سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

a380هواپیمای مسافربریخلبان

این سؤالی است که برای همه دوستداران خلبانی وجود دارد و امیدواریم که این مقاله پاسخی روشن برای پرسش آنان باشد.

اصولا سه راه جهت خلبانی هواپیماهای مسافربری وجود دارد:

راه اول: بیشتر مربوط به شرکت های هواپیمایی متعلق به دولت ها مانند «ایران ار» خودمان است، با یک آگهی در روزنامه ها شروع می شود و داوطلب پس از آزمایش های مختلف پزشکی و هوش انتخاب شده و پس از گذراندن دوره خلبانی شخصی و بازرگانی برای پشت سر گذاشتن دوره های (Airline Transport Pilot(ATP وارد مراحل بعدی می شود و تمام دوره ها را یا در مدارس خلبانی یا در همان شرکت هواپیمایی طی می کند.

راه دوم: شما ابتدا خلبان نیروی هوایی در یکی از کشورهای جهان می شوید و پس از کسب تجربه و سپری کردن مدت زمان کافی و اخذ گواهینامه های لازم از نیروهای هوایی بیرون آمده و به یک شرکت هواپیمایی می پیوندید. فقط باید عادات گذشته خود مانند معلق زدن با هواپیما و دور با زاویه درجه را فراموش نمایید در غیر این صورت اخراج خواهید شد! البته ساعات پرواز نظامی شما نیز معمولاً نصف حساب خواهد شد.

راه سوم: در حالی که در دو روش فوق پول پروازهای شما را کسی دیگر می پردازد، در طریقه سوم پول پروازها حداقل تا زمانی که بتوانید یک کار خلبانی بیابید به عهده خودتان خواهد بود. در ایالات متحده اکثر خلبانان مسافربری از طریقه دوم و سوم خلبان می شوند و روش اول تقریباً وجود ندارد. حالا فرض کنیم که شما بخواهید از راه سوم خلبان بشوید و پول کافی برای انجام این کار را نیز داشته باشید. ببینیم که در چه مدت می توانید این مسیر را طی کنید. دقت نمایید که در دنیا دو سازمان، مقررات گواهینامه خلبانی را صادر می کنند. در ایالات متحده سازمان فدرال هواپیمایی ای FAA و در سایر نقاط دنیا سازمان بین المللی هوانوردی ICAO، آنچه که در ادامه می خوانید با مقرارت FAA هماهنگی دارد و با CAO کمی متفاوت است.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/11/23 ] [ 9:44 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
[ شنبه 90/11/22 ] [ 1:7 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

داشتن تخیلی فعّال و خلاق، نعمتی بزرگ و فوق العاده است. با این حال، گاهی اوقات هنگامی که می خواهیم بخوابیم، این قوه خلاق اصلا خوشایند نمی باشد؛ در واقع، می تواند آزار دهنده نیز باشد. اماجای هیچ نگرانی نیست، زیرا روش های برای حل این مشکل وجود دارد.
به گزارش سلامت نیوز درواقع بیداری شما میتواند دلایل متعددی داشته باشد مثلا در برخی موارد، شما ممکن است بیدار بمانید، چون در رابطه با مشکلی شخصی فکر می کنید و بابت آن نگرانید؛ مانند مشکلات ایجاد شده در محل کار، یا جر و بحث با دوستی صمیمی.
این مقاله به شما کمک می کند تا با وجود مشغله های ذهنی فراوان، باز هم خوابی آرام داشته باشید.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 10:6 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

1- زندگی آزاد بدون استرس
45% تمام آلمانیها اغلب احساس استرس می کنند ، 95% می گویند استرس بیمار می کند. این جد ید ترین نظر سنجی می باشد. هر کسی که مخالف اوقات فراقت زندگی می کند، سلامتی اش را به خطر می اندازد. 69% از افراد زیر 49 تا 40 از استرس رنج می برند. طبق نظرسنجی عمومی 77% از آقایان ، همه از خودشان این سوال را می کنند ، که از کدام روش استفاده کنیم تا بهتر بتوانیم از استرس جلو گیری نما ئیم . به نظریه پزشگان ، توجه نمودن به اوقات فراقت میتواندبر استرس غلبه کنیم. مثلا" کارهای سخت ومشغله های فکری در قبل از ظهرو یا بعد از ظهر به اتمام رسانده تا حدودی از بروز استرس بگا هد. زیرا 64% از انسانهای زیر 30 سال و 50% از سوال شدگان بر این باورند که در تعطیلات آخر هفته استرس تا حد زیادی گاهش می یابد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 12:55 عصر ] [ tفرشته رحمانی ] [ نظرات () ]

روابط دختر و پسر از نگاه آیات و روایات

دختر و پسر

فارس: روابط پسران و دختران جوان، در کشور ما به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است لذا بر اولیای خانه و مدرسه و به تبع آنها مسئولین فرهنگی و اجتماعی لازم است این مسئله را به طور علمی بررسی نمایند و از هرگونه تصمیم احساسی خودداری کرده و با شناخت کامل آسیب ها، زمینه ها و راهکارهای علمی و تخصصی با این انحراف برخورد نمایند. برای بررسی این معضل با سؤال هایی روبرو هستیم: 1 - چه نوع روابطی، معضل اجتماعی به شمار می رود؟

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 12:53 عصر ] [ tفرشته رحمانی ] [ نظرات () ]
[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 12:51 عصر ] [ tفرشته رحمانی ] [ نظرات () ]

در گذشته مرز میان کار و زندگی شخصی تا حد زیادی مشخص بود، اما امروز گویا کار بر زندگی شخصی ما حمله ور شده و دیگر حفظ تعادل میان کار بیرون از خانه و زندگی شخصی براحتی امکان پذیر نیست.

 

? تعادل میان کار و زندگی

در گذشته مرز میان کار و زندگی شخصی تا حد زیادی مشخص بود، اما امروز گویا کار بر زندگی شخصی ما حمله ور شده و دیگر حفظ تعادل میان کار بیرون از خانه و زندگی شخصی براحتی امکان پذیر نیست.

در نگاه اول شاید این مساله مهم به نظر نرسد اما باید بدانیم زمانی که تعادل میان زندگی کاری و شخصی به هم می ریزد، سطح استرس ما افزایش می یابد. یعنی هم کار و هم زندگی صدمه می بینند. پس باید به نحوی کنترل و آرامش خودمان را حفظ کنیم.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 12:46 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

ممکن نیست آدمی بتواند از قلمرو راز بگریزد. ممکن نیست که خود را نیازمند خداوند احساس نکند. اگر احساس کردکه در زندگی او خدایی نیست،مثل مگسهای خشک پائیزی می شود که به محض اینکه به شیشه می خورند می میرند.


[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 10:24 صبح ] [ مریم نظری ] [ نظرات () ]

1- احساسات خود را بیان کنید. 2-فقط قدم بعدی را ببینید. 3-بکوشید افکار و احساسات خود را کنترل کنید. 4-جور دیگر ببینید.

5-تواناییهایتان را فهرست کنید. 6-خود را ببخشید. 7-صحبت کنید. 8-سالم بمانید.


[ سه شنبه 90/11/18 ] [ 9:10 صبح ] [ مریم نظری ] [ نظرات () ]

اول از همه برایت آرزو میکنم که عاشق شوی ،

و اگر هستی ، کسی هم به تو عشق بورزد ،


و اگر اینگونه نیست ، تنهاییت کوتاه باشد ،


و پس از تنهاییت ، نفرت از کسی نیابی.


آرزومندم که اینگونه پیش نیاید .......

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/11/17 ] [ 12:40 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 984581