سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

14خردادسالروز ارتحال امام خمینی (ره)تسلیت باد.

موضوع تربیت، در فرهنگ و معارف اسلامى، از منزلت و جایگاهی بس رفیع برخوردار است. بی­تردید یکی از ابعاد فکری بنیان­گذار جمهوری اسلامى، حضرت امام خمینی(ره)، که از بنیادی­ترین رویکرد ایشان می­باشد، مقوله تعلیم و تربیت و تزکیه­ی نفس است، که همواره و در همه مراحل زندگی بدان توجه ویژه­ مبذول نمود و در گونه­های مختلف تدریس، تدوین نوشته­ها، تألیفات، سخنرانی­ها، نامه­ها و ... بر ضرورت و بایستگی طرح آن تأکید و پافشاری فرمود؛ از این­رو می­توان گفت: حضرت امام(ره) پیش از آن­که سیاست­مداری قاطع و انقلابی باشد، یا به عنوان مرجعی تام، مرجعیت و زعامت دینی را معنایی تازه بخشد، مربی بزرگ و معلم نمونه بود که توانست با دریافتی عمیق و ژرف از مبانی تعلیم و تربیت الهى، در میدان سخت مجاهده­ی نفس، خود را بیازماید و مراحل سیر و سلوک را با موفقیت پشت سرگذارد، و نیز به تربیت نسلی که بار اصلی انقلاب را بر دوش می­کشد، همت گمارد.

و بر همین اساس، غایت و فلسفه بعثت را تربیت بشر معرفی فرمود: انبیا هم که آمده­اند از طرف خدای تبارک و تعالی برای همین تربیت بشر و برای انسان­سازی است... اساس عالم بر تربیت انسان است. انسان عصاره همه موجودات است و فشرده­ی تمام عالم است و انبیا آمده­اند برای این­که این عصاره­ی بالقوه را بالفعل کنند و انسان یک موجود الهی بشود. این موجود الهی تمام صفات حق تعالی در او است و جلوه­گاه نور مقدس حق­تعالی است.([1])

و تربیت­گریزی را بسیار جدی می­شمرد: گرفتاری همه ما برای این است که ما تزکیه نشده­ایم، تربیت نشدیم. عالم شدند، تربیت نشدند، دانشمند شده­اند، تربیت نشده­اند، تفکراتشان عمیق است، لکن تربیت نشده­اند و آن خطری که از عالمی که تربیت نشده است و تزکیه نشده است بر بشر وارد می­شود، آن خطر از خطر مغول بالاتر است.([2])

یکی از دلایل تأکید امام خمینی(ره) بر تربیت و تزکیه نفس آن است که نفس تزکیه شده در راستای ارزش­های الهی قرار می­گیرد و سر اطاعت در پیشگاه خداوند فرود می­آورد و به قدرت­های غیر الهی بی­توجه است؛ از این­رو اهتمام بر این امر را بر همه­ی آحاد جامعه لازم دانسته و ضرورت آن را برای کسانی که با تربیت مردم سر و کار دارند، افزون می­شمرد. و با معرفی چالش­های پیش­رو؛ همچون طبیبی حاذق، راه درمان علمی و عملی را نشان می­دهد تا پس از بازشناسی تهذیب نفس، موانع را حذف نموده و فرایند تسهیل گردد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/3/9 ] [ 9:24 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

همانا ما کوثر را به تو اعطا کردیم پس برای پرودگارت نماز بخوان وقربانی کن .     سوره مبارکه کوثر   آیه 2-1

میلادیگانه دختررسول الله حضرت فاطمه زهرا(س) وروز مادرمبارک باد

خداوند از خشم فاطمه خشمگین و به سبب خشنودی او خشنود می شود، فاطمه پاره تن من است، هر کس او را بیازارد مرا آزرده است آن کس که با او دوستی ورزد با من دوستی ورزیده است. فاطمه قلب و روح من است، فاطمه بانوی زنان دو جهان است.            پیامبر اکرم (ص)

حضرت فاطمه زهرا (س) روز بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت ، در مکه بدنیا آمد ، ایشان وارث صفات بارز مادر گرامیشان خدیجه بود . در بخشش و بلند نظری وحسن تربیت وارث مادر بزرگوارش ودر سجایای ملکوتی وارث پدر بزرگوارش بود.

*فاطمه (س) در نگاه حضرت مهدی (س)

حضرت مهدی (عج ) که جهان را با ظهور و احکام نورانی خود متحول  می کند و عدالت را در تمام زمین حاکم می گرداند فرموده اند که : دختر رسول خدا برای من سرمشق و الگوی نیکویی  است . حضرت مهدی (عج ) حضرت فاطمه زهرا را الگو و اسوه خود در رفتار و برنامه  حکومتی  خود می داند .

سایت های مرتبط

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=68915

 http://www.aviny.com/Occasion/ahlebeit/fatemeh/veladat/88/vijename.aspx

http://www.tbzmed.ac.ir/monasebat/mazhabi/zahrave/zahra.htm

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af%d8%aa+%d9%81%d8%a7%d8%b7%d9%85%d9%87+%d8%b9%d9%84%db%8c%d9%87%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85&SSOReturnPage=Check&Rand=0

http://www.yazahra.net/far/selecttext.php?ic=35&subid=2

  ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/3/3 ] [ 2:44 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

این روز فرصت مناسبی برای بررسی مسائل و مشکلات، اطلاع رسانی و مشاوره و صدها مورد اجتماعی دیگر به دست دست اندرکاران می دهد. در بیشتر کشورها، روز جهانی خانواده روزی پر از فعالیتهای جمعی و خانوادگی، روزی برای یادگیری و از همه مهمتر روزی برای یادآوری عشق و احترام به اعضا و محیط خانواده است. 

داشتن یک خانواده شاد و خوشبخت تنها با فراهم کردن نیازهای اولیه زندگی به دست نمی آید. اما نگران نشوید، رسیدن به چنین هدفی بسیار آسان تر از آن است که تصورش را بکنید. نکات زیر برگرفته از کتاب رازهای ساده خانواده ای خوشبخت “Simple Secrets of Happy Families” نوشته دکتر دیوید نیون است :

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/2/25 ] [ 8:56 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بصیرت وشناخت کسی که پروردگارعالمیان درباره اوبه رسولش می فرماید(لولافاطمه لماخلقتکما)اگرفاطمه نبود شماراخلق نمی کردم یعنی علت وجودی بشر به ام ابیهابرمی گردد،برای آشنایی کاربران گرامی سایت های زیر راتوصیه می نمایم:

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=18666

http://www.aviny.com/occasion/ahlebeit/fatemeh/shahadat/88/vijename.aspx

http://www.imamalinet.net/zahra/main/farsi.htm


[ پنج شنبه 90/2/15 ] [ 10:45 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

شعری مناسب این ایام دروبلاگی دیدم،شماهم اگرخواستیدببینید:

http://saadat38.parsiblog.com/Posts/9/%d9%be%d9%8a%d8%b4%d9%87+%d8%a7%d9%85+%d8%aa%d8%b9%d9%84%d9%8a%d9%85+%d8%a7%d8%b3%d8%aa/


[ چهارشنبه 90/2/14 ] [ 8:52 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. (شهید رجایی ) 

اوست خدایی که در میان مردم درس نخوانده پیامبری از خودشان مبعوث کرد تا آیاتش را بر آنها بخواند وآنها را تزکیه کند وکتاب وحکمت بیاموزد . (سوره مبارکه جمعه ، آیه 2 )

تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش  درآمد. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.در این مسیر مقدس ، بزرگانی همچون علامه شهید استاد مرتضی مطهری گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد . شهید مرتضی مطهری  یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه  ترکیبی  به همه معارف بشری نظر می کند و   تمامی تلاشهای علمی و عملی را  مقدمه ای برای عبادت می داند و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد . به همین مناسبت روز شهادت این بزرگ مرد فرزانه را روز معلم نامیدند .

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/2/12 ] [ 6:6 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

25اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم نامی ایرانی وحماسه سرای سترگ فارسی زبان حکیم ابوالقاسم فردوسی است.هموکه حمیت ایرانی واسلامی وشیعی رادرعصری که تهاجم بیگانگانگان دراوج بود به زیبایی سرود به این بهانه نام بلند آوازه اوراگرامی می داریم.

"شاهنامه"، حافظ راستین سنت های ملی و شناسنامه قوم ایرانی است. شاید بی وجود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در طوفان حوادث تاریخی نابود می شد و اثری از آنها به جای نمی ماند.
فردوسی شاعری معتقد و مومن به ولایت معصومین علیهم ‌السلام بود و خود را بنده اهل بیت نبی و ستاینده خاک پای وصی می دانست و تاکید می کرد که:
گرت زین بد آید، گناه من است
چنین است و آیین و راه من است
بر این زادم و هم بر این بگذرم
چنان دان که خاک پی حیدرم

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/2/6 ] [ 11:32 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
[ پنج شنبه 90/2/1 ] [ 2:11 عصر ] [ الهام پایدارفر ] [ نظرات () ]

قدرت شفا بخش بخشش

تعریف تازه ای از بخشش:

بخشش، کار بسیار سختی است امّا می‌تواند روان انسان را به آرامش برساند. چیزی که این کار را برای اغلب ما دشوار می‌سازد، به تعریفی که از «بخشش» در سر داریم برمی‌گردد. ما فکر می‌کنیم که بخشش بدین معنی است که باید همه چیز را فراموش کنیم و همه چیز دوباره به همان شکلی که قبلاً بود برگردد. این تعریف «مقدس» از بخشش، برای اغلب ما قابل هضم نیست. چگونه می‌توان یک چیز فراموش نشدنی را فراموش کرد؟ چگونه می‌توان یک عمل نابخشودنی را بخشید؟ امّا برای لذت بردن از مزایای بخشش لازم نیست این قدر راه دور برویم. همة کاری که باید انجام دهیم این است که تصمیم بگیریم که به جلو حرکت کنیم و خودمان را از دست آسیب‌های قدیمی رها سازیم.

                                       

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/2/1 ] [ 9:17 صبح ] [ الهام پایدارفر ] [ نظرات () ]

                                                     10 راز دستیابی به موفقیت و آرامش درون 

 1 - ذهن خود را برای پذیرش هر چیزی آماده سازید ، اما وابسته نشوید.

 2-   تا زمانی که نغمه ی دل خویش را شکوفا نساخته اید آرام ننشینید.

 3 - نمی توانید آنچه را ندارید به دیگران ببخشید.

 4- سکوت سرشار از ناگفته ها ست.

 5- گذشته ی خود را رها کنید .

 6- نمی توانید مشکل خود را با همان ذهنی حل کنید که آن را آفریده است.

 7 - هیچ گونه خشم و رنجشی قابل توجیه نیست .

 8- با خود به گونه ای رفتار کنید گویی همانی هستید که آرزویش را دارید.

 9- الوهیت درون خویش را گرامی بدارید.(شما مخلوق خدا هستید )

10- پرهیز از افکاری که شما را ضعیف می کنند نشانه ی خرد و فرزانگی است.

                                                                                                      


[ پنج شنبه 90/2/1 ] [ 9:15 صبح ] [ الهام پایدارفر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 983889