سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 
شاداب

به چند نکته زیر توجه کنید. لازم نیست همه نکات را رعایت کنید به آن مواردی بپردازید که بیشتر برایتان کارساز است.

در حال زندگی کنید

در لحظه باشید! به طور مثال بهتر است که هنگام صرف شام با خانواده به جای نگرانی برای قرار ملاقات روز آینده با پزشک تان، به غذا، جمع خانواده و صحبت تان فکر نمایید.

  ادامه مطلب...

[ شنبه 90/8/28 ] [ 8:55 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

آیا تاکنون دچار تغییرات خلقی در تغییر فصلهای سال شدهاید؟ و یا اینکه احساس کنید با آمدن هر فصل تازه، خسته تر و خواب آلوده تر شده اید؟برخی افراد در ماههای آبان و آذر دچار افت خلق و کاهش انرژی میشوند اما در عوض در ماههای فروردین و اردیبهشت دوباره به حالت عادی برمیگردند. اما عده ای دیگر درست عکس این قضیهاند. یعنی در شروع فصل بهار دچار نوعی افسردگی میشوند.
معمولا به این نوع اختلالها، افسردگی فصلی یا اختلال تاثیرپذیری فصلی (sad) میگویند؛ حالتی که هر ساله در یک زمان مشخص رخ میدهد. نوع نادر این اختلال هم وجود دارد که افسردگی تابستانی نام دارد و معمولاً از اواخر بهار شروع میشود و تا اوایل تابستان یا اواخر پاییز ادامه دارد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/8/28 ] [ 8:50 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

غدیر دریایى از معارف است. فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر، همه را دارد؛ ولى دریغ که گوهرهایش تا کنون استخراج نشده است، هر چند دستان سخاوتمند امواج غدیر گاه دانه‏هاى گرانبهایى را به ساحل‏نشینانش ارزانى داشته است. در این نوشتار بر آنیم نگاهى به فقه غدیر افکنیم، پیش از ورود به بحث توجه به چند نکته ضرورى مى‏نماید: .1 مراد از فقه غدیر اعمال مستحب این روز است. روایات سى و شش عمل را در این روز مستحب شمرده‏اند که ما آنها را به ترتیب حروف الفبا ارائه مى‏کنیم. .2 این تعداد حکم براى یک روز نشان از اهمیت، حساسیت و عظمت آن دارد. در اسلام براى هیچ روزى، هر چند بسیار مهم و مقدس، این تعداد حکم ارائه نشده است. در برخى از روزهاى مهم مانند فطر و قربان، عرفه و مباهله اعمال متعددى مستحب شمرده شده، ولى اگر همه آنها را به یکدیگر ضمیمه کنیم، با مستحبات غدیر برابرى نمى‏کنند. .3 دومین ویژگى فقه غدیر جامعیت است. در هر زمینه‏اى عملى وارد شده، اعمالى جامع و بى کم و کاست؛ از عمل عبادى تا برنامه سیاسى همایش و طرح اقتصادى ایجاد مساوات همه در فقه غدیر گرد آمده است. گستردگى و غناى این اعمال چنان است که مى‏توان گفت در آینه فقه کامل غدیر کمال دین تجلى یافته است. .4 سومین ویژگى فقه غدیر این است که براى اعمال آن فضیلتهاى منحصر بفرد قرار داده‏اند؛ که در جاى دیگر به چشم نمى‏خورد و این حتى از فضیلتهاى ماه رمضان نیز بیشتر است. مرحوم میرزا جواد آقا تبریزى مى‏گوید: «فضیلتى که براى روز غدیر وارد شده نسبت به فضیلتهاى ماه رمضان زیادتر است.» (1) در خلال اعمال غدیر به برخى از این فضیلتها اشاره خواهد شد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/8/24 ] [ 7:56 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

کل من علیها فان    هرچه برزمین است فانی می شود.      ویبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام     وذات باشکوه وارجمند پروردگارت باقی خواهد ماند. سوره الرحمن آیه26و27

انالله وانا الیه راجعون به حکم وظیفه شرعی وانسانی برخودلازم میدانم که ازطرف خود وجناب آقای مسلم پرگر همکارگرامی از همدردی همکاران ارجمندمان تشکرنماییم .


[ دوشنبه 90/8/9 ] [ 2:11 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

اولین گردهمایی تخصصی گروه مشاوران استان باموضوع رویکردنوین درمانی درروابط آسیب زای دختر وپسر باسخنرانی دکترنجفی روز چهارشنبه 16آذز1390ساعت 9صبح درمحل تالارادب برگزار می شود.

دومین گردهمایی تخصصی گروه مشاوران استان باموضوع راهکارهای برخوردباروابط آسیب زاباسخنرانی کارشناس نیروی انتظامی روز چهارشنبه 19بهمن1390ساعت 9صبح درمحل تالارادب برگزار می شود.


[ دوشنبه 90/8/9 ] [ 2:0 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

همکاران ارجمند جناب اقای موذنی و جناب اقای پرگر

درگذشت پدر گرامیتان را از طرف خود و سایر همکاران به شما و خانواده ی محترمتان تسلیت می گویم،ما را در غم خود شریک بدانید.


[ یکشنبه 90/8/8 ] [ 7:45 عصر ] [ خدیجه سعیدی ] [ نظرات () ]

در آغاز فصلی سرد ،روح بی قرارشان از قفس تنگ جسم خاکیشان پر کشید و قصه جاودانگیشان بر سر زبانها جاری شد و شمع وجودشان در معبر فرزانگی ها و مهر ورزی ها همچنان مشام جان و دل سوگوار دوستان و نزدیکان را عطر آگین نگه می دارد.

گروه مشاوران دوره راهنمایی ضایعه فقدان پدر ،را به همکاران آقای موذنی و آقای پرگر تسلیت گفته و برای آن مرحومان از درگاه ایزد متعال رحمت و مغفرت و غفران واسعه الهی و هم مشربی با اولیاء خاصه اش را طلب می نماید.


[ سه شنبه 90/8/3 ] [ 11:0 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

وضعیت اقتصادی خانواده با تاثیری که در فضای کلی زندگی می‌گذارد نقش خود را بر بهداشت روانی خانواده اعمال می‌کند. مشکلات اقتصادی اغلب موجب بوجود آمدن مشکلات دیگری برای خانواده می‌شوند و خانواده ناچارا با معنویات ومحرومیتهای در سبکهای زندگی و تصمیم‌گیری مواجه می‌شود که مجبور است با آنها دست وپنجه نرم کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب شرایط نامناسب در فضای خانواده اعم ازمنازعه و سایر مسائل در شرایط رکود اقتصادی خانواده که خانواده با نوعی بحران اقتصادی مواجه است افزایش می‌یابد.

طبقه متوسط اقتصادی از بهداشت روانی مناسبی بهره می‌برند. در واقع مسائل اقتصادی زمینه ساز بروز مشکلات مختلف ارتباطی وروانی افراد خانواده می‌شوند و با کاهش توانمندی‌های روانی افراد مقابله با این مشکلات را برای خانواده با مانع مواجه می‌سازند. درگیری فکری واقعی برای حل مشکلات مالی خانواده ، مشغله ذهنی با پیدا کردن راههای افزایش درآمد خانواده اغلب به کاهش ظرفیت تحمل افراد منجر می‌شوند. در این حالت فرد با کوچکترین ناملایمتی واکنشهای شدیدی ممکن است از خود نشان دهد. همچنین تلاش و تقلا برای بالا بردن در آمد خانواده و حفظ آن با تحت تاثیر قرار دادن گرمی و صمیمیت روابط خانواده کاهش مدت زمان با هم بودن اعضا نقش منفی خود را اعمال می‌کند.


[ دوشنبه 90/7/25 ] [ 3:5 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

دنبال خدا نگرد ..... خدا در بیابان های خالی از انسان نیست ...... خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست ..... خدا در مسیری که به تنهایی آن را سپری می کنی نیست .... خدا آنجا نیست .... به دنبالش نگرد. خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست. در قلبیست که برای تو می تپد .... خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد ... خدا آنجاست ... خدا در خانه ای است که تنهایی در آنجا نیست، در جمع عزیزترین هایت است ... خدا در دستی است که به یاری می گیری ... در قلبی است که شاد می کنی، در لبخندی است که به لب می نشانی ......... خدا در دیر و بتکده و مسجد نیست .... لابلای کتاب های کهنه نیست .... این قدر نگرد .... گشتنت زمانیست که هدر می دهی ... زمانی که می تواند بهترین ثانیه ها باشد .... خدا در عطر خوش نان است ، آنجاست که زندگی می کنی و زندگی می بخشی خدا در جشن و سروریست که به پا می کنی ... آنجاست که عهد می بندی و عمل می کنی .... خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دوری از انسانها نگرد ... آنجا نیست .... او جایی است که همه شادند، جایی است که قلب های شکسته ای نمانده ... در نگاه پرافتخار مادریست به فرزندش، و در نگاه عاشقانه زنی به همسرش، و در اندیشه کودکی که می پندارد پدرش قهرمانیست در دنیا .... قویترین است و کاملترین ... همه چیز را می داند. آخر او پدر من است .... خدا را در غم جستجو نکن، در کنج خاک گرفته آنچه که سال ها روایت کرده اند نگرد ... آنجا نیست ... خدا را جای دگر باید جستجو کنی .... جوانمردهایی که با پای پیاده میروند به جستجوی خدا او را نخواهند یافت ... خدا نزدیکتر از آنست که فکر می کنیم در فاصله نفس های من و توست که به هم آمیخته .... در قلبیست که برای تو می تپد .... در میان گرمای دستان ماست که که به هم پیچیده....


[ شنبه 90/7/23 ] [ 1:52 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

به اطلاع عموم  فرهنگیان دانش آموزان وخانواده های ایشان می رساند که مرکز مشاوره آموزش وپرورش مبارکه باآدرس:خیابان شریعتی جنب دبیرستان فاطمه زهرا(س) دردونوبت صبح (ساعت8الی 14)وبعدازظهر(ساعت15:30الی19)شروع به کار نموده است.

تلفن تماس:03355239293

ضمناکاربران گرامی می توانندباآدرس زیر نیز وبلاگ ما راببینند.

http://moshaveran.tk

 


[ پنج شنبه 90/7/21 ] [ 10:6 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 984610