  در واقع همه مادران شاغل با این سوالات مهم مواجه می‌شوند و بهتر است هر کس با توجه به کمک و مشورت با دیگران در نهایت تصمیم بگیرد. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 4:31 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

خواب,مجله آکادمی ملی علوم آمریکا,حمله قلبی

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان انگلیسی نشان می دهد، کار شبانه علاوه بر نقش مهمی که در خواب فرد بازی می کند، روی دی ان ای (DNA) فرد نیز موثر است.بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که با توجه به ریتم شبانه روزی به دو مرحله تقسیم شده است: مرحله نخست فعالیت روزانه و مرحله دوم خواب شبانه.پیش از این دانشمندان کشف کرده بودند که تغییر در این ریتم منظم موجب تغییرات هورمونی می شود که با عواقبی نظیر تغییرات خلق و خوی، درجه حرارت بدن و عملکرد مغز همراه است اما یافته جدید محققان نشان می دهد تغییر در روند خواب تاثیرات عمیق تری بر بدن می گذارد.بر اساس نتایج تحقیقی که در مجموعه مقالات مجله آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است، محققان انگلیسی 22 زن و مرد را که در سلامت کامل به سر می بردند، از لحاظ تغییر در ساعت خواب مورد بررسی قرار دادند.محققان خواب این افراد را در سه روز متوالی به مدت چهار ساعت به تاخیر انداختند.همچنین هر روز برای ارزیابی فعالیت ژن های این افراد از آنها آزمایش خون گرفته شد.نتیجه تجزیه و تحلیل نمونه های خونی این افراد نشان داد که در حالت عادی که فرد خواب مناسب دارد، شش درصد ژن ها طوری برنامه ریزی شده اند که در زمان های خاصی در طول روز فعال تر باشند.با این حال، زمانی که این ریتم به هم می ریزد (هنگامی که داوطلبان در شب کار می کردند)، برنامه ژن ها روی دی ان ای آشفته می شود.«سیمون آرچر» از مرکز تحقیقات خواب دانشگاه سوری در این مورد گفت: در واقع، به هم ریختن چرخه خواب باعث تغییرات عمیقی روی دی ان ای می شود. بیش از 97 درصد از ژن های دخیل در تنظیم ریتم زیستی با خواب ناکافی مرتبط هستند.به گفته وی، این امر توضیح می دهد که چرا سفرهای طولانی با تغییر ساعت زیاد و یا تغییرات ساعت کار برای انسان مشکل است.این نتایج، مطالعات دیگر دانشمندان را که نشان می دهد کار شب برای بدن مضر است و تاثیر مستقیم بر قند خون با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 دارد، تکمیل می کند.این پژوهش همچنین نشان می دهد که کار در شب موجب افزایش وزن می شود و خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد. علاوه بر این کار شبانه خطر ابتلا به سرطان سینه را تا دو برابر افزایش می دهد.(ایرنا)


[ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 4:26 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

خاراندن جوش,خارش های مزمن

محققان می گویند: نگاه کردن در آینه می تواند روش درمانی جدیدی برای رهایی از خارش های مزمن ارائه دهد.با نگاه کردن در آینه و خاراندن طرف مقابل بدن که اثری از خارش بر روی آن وجود ندارد می توان مغز را فریب داد که قسمت مشکل دار، خارانده شده است.دانشمندان آلمانی می گویند: با نگاه کردن در آینه می توان از خاراندن جوش یا دانه های پوستی جلوگیری کرد.این محققان متوجه شدند که مغز را به راحتی می توان فریب داد که از خارش رها شده است.این محققان در یک سری آزمایشات با استفاده از آینه های بزرگ متوجه شدند که خاراندن قسمت مقابل بدن در آیینه در کاهش احساس خارش موثر است.«کریستوف هلمچن» و همکارانش در دانشگاه «لوبک» آلمان دریافتند که نگاه کردن در آینه و خاراندن قسمتی دیگری از بدن که مشکل ندارد، می تواند به انسان احساس راحتی از خارش دهد.محققان متوجه شدند: با وجود این که تاثیر نگاه کردن در آینه و خاراندن قسمت بدون مشکل بدن حدود 25 درصد موثر است اما می تواند به انسان احساس رهایی از خارش دهد.(ایرنا)


[ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 4:24 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

  

نتایج یک تحقیق نشان می دهد که پیامک زدن به هنگام راه رفتن، می تواند افراد را در وضعیت خطرناکی قرار دهد.محققان دانشگاه «کوئینزلند» استرالیا به تازگی دریافتند که پیامک زدن در هنگام راه رفتن، به عوارضی همچون تلو تلو خوردن، آهسته راه رفتن، منقبض کردن عضلات و ضعف در تعادل منجر می شود.این محققان از افراد داوطلب در این تحقیق خواستند که ابتدا با تمرکز در مسیری به طول 9 متر راه بروند؛ سپس از آنها خواسته شد این مسیر را وقتی مشغول خواندن پیامک هستند، طی کنند.در مرحله سوم این آزمایش، محققان از داوطلبان خواستند در حالیکه پیامک می زنند از این مسیر عبور کنند.در تمام طول آزمایش، حرکات داوطلبان در سیستم آنالیز حرکات سه بعدی بررسی شد.در بررسی انجام شده مشخص شد، که بیشترین انحراف از خط، در افرادی رخ می دهد که در حال پیامک زدن بودند.این افراد همچنین آهسته تر حرکت کرده و سر و گردن های خود را منقبض می کنند و تعادل کمی دارند.نتایج آنالیزهای سه بعدی نیز با نمونه های انجام شده از انحراف در راه رفتن در موقع پیامک زدن، منطبق بود.محققان همچنین دریافتند، زمانیکه افراد فقط به راه رفتن توجه دارند و حین انجام این کار سراغ خواندن یا نوشتن پیامک نمی روند، راه رفتن خود را اصلاح می کنند.همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات در این ارتباط در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد که آسیب های ناشی از استفاده از تلفن همراه هنگام راه رفتن بین سال های 2005 و 2010 دو برابر بوده است.اکنون در ایالت های مختلف آمریکا برای جلوگیری از افزایش مرگ هایی که در پیاده روها اتفاق رخ می دهد، روش هایی مورد آزمایش قرار می گیرد.در ماه گذشته در ملبورن استرالیا دختری در حال پیامک زدن با تلفن همراه، از اسکله به درون دریا سقوط کرد که خوشبختانه نجات یافت.(ایرنا)


[ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 4:21 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

آشنایی با درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش

درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش یا ACT (که به صورت اکت تلفظ می‌شود) نوعی از تحلیل رفتار بالینی است که در روان‌درمانی به کار می‌رود. این روش یک مداخله روان‌شناختی مبتنی بر شواهد است که راهبردهای پذیرش و توجه آگاهی (Mindfulness) را به شیوه های مختلفی با راهبرد های تعهد و تغییر رفتار در می‌آمیزد. این امر با هدف افزایش انعطاف پذیری روان‌شناختی انجام می‌شود. این رویکرد در آغاز فاصله‌گیری فراگیر نامیده می‌شد و در اواخر دهه 80 میلادی به وسیله استیون سی. هِیز، کلی جی. ویلسون و کرک استروساهل تدوین شد.

 

  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/11/16 ] [ 9:36 صبح ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

 کودک ,بیش فعال ,مریم یوشی زاده ,تمرکز ,متمرکز

دکتر فاطمه منفرد پویا، روانشناس به جام جم آنلاین پاسخ می دهد

آتش بدون دود است، از دیوار راست بالا می رود، معلمش می گوید سر کلاس حواسش جمع نیست و خودتان هم در خانه دیده اید که هوش و حواسش ، مثل بچه خرگوشی این طرف و آن طرف می پرد، شما کلافه شده اید، نمی دانید چه کنید که مثل بچه های خوب توی فیلم ها، یک گوشه بنشیند و درس بخواند و سرش را از روی کتاب برندارد.به جای روانشناس یا روانپزشک، یکراست می روید سراغ اینترنت و پی مرض فرزندتان می گردید و دست آخر نتیجه می گیرید که او « بیش فعال » است اما داروخانه به شما داروی بیش فعالی نمی دهد مگر آن که فرزندتان را به یک روانپزشک نشان دهید. در مطب به دکتر التماس می کنید به فرزندتان دارویی برای کنترل بیش فعالی بدهد و او دائماً تکرار می کند « باور کنید این بچه بیمار نیست اما شما با این داروها بیمارش می کنید!»این جمله را بارها و بارها دکتر فاطمه منفرد پویا، روانشناس و استاد دانشگاه هم در طول گفتگویش تکرار می کند و از والدین  می خواهد به بچه هایی که نمی توانند تمرکز کنند، برچسب «بیش فعالی» نزنند و در عوض سعی کنند عللی را که باعث متمرکز نشدن کودک بر کارهایش می شود کشف کنند. او اعتقاد دارد اگر بی حواسی فرزندتان جدی است، باید حتما به روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید.   ادامه مطلب...

[ شنبه 92/11/12 ] [ 6:56 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 983814