سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

یکی دیگر از اختلالات رایج یادگیری در دانش‌آموزان، اختلال در نوشتن است یعنی دانش‌آموزان مبتلا به این نارسایی، در بیان مقصود خود از طریق نوشتن مشکل دارند و در سطوح بالاتر در انشاءنویسی نیز دارای اشکال‌‌اند. یکی دیگر از اختلالات رایج یادگیری در دانش‌آموزان، اختلال در نوشتن است یعنی دانش‌آموزان مبتلا به این نارسایی، در بیان مقصود خود از طریق نوشتن مشکل دارند و در سطوح بالاتر در انشاءنویسی نیز دارای اشکال‌‌اند. ممکن است کودکان در بسیاری از زمینه‌های مربوط به زبان گفتاری و نوشتاری با مشکلاتی مواجه باشند از جمله این زمینه‌ها می‌توان دست‌خط ، هجی‌کردن، نقطه‌گذاری، نوشتن با حروف بزرگ و انشاء را نام برد. شاید شایع‌ترین اختلال بیان نوشتاری، نارسایی در هجی‌کردن باشد. مشکلات هجی کردن ممکن است نشانه نارسا‌خوانی و بیانگر مشکلات بنیادی در پردازش آواشناختی باشد. مشکل رایج دیگر اختلال نوشتن، مربوط به دستخط است. نباید کودکی با دستخط نسبتا ناخوانا‌ را «نامنظم» یا «بی‌دقت» دانست. در بیان نوشتاری، مشکلات دستخط یک نارسایی به شمار می‌آید و می‌توان آن را بخشی از نارسایی یادگیری غیرکلامی دانست. مشکلات بد نوشتن شامل کج حروف، فاصله ندادن مناسب چه از بالا و چه از پایین و بسیار کند نوشتن است.
هر کسی گاهی اوقات حرفی را ناخوانا می‌نویسد، اما دانش‌آموزان با اختلال در نوشتن بیشتر مطالب را ناخوانا می‌نویسند به طوری که درک آنچه که نوشته‌‌اند برای خواننده مشکل است. در چنین مواردی است که برای آنان نوشتن به عنوان مشکل تلقی می‌شود.
برخی علائم اختلال نوشتن:
ـ این دانش‌آموزان، همواره حروف را معکوس می‌کنند.
ـ به کندی و با زحمت فراوان می‌نویسند.
ـ توالی هجاها را رعایت نمی‌کنند. (برای مثال قسفه را به جای قفسه به کار می‌برند)‌
ـ اعداد را معکوس می‌کنند.

ادامه دارد...


[ چهارشنبه 92/8/29 ] [ 4:0 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 985644