مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش از برگزاری سه آزمون سلامت روانی و رفتاری، تشخیص استعداد و استرانگ شغلی در دی و آذرماه برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی و اول متوسطه خبر داد.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/7/20 ] [ 12:35 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

به اطلاع همکاران مشاورآموزش وپرورش شهرستان مبارکه می رساند درسال جاری آقای خدادادموذنی به عنوان سرگروه دوره متوسطه وخانم مژگان جهانبخشی به عنوان سرگروه دوره راهنمایی معرفی شده اندوروزهای چهارشنبه ازساعت 8صبح الی 13بعدازظهر درمحل مرکز تحقیقات معلمان آموزش وپرورش حضور دارند.


[ یکشنبه 90/7/17 ] [ 12:37 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی  و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری، الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِ فَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ.

 سالروز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت علی ابن موسی الرضا به عموم مسلمانان بویژه شیعیان تبریک می‌گوییم
پروانه ها، بال زنان و شادی کنان، شاعرانه ترین پروازشان را بر گرد شمع شبستان هشتم دنیا، آغاز می کنند. خورشید، شور و التهاب شگفتی را در وجود خویشتن احساس می کند. ماه، از همیشه زیباتر می شود و نگاهش را میهمان سرور و سرسبزی می سازد. درختان با خرسندی به سیمای آفتاب می نگرند و به شادمانی می پردازند. کاینات غرق نورند. فرشته ها و آدمیان مسرورند. همگان مشتاق طلوع روی اویند. همه می خواهند سیب خوشبوی وجود او را ببویند. همه می خواهند شکفتن گل والای وِلا را در دنیا ببینند و گلبرگی از نور و نوازش و شفاعت او بچینند. آری، ای سید گل ها، ای مولا، ای سبزه زار سر زندگی و صفا، ای علی بن موسی الرضا علیه السلام ، قدوم پاک تو، حضور همه زیبایی ها را بیمه می کند. دست های مهربان لطف تو، برترین سایه بان دل ها و دیده های ماست. ای امام، خجسته میلاد روشنایی بخش تو، بر همه هستی مبارک و فرخنده باد.

لینک های مرتبط

http://www.shahroudi.net/7monasb/emaamrezafa.htm

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=29981

http://www2.irib.ir/worldservice/Etrat/farsi/Imam8/milad.htm

 


[ یکشنبه 90/7/17 ] [ 9:15 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

سوالات کنکور 91 بر اساس کتب نظام جدید سالی واحدی و به شرح زیر طراحی می‌شود.

« دروس عمومی »

زبان و ادبیات فارسی

داوطلبان کنکور 91 در رشته‌های مختلف باید برای شرکت در این آزمون، دروس زبان و ادبیات فارسی از دروس عمومی شامل ادبیات فارسی(2) برای کلیه رشته‌ها، ادبیات فارسی(3) برای کلیه رشته‌ها غیر ازعلوم انسانی، زبان و ادبیات فارسی (1) و (2) پیش دانشگاهی برای کلیه رشته‌ها، ادبیات فارسی(3) ‌تخصصی انسانی سال سوم مخصوص علوم انسانی، زبان فارسی (3) تخصصی انسانی سال سوم مخصوص علوم انسانی، زبان فارسی (3) غیراز علوم انسانی سال سوم برای کلیه رشته‌ها غیر از علوم انسانی را مطالعه کنند.

عربی

بنابراین گزارش، درس عربی از دروس عمومی نیز شامل عربی (2) غیر از علوم انسانی سال دوم برای کلیه رشته‌ها غیر از علوم انسانی، عربی (2) (علوم انسانی) سال دوم مخصوص علوم انسانی، عربی(3)(غیر از علوم انسانی) سال سوم برای کلیه رشته‌ها غیر از علوم انسانی، عربی(3)(علوم انسانی) سال سوم مخصوص علوم انسانی است.

فرهنگ و معارف اسلامی

منابع دروس فرهنگ و معارف اسلامی برای داوطلبان کنکور 91 نیز شامل قرآن و تعلیمات دینی (2)(دین و زندگی) سال دوم برای کلیه رشته‌ها، قرآن و تعلیمات دینی(3) (دین و زندگی) سال سوم برای کلیه رشته‌ها، معارف اسلامی (دین و زندگی) پیش دانشگاهی برای کلیه رشته‌ها می‌شود.

زبان انگلیسی

همچنین از دروس عمومی زبان انگلیسی (3) سال سوم برای کلیه رشته‌ها و انگلیسی 1 و 2 پیش دانشگاهی برای کلیه رشته‌ها منبع آزمون درس زبان انگلیسی در کنکور 91 است.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/15 ] [ 10:31 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]


4 ساله که بودم فکر می کردم پدرم هر کاری رو می تونه انجام بده .

5 ساله که بودم فکر می کردم پدرم خیلی چیزها رو می دونه .

6 ساله که بودم فکر می کردم پدرم از همه پدرها باهوشتر.

8 ساله که شدم ، گفتم پدرم همه چیز رو هم نمی دونه.

10 ساله که شدم با خودم گفتم ! اون موقع ها که پدرم بچه بود همه چیز با حالا کاملاً فرق داشت.

12 ساله که شدم گفتم ! خب طبیعیه ، پدر هیچی در این مورد نمی دونه .... دیگه پیرتر از اونه که بچگی هاش یادش بیاد.

14 ساله که بودم گفتم : زیاد حرف های پدرمو تحویل نگیرم اون خیلی اُمله .

16 ساله که شدم دیدم خیلی نصیحت می کنه گفتم باز اون گوش مفتی گیر اُورده .

18 ساله که شدم . وای خدای من باز گیر داده به رفتار و گفتار و لباس پوشیدنم همین طور بیخودی به آدم گیر می ده عجب روزگاریه .

21 ساله که بودم پناه بر خدا بابا به طرز مأیوس کننده ای از رده خارجه

25 ساله که شدم دیدم که باید ازش بپرسم ، زیرا پدر چیزهای زیادی درباره این موضوع می دونه و زیاد با این قضیه سروکار داشته .

30 ساله بودم به خودم گفتم بد نیست از پدر بپرسم نظرش درباره این موضوع چیه هرچی باشه چند تا پیراهن از ما بیشتر پاره کرده و خیلی تجربه داره .

40 ساله که شدم مونده بودم پدر چطوری از پس این همه کار بر میاد ؟ چقدر عاقله ، چقدر تجربه داره .

50 ساله که شدم ... !

حاضر بودم همه چیز رو بدم که پدر برگرده تا من بتونم باهاش دربارة همه چیز حرف بزنم !

اما افسوس که قدرشو ندونستم ...... خیلی چیزها می شد ازش یاد گرفت !

حالا اگه اون هست و تو هم هستی یه خورده ......

(هر جوری میخوای جمله رو تموم کن)           منبع:سایت فکرنو


[ پنج شنبه 90/7/14 ] [ 7:26 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

توصیه هایی برای ورود به مدرسه بدون استرس را پیشنهاد می‌دهیم.

1- او را به ساعت جدید عادت دهید.
بعد از آن میهمانی‌های تابستانی و تا ظهر خوابیدن‌ها، فرزند شما نیازمند آن است که دوباره به ریتم جدیدی عادت کند. چند روز قبل از ورود به مدرسه، از او بخواهید که شب‌ها زودتر به رختخواب برود و صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شود. بهتر است که دیرتر از 9‌شب به رختخواب نرود و نیم ساعت هم به مطالعه در رختخواب اختصاص دهد.

2- او را از نظر روانی آماده کنید.
چند روز قبل از ورود به مدرسه، با او در مورد مدرسه حرف بزنید. برایش توضیح دهید که به چه دلیل باید به مدرسه برود و رفتن به مدرسه چه مزایایی به همراه دارد. گفت‌وگوهایتان باید مطابق با شخصیت و سن فرزندتان باشد. مثلا همکلاسی‌هایش را دوباره می‌بیند و با همکلاسی‌های جدید آشنا می‌شود، به فعالیت‌های جدیدی پی می‌برد و چیزهایی را یادمی‌گیرد که به رشد او کمک می‌کند.

3- به او اطمینان خاطر دهید.
او دل نگران است و زمانی که از ورود به مدرسه با او سخن می‌گویید، گریه زاری می‌کند: «نه، من نمی‌خوام مدرسه برم!». این امر طبیعی است. به او بگویید به‌دلیل آنکه می‌خواهد معلم و کلاس‌اش را عوض کند، نگرانی او را درک می‌کنید و زمانی که شما نیز به سن و سال او بودید روزهای ورود به مدرسه همین نگرانی‌ها را داشتید اما دوست‌های زیادی پیدا کردید. به او توضیح دهید که درصورت هر‌گونه مشکل، برای کمک به او و مقابله با آن در کنار او خواهید بود.

4- او را آماده کنید تا مستقل باشد.
به‌خصوص بچه‌های کوچکتر، عدم‌استقلال در آنان موجب استرسی واقعی می‌شود. برای جلوگیری از آن به او کمک کنید تا به تنهایی لباس‌هایش را بپوشد و در‌بیاورد. برای کمک به او می‌توانید برچسب‌هایی که روی آنها اسم و یا علامتی نوشته شده است را روی لباسش بدوزید تا بتواند به آسانی آن‌را را تشخیص دهد. علاوه بر آن، احتمال دارد که دو کودک لباس شبیه بهم بپوشند و این امر از سردرگمی مداوم آنان جلوگیری می‌کند. باید فرزند خود را تشویق و ترغیب کنند تا احساسات و مشکلات خود را به طور آشکار با پدر و مادر و آموزگار در میان بگذارند و کاری کنند که از حمایت اولیا نسبت به خود اطمینان پیدا کنند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/7/7 ] [ 12:4 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
مقدمه
تمرکز یک حالت پیچیده ذهنی است. نکته جالب توجه و طنز آمیزی که در مورد تمرکز می‌توان ذکر کرد این است که هرچه بیشتر دربارة تمرکز، فکر می‌کنید یا دربارة آن نگران می‌شوید، کمتر می‌توانید بر تکلیف فعلی خود متمرکز شوید.همین نکته توضیح می‌دهد چرا راهبردهایی که به منظور افزایش تمرکز تدوین یافته‌اند غالبا به طور غیرمستقیم و با متمرکز شدن روی حذف عوامل مخل به مساله تمرکز می‌پردازند هر چند برای اصلاح تمرکز، راه حلهای ?قطعی? کمی وجود دارد ولی خوشبختانه در مورد اکثر دانشجویان، چه مشکل در زمینه تمرکز داشته باشند وچه نداشته باشند و بخواهند صرفا توانایی فعلی خود را افزایش دهند، گام اولی که باید بردارید یکی می‌باشد .تحلیل دقیق اموری که تمرکز افراد را بر هم می‌زنند اغلب مؤثرترین گام جهت اصلاح و بهبود تمرکزاست .در اینجا خلاصه‌ای از عوامل مخل ارائه می‌شود تا زمینه‌ای برای فهم مشکل خاص شما به دست آید. به منظور دستیابی به جزئیات بیشتر دربارة چگونگی اصلاح تمرکز دانشجو می‌تواند با مرکز مشاوره دانشجویی تماس برقرار کند.
امور مخل در مطالعه
محل مطالعه
دانشجویان سال اول ،مخصوصا کسانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند اغلب بخاطر سرو صدا،   وجود همخوابگاهی‌ها، یا یک محیط نامناسب، در زمینه تمرکزد ار مشکل می‌شوند .زندگی در منزل یا بیرون از دانشگاه هم می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. آشنایی با این مساله که چگونه مکانی ساکت، راحت و رها از امور مخل برای مطالعه‌بیابیم یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین شیوه‌های اصلاح تمرکز است.
 حواسپرتی‌های ناشی از شرایط بدنی
خواب نامنظم، فعالیت‌ها وعادات غذایی می‌تواند بدون تردید علت مشکلات تمرکز باشد.ما تمایل داریم به عنوان بزرگسال، ارتباط میان سلامت جسمی وعملکرد هوشی را نادیده بگیریم.
 دستیابی به یک رژیم مناسب غذایی و رعایت آن می‌تواند عملکرد فیزیولوژیکی مغز شما را در بالاترین سطح حفظ کند. راهبردهای مدیریت زمان (تنظیم و برنامه ریزی وقت ) مانند برنامه ریزی زمان مطالعه بر مبنای اوج وافت وافت توان جسمی، این اطمینان را به دست می‌دهد که توانایی بدنی شما برای تمرکز در  بهترین شکل آن فراهم شده است.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/7/7 ] [ 9:25 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

خواسته‌های کودکان 

هر چند کودکان معمولاً نیازهای خود، به ویژه نیازهای مرتبط با مسائل درسی را کمتر به زبان می‌آورند، امّا مانند هر انسانی خواسته‌ها و نیازهایی دارند که دوست دارند والدین به آنها اهمیت بدهند.
اغلب دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی که باشند، دوست دارند والدین آنها از وضعیت تحصیلی‌شان آگاه شوند و با اولیاء مدرسه ارتباط مناسبی داشته باشند. این ارتباط به آنها اطمینانی خاص می‌بخشد.
ارتباط منظم و دوستانه والدین با اولیاء مدرسه، اطمینان خاطری دلنشین به دانش‌آموز می‌‌دهد و باعث می‌شود تا او خانه و مدرسه را جدا از هم و در مواردی مقابل هم نبیند.
ارتباط والدین با اولیاء مدرسه باعث شناسایی بهتر نقاط قوّت و ضعف دانش‌آموز شده و بر همین اساس یاری رساندن به او معنای بهتری پیدا می‌کند. حضور والدین در جلسات اولیا و مربیان کودک اطمینان می‌‌دهد که والدین به وضعیت تحصیلی او و در نهایت موفقیت تحصیلی او و یا از همه مهمتر خود او اهمیت می‌دهند و مانند دیگر کودکان برای والدینشان مهم هستند. فرزندان انتظار دارند تا والدین با ارتقاء سطح معلومات و آگاهی‌هایشان، نیازها، مشکلات و انتظارات آنها را پاسخ دهند تا آنها نیز به راحتی بتوانند راه درست را بیابند.

 

شش نکته کلیدی

پروفسور جویس استین از دانشگاه جان‌ها‌پکینز به شش نکته به عنوان نکات مهم در برقراری ارتباط بین والدین و فرزندان و آموزش عملی نظم و انضباط در کار و درس اشاره کرده و می‌گوید: «عوامل بسیاری در برقراری ارتباط مناسب بین فرزندان و والدین، والدین و اولیاء مدرسه ،و به طور کلی هماهنگی و ارتباط بین افراد خانه و مدرسه دخیل هستند که دلیل اصلی برقراری این ارتباط مناسب بین افراد خانواده و خانواده و اولیاء مدرسه آموزش و پرورش صحیح کودکان و در نهایت موفقیت تحصیلی آنها است.

 

الف) تربیت فرزند:

والدین و دیگر افراد مرتبط با کودکان چه در منزل و چه در مدرسه باید جهت‌گیری خود را به سمت آموزش و پرورش صحیح کودک متمرکز کنند. بنابراین:

*والدین باید با مطالعه ی کتاب، حضور در کلاس‌های آموزشی، مشورت با والدین موفق و... به بهترین شیوه آموزش و پرورش کودک مسلّط شوند. اگر چه والدین تحصیل‌کرده روی فراگیری مهارت «تربیت صحیح فرزند» تأکید دارند، اما لازم است تا والدین کم‌سواد و بی‌سواد نیز این مهارت را آموخته و به آن مسلّط شوند.


*برنامه‌ریزی خانواده باید در جهت تربیت صحیح فرزند، حفظ سلامت روحی و جسمی او و به ‌طور کلی حمایت صحیح و همه جانبه از کودک متمرکز شود.


*خانواده باید هم پای تغییر و تحوّلات ایجاد شده برای کودک حرکت کند. حضور در مقطع پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی و حتی متوسطه و دانشگاه، تحوّلاتی است که فرزند باید با حمایت والدین این تحولات را پذیرفته و با آنها برخورد کند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/7/7 ] [ 9:23 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
خداوند نوری است ابدی اگر بتوانی او را ببینی هرگز به تاریکی نمیرسی
خداوند را به یاد داشته باش تا بدی ها از یادت برود
حقیقت چیزی است واقعی تا با تو نباشد باور نمی کنی
از خداوند بخواه،چون تنها اوست بخشنده
از خداوند بگو ،از نعماتش،گذشتش،بخشش و مهربانی هایش تا کلامت پاک بماند
با او باش تا با تو باشد
شاکر باش تا لطفش را ببینی
خوب باش تا خوبیهایش را ببینی
عجول مباش که همه چیز بعد از صبوری است
خداوندا عشق تو بزرگترین سرمایه عشق جاودانه زندگی است
خداوندا عشق تو سیراب کننده تمام عشق هاست

زندگی جامی است زرین از طلا اگر بلد باشی چگونه بازی کنی ،همیشه در دست توست

من خدا را دیده ام با چشم باز و چشم بسته او نشانم داد خودش را وقتی بالهایم شکسته

جمع گشتند مردمان از هر طرف سدی به بستن او به رویم باز کرد درها و ان سدهای بسته

 


[ سه شنبه 90/4/28 ] [ 6:31 عصر ] [ خدیجه سعیدی ] [ نظرات () ]

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتشین سخن ، تبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم نه

ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام

دوبار صبح ، ظهر نه غروب شد نیامدی


[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 9:47 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 86
کل بازدیدها: 985548