سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

آموخته ام اگر کسی یادم نکرد یادش کنم ،

 شاید او تنهاتر از من باشد  .


[ شنبه 94/2/19 ] [ 2:1 عصر ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]

جام جم سرا- به گفته یک روان‌شناس، برخی مردان اجازه صحبت به همسرانشان نمی‌دهند و با تحقیرش، او را به کنج عزلت می‌رانند. در این شرایط زن به علت برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی‌اش ممکن است به فضاهای مجازی گرایش پیدا کند و خانواده دچار آسیب شود.

دکتر مهدی بیاتی افزود: روی حساسیت‌های هم انگشت نگذارید چون این کار باعث آسیب رسیدن به ارتباط هر دو می‌شود. لازم است ما همسر خود را‌‌ همان گونه که هست بپذیریم. پذیرش همسر باعث ایجاد احساس همدلی و همزبانی می‌شود. باید باور کنیم که هر فرد چارچوب‌های کاملا فردی دارد که نباید وارد آن شویم، اما برخی زوجین ازدواج را با تملک صددرصد طرف مقابل اشتباه می‌گیرند. تکرار رفتارهای نادرست موجب سردی رابطه زوجین می‌شود و حس همدلی میان آنان را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: فقدان همدلی میان زوجین موجب پناه بردن آنان به شبکه‌هایی مانند وایبر، واتس‌آپ و لاین می‌شود تا از این طریق نیازهای عاطفی خود را برآورده کنند. ورود به این شبکه‌ها ممکن است با آسیب‌هایی همراه باشد، چرا که روز به روز از ارتباط مثبت زوجین با یکدیگر کاسته می‌شود.

این روان‌شناس با بیان اینکه هر فرد دارای چهار پنجره از نظر روانی و شخصیتی است، گفت: پنجره اول، بسیار سری است و شامل ارتباط انسانی با خدایش می‌شود. پنجره دوم، مرحله بسیار محرمانه است که فرد با یکی، دو نفر دیگر همدلی نزدیکی دارد. پنجره سوم، پنجره آشکار است که شامل رفتار فردی می‌شود و پنجره چهارم، مرحله رفتاری است و براساس آن فرد با دیگران ارتباط کاملا مشخصی برقرار می‌کند.

بیاتی با بیان اینکه انسان به سمت افرادی که حرف‌های او را گوش می‌دهد و تحقیر و نقدش نمی‌کند، کشش پیدا می‌کند و این کار در برقراری ارتباط موثر و نزدیک مهم است افزود: متاسفانه برخی مردان اجازه صحبت به همسرانشان نمی‌دهند و با تحقیرش، او را به کنج عزلت می‌رانند. زن به علت برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی خود ممکن است به فضاهای مجازی گرایش پیدا کند و دچار آسیب شود. (ایسنا)

 

 


[ سه شنبه 94/2/8 ] [ 10:21 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
نتایج بزرگترین پروژه «مطالعه ایمیل» نشان داد افرادی که در سراسر جهان روزانه ده ها ایمیل ارسال می کنند عادت های خاصی را دنبال می کنند.

 

به گزارش جام جم کلیک: درحالی که حدود دو دهه از پیداش ایمیل می گذرد، محققان هنوز نتوانسته اند به درستی درباره اینکه افراد در استفاده از این ابزار ارتباطی چگونه عمل می کنند نظر مشخصی ارایه کنند.

همواره این پرسش‌ها مطرح بوده که یک فرد به طور میانگین چه تعداد ایمیل در روز دریافت می کند؟ و یا آیا افراد با دریافت انبوهی از ایمیل ها گیج می شوند یا به راحتی کار خود را انجام می دهند؟ و همچنین تهدیدهای موجود در این عرصه تا چه حد ادامه پیدا می کند؟

برای یافتن پاسخی مناسب به این پرسش‌ها، محققان آزمایشگا‌ههای یاهو ایمیل های دو میلیون کاربر خود را که در یک بازه زمانی مشخص که بیش از 16 میلیارد ایمیل ارسال کرده اند مورد بررسی دقیق قرار داد. از این حیث می توان این بررسی را بزرگترین پروژه مطالعه ایمیل در تاریخ به شمار آورد.

آنها هویت ارسال کنندگان و دریافت کنندگان ایمیل ها، موضوعات آنها، زمان ارسال، طول ایمیل ها و شمار تصاویر و فای‌لهای ضمیمه شده در ایمیل ها را مورد کنکاش دقیق قرار دادند. ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/2/8 ] [ 9:6 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بررسی‌های اخیر محققی به نام دیوید رابسون نشان داده است که صورت افراد فقط یک مشخصه ظاهری نیست؛ بلکه شکل، اندازه و حتی رنگ صورت اطلاعات مهمی را درخصوص شخصیت و وضع سلامت آنها افشا می‌کند.شاید انتظار داشته باشید تنها یک روان شناس ماهر و باتجربه با نگاهی اجمالی به چهره افراد بتواند باطن آنها را بررسی کند، اما تحقیقات نشان می دهند حالت چهره برای متفکران یونان باستان نیز حائز اهمیت بوده است. ارسطو و شاگردانش یک جلد کتاب درخصوص نحوه انعکاس روحیه افراد از طریق نوع نگاه آنها گردآوری کرده اند ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/2/8 ] [ 9:0 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 41
کل بازدیدها: 984491