سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

 

یکی از دروسی که بسیاری از دانش‌آموزان مدارس در آن دچار مشکل و اختلال هستند، درس ریاضی است. ریاضیات چون مبتنی بر مفاهیم انتزاعی است، درک آن به رشد عمقی و سطح بالایی نیاز دارد و از آنجا که بسیاری از دانش‌آموزان علی‌رغم رشد جسمی و بالا رفتن سن به مرحله درک انتزاعی نرسیده‌اند، غالبا در درک مفاهیم ریاضی مشکل دارند.

یکی از دروسی که بسیاری از دانش‌آموزان مدارس در آن دچار مشکل و اختلال هستند، درس ریاضی است. ریاضیات چون مبتنی بر مفاهیم انتزاعی است، درک آن به رشد عمقی و سطح بالایی نیاز دارد و از آنجا که بسیاری از دانش‌آموزان علی‌رغم رشد جسمی و بالا رفتن سن به مرحله درک انتزاعی نرسیده‌اند، غالبا در درک مفاهیم ریاضی مشکل دارند. نارسایی‌های واقعی ریاضی شامل مشکلاتی در مفاهیم و مهارت‌های ریاضی از جمله محاسبه، حل مساله، هندسه، محاسبات ذهنی برآورده احتمالات آمار، کسر اعشاری، اندازه‌گیری و کسر است. برای اختلال داشتن در حساب و به طور کلی ریاضی اصطلاح «نارسایی در ریاضی» مرسوم‌ترین اصطلاح است. به طور کلی اختلال در ریاضی به معنای اختلال شدید یا ناتوانی کامل در محاسبه کردن است. بعضی از دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری هستند و در ریاضی و در خواندن دشواری دارند و برخی دیگر فقط در یکی از این حوزه‌ها دچار مشکل‌اند. در نتیجه، عملکرد دانش‌‌آموزانی که فقط مشکلات ریاضی دارند با مسائل دانش‌آموزانی که در ریاضی و خواندن هر دو مشکل دارند، متفاوت است.
برخی علائم نارسایی‌های ریاضی :
ـ مفاهیم اساسی ریاضی را دشوار می‌یابند.
ـ در نوشتن اعداد در یک ستون و زیر هم با مشکل مواجه می‌شوند.
ـ در حل محاسبات چند مرحله‌ای گیج می‌شوند.
ـ در ریاضی بسیاری از پاسخ‌های آنها نادرست است.
مشکلات هیجانی دانش‌آموزان مبتلا به نارسایی‌های یادگیری 




 

 

 


[ جمعه 92/9/8 ] [ 7:0 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 985643