سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

1- نگرش خود را تغییر دهید
اجازه ندهید دیگران به شما فشار وارد کنند. طعنه‌ها و گستاخی دیگران را ضعف شخصیتی آنها بدانید که اساساً مشکل اخلاقی آنهاست تا اظهار عقیده‌ای در مورد قابلیت‌های شما. هرگز کینه نورزید، همان طور که جان کندی گفته است: «دشمنان خود را ببخشید. اما هرگز نام آنها را فراموش نکنید». حداقل روزی یک بار از خوبی دیگران یاد کنید. گفتین حسن دیگران هر دو طرف را خوشحال می‌کند.
تصور کنید در مورد ایزن شرایط شش ماه یا شش سال دیگر چه احساسی خواهید داشت. فلسفه‌ای مانند این را برای خود برگزنید که «هیچ چیز در زندگی آن قدرها اهمیت ندارد و بسیاری از چیزها اصلاً اهمیت ندارد».


2- مشکلات خود را با دید دیگر نگاه کنید
هر کسی مشکلی دارد، آیا زندگی بدون مشکل می‌شود؟ بعضی از مشکلات واقعاً فاجعه هستند. مشکلات بزرگ را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کنید و هر کدام را به نوبت از میان بردارید.
خوشبین باشید اشتباهات و عقب‌نشینیها را فرصتهایی برای آموختن بپردازید. همیشه سعی کنید چیزهای خوب و آموزنده را در اتفاقاتی که برایتان روی می‌دهد کشف کنید، هر چند که در اولین نگاه بد به نظر برسند.
3- به زندگی بخندید
4- نگرانی را کنار بگذارید- شروع به کار کنید
نگرانی مانع تفکر سازنده و اقدام مؤثر است. یکی از بدترین زمانهای نگرانی صبحهای زود است، زمانیکه هر چیزی بی‌پناه و سیاه به نظر می‌رسد. این زمانی است که سوخت و ساز بدن ما آهسته عمل می‌کند، حرارت بدن در کمترین حد خود است و سطح قند خون پایین است. این رکود جسمی که توسط ساعت بدن ایجاد می‌شود به طور مشخص با احساس ناامیدی و یأس در مورد بسیاری از تجربیات همراه است. ناپلئون یکبار گفته است که هرگز سربازی را ندیده‌ام که در ساعت سه صبح دم از شجاعت بزند.
دفعه دیگر که با حالت بیچارگی از خواب بر می‌خیزید، مجدداً قدری استراحت کنید چون این حالت بعضاً جنبه بیولوژیک دارد و با طلوع آفتاب احساسی بهتر و حالت بشاشتر خواهید داشت. به جای غلت‌زدن و لولیدن توجه خود را با شنیدن یک موسیقی ملایم یا خواندن کتابی سرگرم کننده منحرف کنید.
نگرانی استفاده غلط از تخیل است، زیرا پژوهشها نشان داده‌اند بسیاری از مسائلی که ما را نگران می‌کنند یا هرگز اتفاق نمی‌افتند یا خارج از کنترل ما هستند. بنابراین زیاد خود را آزار ندهید و اگر ممکن است شروع به کار کنید تا موقعیتی را که به نظر غیرقابل تحمل است دگرگون سازید.
5- از خفیف کردن خود با کلمات پرهیز کنید.
در مورد آنچه که به خود می‌گویید کاملاً دقت کنید. کلام تحقیرآمیزی که به خود می‌گویید و گفتگوهای درونی افسرده کننده اعتماد به نفس شما را مانند خوره و استرس بیهوده‌ای بوجود می‌آورد. بار دیگری که به خود گفتید چقدر بی‌عرضه هستید، یک بازنگری واقع بینانه از خود بکنید.
از خود بپرسید آیا عقیده بر مبنای ارزیابیهای دقیق استوار است یا مفروضات سست و بی‌اساس. سخنان مثبت و روحیه‌بخش به خود بگویید. زمانی که کار شایسته‌ای انجام می‌دهید به خود پاداش دهید. زمانی که خطا می‌کنید، جستجو کنید که به غیر از نکات منفی چه نکات مثبتی عایدتان شده است.www.zibaweb.com
6- از شتاب زندگی خود بکاهید.
بررسی‌ها نشان داده‌اند، همان قدر که جوامع ثروتمندتر و تجاری‌تر می‌شوند شتاب زندگی شدیدتر می‌شود. هر چیزی از خرید کردن تا صحبت کردن یا راه یافتن با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. حتی اگر دوست دارید زندگی را در خط سرعت به پیش برید، ذهن و جسم شما نیاز به تغییر سرعت دارند. مواقع غروب، در تعطیلات آخر هفته، در وقفه‌های کوتاه یا تعطیلات طولانی‌تر، باید کند کردن شتاب زندگی را یاد بگیرید.
7- مواظب تنفس و وضعیت بدنی خود باشید.
یکی از اولین چیزهایی که فشار روانی در ما به وجود می‌آورد، تغییراتی است که ریتم تنفسی ما پیدا می‌کند یعنی تندتر و سطحیتر می‌شود، بطوری که فقط قسمت بالای ششها عمل می‌کنند. این حالت می‌تواند طیف گسترده‌ای از عوارض آزاردهنده را بوجود آورند از جمله:
افزایش ضربان قلب، درد سینه، گیجی، اضطراب و ناتوانی در تمرکز.
تنفس مؤثر را به طریقی که باعث کاهش استرس شود با انجام تمرینات بدنی در زمانهای بیکاری به خود آموزش دهید. از این تمرینات همچنین می‌توان در موقع افزایش تنفس برای آرامش بیشتر یا برطرف کردن خستگی ناشی از رانندگی طولانی یا بعد از کار با کامپیوتر نیز استفاده کرد.
8- آرام گرفتن در آخر روز
این تمرین ساده، راهی برای آرام شدن چه هنگام کار و چه در خانه پس از یک روز پرتنش است. بنشینید و آرام بگیرید، چشمانتان را نیمه بسته نگه دارید و به نقطه‌ای در چند متری خود خیره شوید.
در حالی که به آن نقطه تمرکز می‌کنید آهسته و عمیق تنفس کنید. سعی کنید حداقل به مدت شصت ثانیه فقط به آن نقطه تمرکز کنید. پس از شصت ثانیه، برخیزید و به حالت طبیعی خود برگردید، در حالی که این احساس عمیق آرامش ذهنی را با خود همراه دارید.
9- با آرمیدن استرسهای جسمی را کاهش دهید.
در هنگام آرمیدگی به راحتی بنشینید یا دراز بکشید، هر پوشش تنگ خود را شل کنید. بعضی از مردم ترجیح می‌دهند که در اتاق تاریک آرمیدگی کنند اما این کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. راز آرمیدگی موفق تمرکز منفعلانه است.
تمرکز در آن چیزی است که اتفاق می‌افتد، بدون آنکه سعی کنید چیزی اتفاق بیفتد. اگر افکار ناخواسته به ذهنتان می‌آید قبل از اینکه به حالت آرامش برگردید به صورت اتفاقی به آنها توجه کنید. همیشه بعد از هر آرمیدنی به آهستگی بایستید و این احساس آسایش و آرامش را در فعالیتهای بعدی خود همراه داشته باشید.
10- با ورزش استرس را از خود دور کنید.
ورزش منظم و متعادل که موجب افزایش اندک اندک ضربان قلب شود، می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی در برطرف کردن استرس و افسردگی بگذارد. قدم زدن، آهسته دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و غیره به عنوان فعالیتهای تفریحی که بتوان حداقل به مدت بیست دقیقه پیوسته انجام داد بسیار مفید خواهد بود.

 

 


[ سه شنبه 90/12/2 ] [ 11:6 صبح ] [ لیلا صفایی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 178
کل بازدیدها: 984724