سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

ود دارد.

ارتباط سبک زندگی با سلامت روان

کارشناسان موسسه تحقیقات پزشکی دانشگاه تاسمانی در مطالعه‌ای که مدت پنج سال به طول انجامید روی 1200 نفر بررسی‌هایی انجام دادند که نتایج آن حاکی از وجود ارتباط بین سبک زندگی ناسالم و ابتلا به افسردگی است.

همچنین این مطالعه اولین مورد از بررسی ارتباط بین افسردگی و سبک زندگی از دو جهت بوده است. متخصصان این دانشگاه دریافتند افرادی که در شروع مطالعه سبک زندگی سالمی داشتند در مدت پنج سال 22 درصد کمتر در معرض ابتلا به افسردگی بوده‌اند در حالیکه افرادی با سابقه ابتلا به افسردگی 46 درصد بیشتر به عادات ناسالم در سبک زندگی روی آورده‌اند.

همچنین این ارتباط صرف نظر از دیگر فاکتورهای بالقوه همچون وضعیت اجتماعی – اقتصادی، وضعیت تاهل، حمایت اجتماعی و سابقه بیماری قلبی – عروقی وجود داشته است. در این مطالعه سبک زندگی افراد با شاخص‌هایی همچون شاخص توده بدنی، استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، فعالیت جسمی و رژیم غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته محققان یافته‌های به دست آمده در کاهش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی در مبتلایان به افسردگی و کاهش احتمال خطر بروز افسردگی در افراد جوان کاربرد خواهد داشت.
-
ایسنا

[ شنبه 95/5/9 ] [ 11:17 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

انتخاب


[ شنبه 95/5/9 ] [ 11:13 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
13920502000899_PhotoA



عضو کمیسیون آموزش مجلس از گلایه مشاوران مدارس در خصوص اقدام دیر مسئولان آموزش و پرورش پیرامون هدایت تحصیلی خبر داد و گفت: موضوع « هدایت تحصیلی» دانش‌آموزان به یک بحران تبدیل شده است.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با بیان اینکه موضوع «هدایت تحصیلی» دانش‌آموزان به یک بحران تبدیل شده است، تصریح کرد: هر سال این امر محقق شده است و وزارت آموزش و پرورش چند ماه مانده به هدایت تحصیلی با ارسال بخشنامه‌هایی، مسیرهایی را مشخص می‌کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امسال اخیراً جلسه‌ای در آموزش و پرورش برگزار شده و این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و تا بخشنامه این موضوع به مناطق ارسال شود، سال تحصیلی شروع خواهد شد.

کوچکی‌نژاد از گلایه مشاوران مدارس در خصوص اقدام دیر مسئولان آموزش و پرورش پیرامون هدایت تحصیلی خبر داد و افزود: به دلیل عدم هدایت صحیح این امر توسط مسئولان آموزش و پرورش، باید دانش‌آموزان در تمام رشته‌های تحصیلی به صورت متوازن تحصیل کنند که این روند باید با سازوکار باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هدایت تحصیلی را از سرنوشت ساز ترین انتخاب‌های یک فرد برشمرد و اظهار داشت: باید در تمام رشته‌ها، هدایت‌هایی انجام شود و متاسفانه به دلیل عدم این امرباعث فشار به خانواده‌ها و دانش‌آموزان و نیز مدارس کشور شده است


[ دوشنبه 95/5/4 ] [ 6:58 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

ویژگی‌های تحصیل در هنرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش دانش آموزان با یک شغل آشنا می‌شوند به تشریح ویژگی‌های این رشته‌ها و شرایط تحصیل در آنها پرداخت.
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش دانش آموزان با یک شغل آشنا می‌شوند به تشریح ویژگی‌های این رشته‌ها و شرایط تحصیل در آنها پرداخت.

به گزارش تسنیم، دانش‌آموزان پایه نهم از روز شنبه 19 تیر ماه به مدت 2 هفته فرصت دارند تا با حضور در مدارس و استفاده از نظرات مشاوران اقدام به انتخاب رشته تحصیلی کنند. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 95/5/4 ] [ 6:43 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

مسعود شکوهی دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ،گفت : 12 اولویت برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بنابراین چنانچه دانش‌آموزی خواستار ادامه تحصیلی در اولویت خود نباشد می‌تواند نسبت به تحصیل در اولویت‌های دیگر متناسب شرایط و ظرفیت منطقه اقدام کند.

وی ادامه داد: ممکن است دانش‌آموزی بیش از آنکه در کلاس درس حاضر شود تصمیم به تغییر رشته بگیرد که این فرایند چنانچه در چارچوب قوانین تعریف شده برای هدایت تحصیلی باشد مانعی ندارد. شکوهی اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه دهم خواستار تغییر رشته باید به کمیته هدایت تحصیلی مناطق خود مراجعه کرده و در چارچوب فرایند اداری این تغییر رشته را انجام دهند.

دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که دانش‌آموزان هرگز نمی‌توانند رشته‌ای خارج از اولویت‌های دوازده‌گانه خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
گفتنی است فرایند هدایت تحصیلی برای پایه دهم برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و دانش آموزان بر اساس چهار عامل علاقه، استعداد، عملکرد تحصیلی و نظر خود و اولیا ،12 اولویت رشته تحصیلی را اخذ می‌کنند که برای انتخاب نهایی ظرفیت منطقه نیز اهمیت بسزایی در این فرایند دارد


[ دوشنبه 95/5/4 ] [ 6:37 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

تب دکتر شدن هنوز بالاست/ افزایش گرایش دانش آموزان به تحصیل در رشته علوم تجربی

سارا امیری: پزشک شدن یک آرزوی مشترک در بین اکثر کودکان است و راه رسیدن به این آرزو ورود به رشته تجربی در زمان انتخاب رشته در مدرسه است. با این حال برخی از دانش‌آموزان با ورود به مدرسه و مواجه شدن با دشواری‌ یادگیری درس‌های تخصصی رشته تجربی نظیر زیست‌شناسی از تحصیل در این رشته منصرف می‌شوند یا طی تحصیل به بر اساس علاقه یا توانمندی به سایر رشته‌ها گرایش پیدا می‌کنند. اما طی چند سال اخیر شاهد آن هستیم که با وجود رقابت‌های سخت در کنکور برای ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی دانش آموزان و خانواده‌های آنها هم‌چنان تمایل و یا اصرار به ادامه تصحیل در این رشته دارند.

آنچه در این میان تبدیل به نگرانی شده است آینده شغلی این دانش آموزان است زیرا در صورت تدوام این علاقه‌مندی به رشته تجربی در آینده نه چندان دور، کشور دچار عدم توازن در رشته‌های تحصیلی و مشاغل می‌شود و در بسیاری از حرفه‌ یا مشاغل با کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شویم که امید است با اجرای برنامه هدایت تحصیلی که از امسال آغاز شده است دانش آموزان بتوانند بر اساس توانمندی، علاقه‌مندی و ظرفیت‌های کشور به رشته مناسب گرایش پیدا کنند.

از هر 2 نفر، یک نفر در کنکور «علوم تجربی» موفق می‌شود

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه عوامل محیطی و جامعه در گرایش دانش‌آموزان به تحصیل در رشته علوم تجربی تاثیر دارد، می‌گوید: طی سه تا چهار سال اخیر گرایش دانش‌آموزان از رشته ریاضی فیزیک به علوم تجربی تغییر پیدا کرده است که علت آن سیاست آموزش و پرورش نیست زیرا امکان تحصیل در تمام رشته‌ها در کشور برای دانش آموزان وجود دارد.

وی می‌افزاید: تعداد ظرفیت در رشته ریاضی فیزیک و علوم انسانی 50 درصد ظرفیت دانش آموزان است اما در رشته علوم تجربی تعداد دانش آموزان دو برابر ظرفیت دانشگاه است یعنی در رشته‌های ریاضی و انسانی هیچ رقابتی وجود ندارد اما در علوم تجربی از هر دو نفر، فقط یک نفر به دانشگاه ورود پیدا می‌کند و رقابت سختی وجود دارد.

هدایت تحصیلی راهی برای توزیع متوازن رشته‌ها

زرافشان اجرای طرح هدایت تحصیلی را راهکاری برای رفع مشکلات مربوط به افزایش علاقه‌مندی دانش آموزان به رشته علوم تجربی دانست و یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر علاقه و توانمندی دانش آموزان به ظرفیت‌های استان و نیاز کشور به شغل‌های مختلف نیز توجه می‌شود. برای مثال، وقتی اگر ظرفیت یک استان برای رشته علوم تجربی 200 نفر باشد در صورت تکمیل ظرفیت دانش‌آموز دیگری در این رشته ثبت نام نخواهد شد زیرا کشور در آینده نیاز به تمام رشته‌ها و حرفه‌ها دارد.

وی می‌گوید: بیش از علاقه دانش‌آموزان تمایل و اصرار خانواده‌ها برای پزشک شدن است که دانش آموزان را وادار به ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی می‌کند. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 95/5/4 ] [ 6:35 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

علل گرایش دانش آموزان به رشت? علوم تجربی

سالانه قریب 500 هزار نفر داوطلب درگروه آزمایشی تجربی در کنکور شرکت می کنند،به طوری که تعداد داوطلبین دو گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی روی هم رفته کمتر از این میزان است. استقبال دانش آموزان از رشت? علوم تجربی در مرحل? انتخاب رشته در دور? دوم متوسطه نیز آموزش و پرورش را با چالش مواجه کرده است.

بی شک دلایل متعددی در اقبال عمومی دانش آموزان و والدین آنها به این رشته وجود دارد، ولی مهمترین آنها را وجود رشته های علوم پزشکی را در گروه آزمایشی علوم تجربی می توان عنوان نمود به ویژه رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی طرفداران زیادی دارد.
عامل گرایش دانش آموزان به این رشته ها نخست امکان اشتغال و نیز میزان درآمد بالا در این رشته ها است.

البته در تمام دنیا درآمد رشته های پزشکی زیاد است ولی در ایران این فاصل? درآمد، چشمگیرتر از اغلب کشورهاست.حتی درآمد پزشکان ایرانی چند برابر همتایان اروپایی و آمریکایی شان است در حالیکه درآمد یک مهندس در اروپا یا آمریکا چندین برابر همان مهندس در ایران است.
آلمان، به عنوان ثروتمندترین کشور اروپایی با تولید ناخالص داخلی حدودا 4000 میلیار دلار یعنی تقریبا 15 برابر ایران است ؛ اما حقوق ماهانه یک پزشک، حدودا 4000 یورو است که تقریبا 16 ملیون تومان می شود، که 40 درصد مالیات هم باید بپردازد و از این نظر تقریبا زیر متوسط تحصیل کردگان جامعه و در حد متوسط همه شاغلین دریافتی دارد. در حالی که در ایران پزشکانی هستند که تقریبا 70 میلیون تومان کارانه دریافت می کنند. این سیاست آلمان  برای تقویت حضور استعدادها در بخش های واقعی و مولد اقتصادی (صنعت، موسسات تحقیق و توسعه و ...) و دلایل دیگر اتخاذ شده است که نتیج? آن هم تولید ناخالص 15 برابری نسبت به ایران است ادامه مطلب...

[ دوشنبه 95/5/4 ] [ 6:32 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 983870