سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

کودکان هنگام جدایی یا دوری از مادر احساس ناراحتی و اضطراب می کنند. این ترس و ناراحتی اضطراب جدایی خوانده می شود که در مرحله ای از کودکی طبیعی است و سپس از میان می رود. گذر از این مرحله  رشد تا اندازه ای به خلق و خوی کودک و نیز مهارت های فرزندپروری والدین او بستگی دارد. در حقیقت اضطراب جدایی به عنوان مرحله ای طبیعی از رشد نوزاد برای نخستین بار در  هفت ماهگی رخ میدهد، در 10 تا 18 ماهگی به اوج خود میرسد و در سه سالگی از بین میرود.
اما بعضی از کودکان حتی در سنین بالاتر هم از جداشدن از والدین خود می ترسند. ترس این کودکان دیگر اضطراب جدایی طبیعی تلقی نمی شود بلکه اختلال اضطراب جدایی نام می گیرد. اضطراب جدایی به صورت یک اختلال با نگرانی بیش از اندازه درباره جدایی های موقت مشخص می شود.
4 تا 5 درصد کودکان از اختلال اضطراب جدایی رنج می برند. این کودکان به شدت نگرانند که هنگام دوری از والدین، خودشان یا والدین شان آسیب یا صدمهای ببینند و یا دیگر نتوانند یکدیگر را پیدا کنند. در هنگام جدایی یا پیش بینی جدایی احتمالی، این کودکان شدیداً نگران می شوند و حتی گاه علائم جسمانی پیدا می کنند و از شکم درد، سردرد یا حالت تهوع شکایت می کنند.
عوامل متعددی در بروز اختلال اضطراب جدایی نقش دارند. پژوهشگران از نقش عواملی مانند دلبستگی ناایمن کودک در سالهای اولیه، وجود اضطراب و افسردگی در والدین و نقش عوامل شناختی و بیولوژیک در پیدایش اختلال اضطراب جدایی سخن رانده¬اند.
روش های گوناگون روان درمانی مانند درمان شناختی- رفتاری، خانواده درمانی و رفتار درمانی در درمان اختلال اضطراب جدایی مؤثر شناخته شده اند. همچنین از داروهای مهارکننده اختصاصی بازجذب سروتونین، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و بنزودیازپین ها در کنترل نشانه های اختلال اضطراب جدایی استفاده می شود.

منبع :http://www.ravanpajoh.com/


[ شنبه 89/8/15 ] [ 11:44 صبح ] [ اکرم کاویان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 984235