سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

آیا اخیرافراموش می کنید دسته کلید خود را کجا گذاشته اید؟داخل اتاق می شوید بدون اینکه بدانید برای چه کاری به آن سمت می روید؟گاهی شماره تلفن نزدیکان خود را فراموش می کنید؟ در این صورت زیاد نگران حافظه خود نباشید زیرا متخصصان معتقدند که استرس های روزمره تا حدی مغز انسان را تحت تاثیر خود قرار می دهند که کم حافظگی   را به وجود می آورد.روانشناسان در این زمینه موارد زیر را توصیه می کنند:

موز بهترین دوست حافظه :

ویتامین ب بهترین تغذیه حافظه است و موز دارای این منبع غنی می باشد.

مهربانی با خویشتن:

انجام کارهای مورد علاقه مانند خرید یک شاخه گل ،کتاب رمان ،ملاقات بادوستان و.....باعث افزایش ترشح هورمون دوپامین می شود که احساس خوبی را در فرد ایجاد می کندو این افزایش تاثیر مثبتی بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسئول حافظه است می گذارد.

قدم بزنید:

زنان و مردانی که به طور مرتب قدم می زنند بسیار کمتر دچار فراموشی می شوند. چرا؟

تحقیقات نشان داده است که فعالیت ،ارتباط مغزی را در بخشی که ذهن مسئول حافظه است گسترش می دهد.

غذای سس دار نخورید:

تحقیقات نشان داده است که سس ها باعث کاهش قدرت حافظه می شود.با این حال یک بار خوردن آن در هفته چندان مشکلی ایجاد نمی کند.

خواب به موقع:

یک استراحت خوب مغز می تواند اطلاعات بیشتر وبهتری را به حافظه شما باز گرداند تا مغزی که تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد.

بیشتر به خودتان برسید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که رژیم های سخت داشته اند نسبت به افراد همسن و سال خود کمتر قادر به استفاده از حافظه خود می باشند.لذا به فکر خود باشید و رژیم های غیر موجه را فراموش کنید.

چای گیاهی بنوشید:

آهن برای عملکرد حافظه ضروری است و نوشیدنی های کافئین دار به علت دارا بودن موادی به نام (تانن)که 75 درصد آهن موجود در بدن را از بین می برند.

خوردن قند و شکر مصنوعی را کاهش دهید:

این امر ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند اما نوشیدن بیش از یک یا دو نوشیدنی رژیمی در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخریب می کند .خوشبختانه تاثیرات منفی این مسئله دائمی نیست و شما به راحتی می توانید با قطع مصرف شیرینی های مصنوعی مجددا حافظه خود را اصلاح کنید.


[ یکشنبه 90/10/18 ] [ 5:27 عصر ] [ مریم بابائی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 984180