سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

هرگز ریسمان امید را رها مکن

وقتی احساس میکنی که دیگر تحمل نداری

جادوی امید است که به تو نیرو میدهد،تا راه را ادامه دهی

اعتماد به نفس را هرگز از دست مده

تا ان زمان که باور داری توانایی،

دلیلی داری تا بکوشی

هرگزمهار شاد زیستن خود را به دست دیگری مده

بر ان چنگ بزن انگاه همواره در اختیارت خواهد بود

این ثروت مادی نیست که پیروزی یا شکست را رقم می زند

پیروزی و شکست در چگونگی احساس ما نهفته است

احساس ماست که ژرفای حیات مان را نشان می دهد

رومدار که لحظه های ناخوشایند بر تو چیره گردند

صبور باش و ببین که انها در گذرند

از عشق گریز مکن

به سوی ان بشتاب

چه ...

عشق ژرف ترین شادی هاست

چشم به راه ان چه که میخواهی نمان

بلکه با تمام وجود ان را بجوی،

و بدان که زندگی در نیمه ی راه با تو دیدار خواهد کرد

اگر تدبیر و رویاهایات با امید های تو همسو نشدند

تو راه ،گم نکرده ای

هر اینه که چیزی نو از خود و زندگی بیاموزی ،

بدان که پیش رفته ای

داشتن احساس نیکو به زندگی در گرو

داشتن احساس نیکو به خود است

هرگز خنده را از یاد مبر

و غرور نباید مانع گریستن تو شود

با خندیدن و گریستن است که زندگی معنایی کامل می یابد

                                                           برایتان تابستانی سرشار از احساساتی نیکو را ارزومندم


[ سه شنبه 90/4/28 ] [ 6:18 عصر ] [ خدیجه سعیدی ] [ نظرات () ]

 بسیاری از علما معتقدند که در این زمان نیز، ملاقات با آن ماه منیر امکان دارد و بارها اتّفاق افتاده است. حکایت شرفیابی بزرگانی چون علامه بحرالعلوم، مقدس اردبیلی، سیدبن‌طاووس و مانند آنها معروف و مشهور است و در کتاب‌های بزرگان علما نقل گردیده است.1

امّا لازم است که درباره بحث ملاقات با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به نکات زیر توجه شود:

منبع:http://www.monji.tk/

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 9:39 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

فرارسیدن ماه مبارک رجب وایام میلادمولی الموحدین امام علی (ع)وامام محمدجواد(ع)وایام البیض رابه تمام مومنین وپیروان قرآن واهل بیت(ع) تهنیت می گویم:

عوامل موثر در تربیت
عوامل مؤ ثر در تربیت ، عواملى اند که به نحو اقتضا ساختار تربیتى و شخصیت روحى انسان را سامان مى دهند که عبارتند از: وراثت ، محیط، سختیها و شداید، کار، عوامل ماوراى طبیعت و اراده انسان . هیچ یک از این عوامل علت تامه تربیت نیست ، بلکه این عوامل به نحو اقتضا در تربیت مؤ ثرند و آن چیزى که در تربیت آدمى اصیل و غیر قابل تغییر است و همه چیز آدمى به نحوى به آن باز مى گردد، فطرت آدمى است و در تربیت ، اصالت با فطرت است ، بنابراین با توجه به اصالت فطرت ، هر انسانى مى تواند روى به کمال مطلق نماید و پرده هاى غفلت و ظلمتى را که به دست خود و تحت تاءثیر عوامل بیرونى بر فطرت خویش کشیده است ، پس ‍ زند و به حق روى کند و هدایت یابد و تربیت فطرى شود. اما در هر صورت این عوامل نقشى جدى در تربیت آدمى دارند و همین عوامل شخصیت روحى و شاکله انسانى را سامان مى دهند.(153) پس باید به درستى شناسایى و در جهت تربیت مطلوب بهره گیرى شوند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/3/23 ] [ 8:19 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

کنکورهمواره با سعی و تلاش بسیار می توان بر موقعیت های هر چند دشوار پیروز و جزء بهترین ها شد .

 

در عرصه کنکور رقابتی وجود دارد که این رقابت نوعی سبقت گرفتن و پیشی گرفتن از یک رقیب است که با استفاده از سعی و تلاش و ارائه یک سری اصول و قواعد می توان به موفقیت در کنکور نائل شد .   اصول و قواعد اساسی موفقیت در کنکور را اجمالاًدر پنج  مورد  احساس خلأ ، تعیین هدف ، برنامه‌ریزی و مشاوره صحیح  ، مطالعه صحیح و اصولی و بهداشت روان  مورد بررسی قرار می دهیم .

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم                           تو خواه از سخنم پند بگیر خواه ملال

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/3/21 ] [ 9:6 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

حتماً توی طول عمرتون یک بار کنکور رو تجربه کرده اید و یا اگر هنوز تجربه نکرده اید حتماً به کنکور بارها و بارها فکر کرده اید ...

 

 

 اگر دوست دارید که کنکور سخت و بی رحم به چشم شما بسیار زیبا و دوست داشتنی و با نتیجه مطلوبتان همراه شود با من همراه شوید .

قبل از شروع به خوندن این مطلب دقت کنید در زمانی کلافگی ، خستگی و بی حوصلگی این مطلب رو نخونید اگه حس می کنید شرایطتتون الان مناسب نیست حتما الان کامپیوتر و خاموش کنید و برید و یه دوش آب خنک بگیرید لباس مناسب بپوشید اطاقتونو از کتاب های بهم ریخت و برگه های چک نویس و پاک نویس و لباس هایی که هر کدومشون یه طرف افتادن مرتب کنید بعد دوباره این مقاله رو باز کنید و قبل از خوندنش یه چند دقیقه آرام بشنید چشماتونو ببنید و به چیزی که دوست دارید بهش برسید فکر کمید بعد از اینکه هدفتون و مشخص کردید و یه مقداری ریلکس شدید حالا شروع به خوندن کنید

به نام خدا حالا چرا که دوبار گفتم به نام خدا بخاطر این که الآن شما با چند سطر قبلتون خیلی متفاوته شاید الان تو ذهنتون چیزی هست که اون وقت نبود . نمی دونم زمانی که شما دارید این مطلب رو می خونید چقدر به کنکورتون مونده اصلاً چه کنکوری می خواید بدید مهم نیست فقط و فقط عزم و اراده شما مهمه و یه تذکر هم بدم که مطالب فقط تجربه شخصی خودمه که بنظرم کمک کننده است چون بارها این مطالب رو به دوطلبای کنکور گفتم و راضی هم بودن . خب من این مطالب رو به صورت جداگانه و نکته ای آوردم که از خوندنش کلافه نشید .

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/3/21 ] [ 9:3 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
نشانه های جسمانی اضطراب عبارتند از : لرزش , عرق کردن دستها , عرق کردن بدن , افزایش ضربان قلب , کوتاهی تنفس , تنش عضلات . سرخ شدن یا گیج شدن , از دست دادن رشته افکار , ناراحتی گوارشی , صدای لرزان .
اضطراب امتحان هم یکی از انواع آن می باشد که برای کاهش آن , اولیا , سیستم آموزش و پرورش و خود دانش آموزبا هماهنگی یکدیگر می توانند نقش موثری داشته باشند

  ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/2/21 ] [ 11:17 صبح ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]
روند برنامه های مدرسه را طبیعی جلوه دهیم
بهترین اقدام برای راحت رسیدن به هدف حفظ آرامش ، داشتن روحیه بانشاط و فعال است
سعی کنیم در ایام امتحانات خود را کاملاً آرام کنیم
در برنامه های روزانه خود یکسره درس نخوانیم
حداقل برای هر 50 دقیقه برنامه مطالعاتی 10 دقیقه به مغز خود استراحت بدهیم ، پژوهشگران معتقدند بازده 6 ساعت مطالعه مداوم به اندازه 2 ساعت مطالعه با استراحت بین فاصله های زمانی است
زمانی که 10 دقیقه به ذهن خود استراحت دهید ، کارکرد ذهن را افزایش میدهید

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/2/21 ] [ 11:11 صبح ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

شیوه های جدید پیشنهادی در مورد اضطراب امتحان بر عکس روشهای قبلی که مستقیما فقط اضطراب را هدف قرار می دادند در اینها طیفی از اضطراب مدنظر قرار میگیرد . خانواده و مسائل آموزشگاهی آموزش مهارتهای تحصیلی می تواند درمان اضطراب باشد بدون آنکه مستقیما به درمان اضطراب بپردازد .

• حدود سن اضطراب 12-10 سال ولی در کودکان قبل از دبستان نیز مشاهده شده اگر والدین احساس آرامش و امنیت به کودکان ندهند اضطراب افزایش می یابد .
• شیوع این اختلال گسترده است پژوهشهای 1988 و ده سال بعد 1998 نیز این موضوع تایید شده است ولی در ایران در مورد شیوع شناسی آن کار چندانی نشده است .
• تعریف اضطراب امتحان : تجربه یک تنش قبل ، هنگام و بعد از امتحان است . تا قبل از امتحان تاکید می شد که فرد را طوری آموزش دهیم که قبل از امتحان آن فعالیتها را افزایش دهد . اخیرا تاکید بر مهارتهایی است که در حین جلسه امتحان از انها استفاده شود .
اگر عملکرد فرد بامیزان توانائی و هوش او مطابقت نداشته باشد اضطراب امتحان وجود دارد .

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/2/19 ] [ 9:20 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بر اساس تحقیقات جدید، درس خواندن در دقایق آخر پیش از امتحان یکی از بهترین شیوه‌ها برای یادگیری است. 

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشمندان دانشگاه بریستول دریافته‌اند که هورمون‌های تولید شده در زمان بروز تنش در انسان باعث تغییراتی درون سلول‌های مغز می‌شود که به ذخیره بهتر اطلاعات و خاطرات در مغز کمک می‌کند.

این محققان دریافتند که هورمون‌های تنش مانند کورتیزول و آدرنالین به تغییراتی در شیوه عملکرد ژن‌های درون نورون‌ها منجر شده و در نتیجه قدرت یادگیری افراد بالاتر می‌رود.

بر این اساس، درس خواندن در زمان وجود شرایط تنش و استرس، قدرت یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/2/14 ] [ 9:24 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 44
کل بازدیدها: 983940