سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

اموزش انرژی مثبت  دادن

 

همیشه به بهترینا فکر کن  .......

 

قانون طبیعت این است که تو از هر چه هراس داشته باشی  همان را به طرف خودت جلب می کنی  .

 

هیجان قدرتی دارد  که جذب میکند .تو از هر چه شدیدا بترسی آن را تجربه خواهی کرد   .

 

مثلا حیوان فورا  متوجه میشود که تو از او وحشت داری. هیچکدام از این ها تصادفی اتفاق نمی افتد   . تصادفی در عالم هستی وجود ندارد  .

 

هیجان , انرژی در  حرکت است. وقتی تو انرژی را جا به جا می کنی انرژی ایجاد میکنی. اگر به اندازه کافیانرژی جا به جا کنی ماده به وجود می آوری .

فکر انرژی خالصاست ...

 

هر فکری که تواکنون داری یا قبلا داشتی یا در آینده خواهی داشت خلاق است.

 

انرژی حاصل از فکرهرگز نمی میرد .این انرژی از فکر تو و ذهن تو وارد عالم هستی می شود و برای ابدادامه پیدا می کند.

 

همه افکار به هممربوط هستند. افکار با هم تلاقی پیدا می کنند.

 

در مسیر اعجابانگیزی از انرژی با هم تقاطع پیدا می کنند و نقش بدیع و زیبایی از پیچیدگیهای غیرقابل باور به وجود می آورند .

 

همان طور که دوچیز مشابه همدیگر را جذب می کنند دو انرژی مشابه هم یکدیگر را جذب می کنند و تودهای از انرژی مشابه به وجود می آورند.

 

بنابراین حتیافراد معمولی اگر فکرشان(دعا. امید. آرزو . رویا .ترس) به اندازه کافی قوی باشدمیتوانند نتایج شگفت انگیزی را به وجود آورند.

 

زندگی نمیتواند بههیچ طریق دیگری خودش را نشان دهد جز آن طریقی که تو تصور میکنی خودش را نشان خواهدداد .تو با فکر کردن خلق می کنی.

 

پس همیشه بهبهترینها فکر کن ...

 

نحوه تکلم انسانهابیانگر نحوه تفکر آنهاست. مثبت بیندیشیم و مثبت بگوییم تا انرژی مثبت خود را بهدیگران منتقل کنیم.

 

مامیتوانیم نحوهبیان خود راتغییردهیم . برای نمونه :

 

مسئله دارم ... نگوییم مشکل دارم

 

شاد و پر انرژیباشید ... نگوییم خسته نباشید

 

صد در صد خواهد شد ... نگوییم ای کاش میشد

 

عالی هستم ... نگوییم بد نیستم


[ یکشنبه 92/9/17 ] [ 7:56 صبح ] [ زینب انصاری پور ] [ نظرات () ]

 

ولی امر ومشاوره


[ پنج شنبه 92/9/14 ] [ 9:3 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی‌ ثبت‌ نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ برای‌ پذیرش دانشجودردوره‌های‌ روزانه‌، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی و بین الملل دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ سال 1393 و همچنین متقاضیان تحصیل در آن دسته از کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش دررشته های مذکور براساس آزمون صورت می‌پذیرد، می‌رساند که‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شرکت‌ در آزمونهای‌ مذکور از روز شنبه مورخ 16/9/92 (شانزدهم‌ آذرماه‌ 1392) منحصراً از طریق شبکه اینترنتی این سازمان آغازو در روز شنبه مورخ 23/9/1392 (بیست و سوم آذرماه‌ 1392) پایان‌ می‌پذیرد، لذا داوطلبان‌ می‌توانند در مهلت‌ مقرر بر اساس توضیحات ذیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1393 ثبت نام نمایند. 

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 92/9/12 ] [ 11:59 صبح ] [ سیدحسین حسینی ] [ نظرات () ]

کودکانی که از تاریکی و تنهایی شدیدا دچار ترس، دلهره و اضطراب می شوند از آن فرار می کنند بیش از هر چیز نیازمند احساس امنیت و آرامش هستند که والدین و اعضای خانواده می توانند به آنها ببخشند .

یکی از ترس هایی که بین بیشتر کودکان عمومیت دارد، ترس از تاریکی است. معمولا این ترس بین سنین 3 -2 سالگی آغاز می شود و ضمن تداوم در سالهای بعد قدری کاهش می یابد، ولی تا حدود 10-12 سالگی نیز ادامه پیدا می کند. یکی از مواردی که منجر به ترس کودک از تاریکی می شود، زمانی است که پدر و مادر و یا نزدیکان کودک به عنوان تنبیه از او می خوهند تا در اتاق تاریک مثل انباری، زیرزمین، و غیره که موجب ترس و وحشت او می شود، تنها بماند. نکته دیگر آن است که فضای منزلی که کودک در آن زندگی می کند و یا اتاق آشنای کودک، در وضعیت های تاریک و روشن جلوه های متقاوتی دارد

کودکی که در مرحله رشد تصورات خیالی است به راحتی می تواند از هر چیزی در تاریکی برای خود هیولایی بسازد و از آن هیولای خیالی خود بترسد. گاهی ترس از تاریکی صرفا معمول این نکته است که کودک نمی تواند در تاریکی چه باید بکند. گاهی نیز عادت ترس کودک از تاریکی آن است که نمی تواند مادر، پدر و یا شخص مراقب خود را ببیند. در صورتی که اگر این فرد دستش را به کودک بدهد، ترس کودک از بین خواهد رفت.

 
در برخی موارد، ترس کودک از تاریکی، ناشی از تصورات ذهنی او درباره دزد و موجودات خیالی ای است که از اطرافیان خود می شنود و یا گاهی خواب می بیند. از نظر یک کودک 6 ساله، تاریکی مظهر هیولاها، غول ها، دزدها و ... است که می توانند به او صدمه بزنند. برای مثال زمانی که کودک به رختخواب می رود به یاد موقعیت ترسناکی که شب پیش در خواب دیده است، می افتد و آن گاه خواب از سر او می پرد و شروع به خیال پردازی م
در بعضی موارد حتی فکر تنهایی در یک اتاق تاریک کودک را می ترساند. کودکانی که از تاریکی و تنهایی شدیدا دچار ترس، دلهره و اضطراب می شوند از آن فرار می کنند بیش از هر چیز نیازمند احساس امنیت و آرامش هستند که والدین و اعضای خانواده می توانند به آنها ببخشند.

 
راهکارهایی که منجر به کاهش ترس کودک از تاریکی می شود عبارتند از:

 
- 1-علت اصلی ترس کودک را باید شناخت: برای مثال، پدر و مادر می توانند نسبت به رفتارها و رویدادهای روزانه فرزند خود حساس باشند و تغییرات محیطی او را اعم از خانه، مدرسه و دوستانش مورد بررسی قرار دهند، حتی می توانند علایق و انگیزه های جدید او را بشناسند. گاهی که کودک به شدت ترسیده است و قادر به بیان کلامی ترس خود نیست، می توانیم از او بخواهیم که با رسم نقاشی، ترس خود را به تصویر درآورد.جدد می کند. آن گاه دقت کنیم که کودک چه می کشد و با چه رنگ هایی آن را رنگ آمیزی می کند. معمولا اضطراب ها و ترس ها با رنگ های تیره، مات و تاریک رسم می شوند و گاهی هم کودک با خط خطی کردن چهره ای که کشیده است سعی در از بین بردن و محو کردن عامل ترس خود دارد. پس از نقاشی می توانیم با کودک درباره اثرش صحبت کنیم و با سئوالات ساده ای که از او می پرسیم، علت ترس او را جویا شویم. البته کودک را وادار به نقاشی از موضوعی که باعث ترس او شده است نکنیم. اجازه دهیم که او ابتدا احساس امنیت و آرامش کند و در صورت تمایل تصویر خیالی خود را رسم کند.

 
-  2-زمان خواب کودک را می توان با تداعی های خوش و آرامش بخش همراه ساخت. برای مثال مسواک زدن، شب بخیر گفتن، پوشیدن لباس خواب، شنیدن داستانی ساده و یا خاطره ای از دوران کودکی می تواند دلهره و اضطراب کودک را کاهش دهد.

 
- 3-با روشن نگه داشتن یک چراغ کم نور و یا چراغ خواب می توان اتاق کودک را از تاریکی محض درآورد. دقت داشته باشیم، چراغ خواب را جایی قرار دهیم که نور آن موجب سایه وسایل اتاق بر روی دیوار نشود، زیرا کودکان با خیال پردازی های خود سایه ها را به صورت اشباح و موجودات خیالی تجسم می کنند و در مواردی نیز استفاده از یک چراغ قوه کوچک که کودک بتواند آن را زیر بالش خود بگذارد، به او آرامش خیال می دهد. – 4-بعد از آن که چراغ اتاق را خاموش کردیم، چند دقیقه نزد کودک بمانیم و درباره روزی که گذارنده است با او صحبت کنیم.

5-اگر کودک عادت دارد که نیمه های شب از خواب بیدار شود هیچ گاه او را به اتاق دعوت نکنیم زیرا ترک چنین عادتی دشوار و سخت است.

6-زمانی که کودک وحشت زده از خواب می پرد، سعی نکنیم با انتقاد و یا سرزنش کودک را مورد تحقیر قرار دهیم، بلکه صبورانه نسبت به ترس کودک و منشاء آن کنجکاوی به خرج دهیم و از او بخواهیم در صورت تمایل درباره ترسش و یا موجوداتی که در خواب دیده است صحبت کند زیرا از این طریق ترس و وحشت کودک کاهش می یابد و راحت تر می تواند به مقابله با آن بپردازد.

 
- 7-گاهی انجام برخی بازی ها و سرگرمی ها در تاریکی می تواند موجب کاهش ترس کودک از تاریکی بشود. به عنوان مثال پدر و مادر می توانند جلوی نور شمع به سایه بازی با انگشتان بر روی دیوار بپردازند و یا در تاریکی جایشان را تغییر دهند و از کودک بخواهند آنها را پیدا کند. هدف از انجام این بازی ها این است که کودک به تاریکی عادت کند و در یابد که اشیاء در تاریکی هیچ تفاوتی یا زمانی که هوا روشن است نمی کنند

ارسال شده توسط الهه جاوری.

 

 

 

 

 

 

 

.

 


[ یکشنبه 92/9/10 ] [ 11:44 صبح ] [ الهه جاوری ] [ نظرات () ]

افسردگی

 بسیاری از پژوهشگران دریافته‌اند که دانش‌آموزان مبتلا به نارسایی‌های یادگیری در مقایسه با همسالان خود افسردگی بیشتری را تجربه می‌کنند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/9/8 ] [ 7:0 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

 

یکی از دروسی که بسیاری از دانش‌آموزان مدارس در آن دچار مشکل و اختلال هستند، درس ریاضی است. ریاضیات چون مبتنی بر مفاهیم انتزاعی است، درک آن به رشد عمقی و سطح بالایی نیاز دارد و از آنجا که بسیاری از دانش‌آموزان علی‌رغم رشد جسمی و بالا رفتن سن به مرحله درک انتزاعی نرسیده‌اند، غالبا در درک مفاهیم ریاضی مشکل دارند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/9/8 ] [ 7:0 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

بعضی وقتا آدما الماسی تو دست دارند،

بعد چشمشون به یه گردو می افته

دولا میشن تا گردو را بردارن ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/4 ] [ 10:32 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

با مدرنیته شدن جوامع بیماری‌های مختلفی از جمله افسردگی به خانه‌ها رخنه کرده است به طوری که افرادی که در جوامع سنتی زندگی می‌کنند از بیماری‌های روان تنی رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ برای آشنایی بیشتر با راه‌های مقابله و درمان این بیماری با «مهرداد فیضی»، روان‌شناس به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

چرا افسردگی، بیشتر در میان زنان شایع است؟
زنان به دلیل ویژگی‌های جسمانی و هورمونی و حساسیت‌هایی که دارند بیشتر مبتلا به افسردگی می‌شوند. بر این اساس برخی زنان به علت نرسیدن به جایگاه واقعی خودشان در جامعه، اضطراب و نبود رفاه اجتماعی در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. البته خوب است بدانید که در صورت وجود عوامل ارثی، فرد سریع‌تر به این بیماری مبتلا می‌شود. ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/9/3 ] [ 3:40 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

یکی دیگر از اختلالات رایج یادگیری در دانش‌آموزان، اختلال در نوشتن است یعنی دانش‌آموزان مبتلا به این نارسایی، در بیان مقصود خود از طریق نوشتن مشکل دارند و در سطوح بالاتر در انشاءنویسی نیز دارای اشکال‌‌اند. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/8/29 ] [ 4:0 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

میگذشت از کوچه ما دوره گرد

 

داد میزد کهنه قالی میخرم

 

دسته دوم جنس عالی میخرم

 

کاسه و ظرف سفالی میخرم

 

گر نداری کوزه خالی میخرم

 

اشک در چشمان بابا حلقه بست

 

عاقبت آهی کشید بغضش شکست

 

اول ماه است و نان در سفره نیست

 

ای خدا شکرت ولی این زندگیست؟

 

بوی نان تازه هوشش برده بود

 

اتفاقا مادرم هم روزه بود

 

خواهرم بی روسری بیرون دوید

 

گفت آقا سفره خالی میخرید...


[ سه شنبه 92/8/28 ] [ 9:22 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 58
کل بازدیدها: 984786