سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

جمله «الهی پیر شوی» را همه ما شنیده‌ایم، اما شاید کمتر به این مطلب فکر کرده‌ایم که پیری سالم چه تاثیری بر سلامت روان ما دارد. مهم نیست چند سال دارید. کافی است از همین لحظه بیشتر مراقبت سلامتی خودتان باشید تا در سال‌های بعد، از زندگی سالم‌تر و پرنشاط‌تری برخوردار شوید.

اگر در دوران میانسالی قرار دارید، به اندازه کافی فرصت هست، چه برای آغاز یک برنامه ورزشی و چه تنظیم یک رژیم غذایی سالم‌تر یا تقویت مهارت‌های اجتماعی و اگر هم بازنشسته شده اید، برای تصمیم‌گیری راجع به نحوه و کیفیت زندگی در 10، 20 یا 30 سال آینده، هنوز خیلی دیر نشده است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 4:8 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

یاس

  دنیای امروز دنیای سرشار از عصبیت است. به نظر می رسد که هزاران نفردر سرتاسر دنیا، زیر فشار های روانی شدیدی قرار دارند و این روند همه روزه روبه افزایش است: اما این پرسش دربسیاری از قلب ها مطرح می شود. (چکونه برعصبیت غلبه کنیم؟)

آیا دل ما بی قرار نیست؟ آیا قلب های مارنج دیده نیستند؟ کاش کسی باشد تا آرامش رابه قلب های ناآرام مابازگرداند. آیا روح مازیر بارهای سنگینی قرار ندارد؟ کاش کسی این بارهارا ازقلب مابرمی داشت تاسبکی و طراوت را احساس کنیم.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 4:6 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

پسر

افزایش حضور دختران در دانشگاه یک اتفاق بسیار خوب در جامعه در حال گذار ایران است و این مساله باعث می شود که دختران ما یا بهتر بگوییم همسران و مادران آینده ایران، با سطح سواد و آگاهی بیشتری وارد زندگی زناشویی شده، بهتر از عهده وظایف مادری خود برآمده و حتی در صورت تمایل، به انتخاب مشاغل مناسب با استعداد و شخصیت خود پرداخته و هم برای جامعه مفید و موثر واقع شوند و هم در زمینه اقتصادی کمک بزرگی به همسر خود نمایند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 3:29 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

دید کلی

بیش‌فعالی به حالتی دلالت می‌کند که در آن کودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پرجنب‌ و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آنها را بلکه اطرافیان ، همکلاس‌ها ، اولیای مدرسه را دچار مشکل می‌کند. از آن جایی که در میان درصد بالایی از معتادین و افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند علایم بیش فعالی در کودکی قابل مشاهده است.

از طرفی کودکان بیش فعال در معرض خطر بالایی از اختلال سلوک، شخصیت ضد اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند لذا آگاهی همگان بویژه والدین و معلمان در این حالات از اهمیت بسزایی برخوردار است. نقص در تمرکز یا اختلال بیش‌فعالی (ADHD) شرایطی را برای کودک ایجاد می‌کند که نتواند آرام و بدون حرکت بنشیند، رفتارش را کنترل کرده و توجه خود را به یک موضوع خاص معطوف کند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 3:26 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

1- معیارها و ارزشهای خود را مشخص کرده براساس آن زندگی کنید. زمانی که از معیارهای خود آگاه باشیم و اهداف و اعمالمان هماهنگ با این معیارها باشد، بندرت در باره آنچه انجام می دهیم در کشمکش خواهیم بود.

2- گذشته را تمام کنید. گاهی ما به صداهایی که از گذشته می آیند، بدقت گوش می دهیم یا خطاهای گذشته را از یاد نمی بریم. با خاتمه دادن به این وقایع آزادیم به جلو حرکت کنیم.

3- برای آینده برنامه ریزی کنید. دانستن این نکته بسیار حایز اهمیت است که کجا می خواهیم برویم و چه برنامه ای را برای رسیدن به آن طراحی کرده ایم . در حالی که لازم است در برابر خواست خداوند و کنترل نهایی به دست او نیز تسلیم باشیم.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 3:14 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

صداقت زمانی ایجاد می شود که هیچ گونه تضادی میان افکار، الفاظ و اعمال افراد وجود نداشته باشد. این خصیصه اخلاقی باید در ابتدا در درون خود فرد معنا پیدا کند و سپس در برابر دیگران در معرض ظهور گذارده شود.

یک فرد راستگو همواره به وجدان خود می گوید: "من با تو و با تمام انسان های دیگر با راستگویی برخورد می کنم." باید همیشه کارهایی را انجام دهید که برای رابطه شما مفید و مناسب باشد. اگر باطناً صادق باشید، دیگر هیچ جایی برای نیرنگ و ریاکاری - که موجب ایجاد اغتشاش در اذهان و افکار می شوند -  باقی نخواهد ماند. وجود صداقت به منزله خط سیر شما به سمت کمال به شمار می رود، چراکه ظاهر شما، آیینه ای از تمایلات درونی تان است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 3:11 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

احترام
اگر حتی فکر می کنید آنها سزاوار احترام نیستند در هر حالتی به آنها احترام بگذارید
وفاداری
این خیلی طبیعی است که همسر شما نسبت به خانواه اش احساس وفاداری داشته باشد شما با این کار هرگز در درجه دوم قرار نمی گیرید

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 3:2 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

نکته اول:
لازمه ایجاد و حفظ روابط زناشویى سالم این است که طرفین براى خصوصیات، علاقه‎مندی‎ها و نیازمندی‎هاى یکدیگر ارزش قائل شوند. از این رو سعى کنید در روابط کلامی، غیرکلامی، عاطفى و اقدام‎ها و تصمیم‎گیری‎ها به رفتار و افکار و نیازها و خواسته‌‎هاى همسرتان توجه کنید، حساسیت نشان دهید و پاسخ مناسب بدهید و بى‌‎تفاوت نباشید. بنابراین اگر زن یا شوهرى گفت: «همسر من به فکر من نیست، من براى او ارزشى ندارم، او سرش به کار خودش مشغول است و…» این امر زنگ خطر محسوب می‎شد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/11/29 ] [ 3:0 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

1-دریافت آهن بیشتر 2-افزایش عملکرد آنزیمهای بدن 3-حفظ وزن با کاهش تمایل ولع برای غذا خوردن 4-پیشگیری از بروز دیابت نوع2

5-دریافت پروتئین بیشتر 6-کاهش احتمال بروز سرطان 7-کاهش احتمال بروز بیماریهای قلبی


[ شنبه 90/11/29 ] [ 10:24 صبح ] [ مریم نظری ] [ نظرات () ]

یازده قانون برای فرود از نردبان خشم(ازپله پایین بیاوازخشم بپرهیز)مؤدب

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/11/26 ] [ 9:44 عصر ] [ میتراارجمندپور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 983907