سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

بهشت و جهنم

روزی یک مرد روحانی با خداوند مکالمه ای داشت.

خداوندا دوست دارم بدانم بهشت و جهنم چه شکلی  هستند. خداوند او را به سمت دو در هدایت کرد.و یکی از انها را باز کرد. مرد نگاهی به داخل انداخت.

درست در وسط اتاق یک میز گرد بزرگ وجود داشت که روی آن یک ظرف خورش بود که انقدر بوی خوبی داشت که دهانش اب افتاد. افرادی که دور میز نشسته بودند بسیار لاغر مردنی و مریض حال بودند. به نظر قحطی زده می امدند. انها در دست خود قاشق هایی با دسته بسیار بلند داشتند که این دسته ها به بالای بازوهایشان نصب شده بود و هر کدام از آنها به راحتی می توانستند دست خود را داخل ظرف خورش ببرند تا قاشق خود را پرنماید.اما از انجایی که این دسته ها از بازوهایشان بلندتر بود نمی توانستند دستشان را برگردانند وقاشق را در دهان خود فرو ببرند.

مرد روحانی با دیدن صحنه بدبختی و عذاب انها غمگین شد.خداوند گفت تو جهنم را دیدی حال نوبت بهشت است.انها به سمت اتاق بعدی رفتند و خدا در را باز کرد.

 انجا هم دقیقا مثل اتاق قبلی بود یک میز گرد با یک ظرف خورش روی ان و افراد دور میز انها. همانند اتاق قبل همان قاشق های دسته بلند را داشتند ولی به اندازه کافی قوی و چاق بودند.

می گفتند و می خندیدند.

 مرد روحانی گفت:خداوندا نمی فهمم؟

خداوند پاسخ گفت :ساده است .فقط احتیاج به یک مهارت دارد می بینی؟

 اینها یاد گرفته اند که به یکدیگر غذا بدهند در حالی که ادمهای طمعکار اتاق قبل تنها به خودشان فکر می کنند .هنگامی که موسی فوت می کرد به شما می اندیشید.هنگامی که عیسی مصلوب میشد به شما فکر میکرد.هنگامی که محمد(ص) وفات می یافت نیز به شما می اندیشید .

گواه این امر کلماتی است که انها در دم اخر به زبان اورده اند

این کلمات از اعماق قرون و اعصار به ما یاداوری می کنند که یکدیگر را دوست داشته باشیم. که به همنوع خود مهربانی نمایید که همسایه خود را دوست بدارید.

 زیرا که هیچ کس به تنهایی وارد بهشت خداوند (ملکوت الهی)نخواهد شد.

 


[ یکشنبه 87/12/18 ] [ 11:44 صبح ] [ فاطمه رمضان پور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 129
کل بازدیدها: 984324