سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

امام هادی(ع)

اوایل سال گذشته بود که در شبکه اجتماعی فیس بوک صفحه ای به نام «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» ایجاد شد. نام و اثری از ایجادکنندگان صفحه وجود نداشت، ولی در جایی نوشته بودند: «کاری است از جوانان ایرانی گمنام، اما خلاق در سراسر دنیا و دیگر هیچ.» 

در مرامنامه خودشان هم نوشته بودند: «ما نه به سفارتخانه‌های خارجی وابسته هستیم و نه در پایگاه اشرف زندگی می‌کنیم. نه از اسرائیل و عربستان پول می‌گیریم و نه آمریکا برای ما امکانات فراهم کرده است.»


با اینکه معلوم نبود آنها چه کسانی بودند، ولی رک و رو راست قسمتی از هدفشان را گفته بودند: «هدف شکستن تابوی تقدس دروغین دین اسلام با زبان طنز.»


کارشان را شروع کرده بودند. دهن کجی و توهین های زننده ای که خشم هر انسان دیندار و یا آزاده ای را برمی انگیخت. خودشان هم نوشته بودند: «این صفحه به مبارزه با خرافه  پرستی در ایران اختصاص دارد. اگر شما شیعه متعصب هستید ممکن است مطالب این صفحه شما را آزار دهد.

کلیپ پاسخ به توهین:

 

http://www.aparat.com/v/e3030a379a97f9ab081c3f39d5a0b33f216649

 

عصاره بسیاری از شبهاتی که در زمینه اسلام به گوش هر مسلمانی خورده بود را در طنزهایشان آوردند، جسارت کردند و با تمسخر نوشتند: «قال امام  نقی: هیچ کس و هیچ چیز آنقدر مقدس نیست که نتوان با آن شوخی کرد.»


این هتاکی ها همچنان ادامه دارد ...


در ابتدا شاید این اقدام به «شیطنت یک مشت آدم ضد مذهب» تعبیر شود، ولی با عمیق شدن و دقت در موضوع به یک طراحی هوشمندانه و زیرکانه می رسیم که در بستر خاصی از زمان اهداف فراوانی را پی گرفته است.


 در ذیل ضمن پاسخ به چند سوال این اهداف را مورد بررسی قرار می دهیم.


1- چرا باید به اعتقادات و مقدسات مسلمانان توهین شود؟

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به دنبال شکست تفکر مارکسیسم، قطب ایدئولوژیک دیگری با نام اسلام ناب محمدی در مقابل لیبرالیسم غرب سر برآورد. پس از به وجود آمدن این دوقطبی ایدئولوژیک، دنیای غرب (غرب ایدئولوژیک و نه غرب جغرافیایی) با شیوه های بسیار گوناگون به تقابل با تفکر اسلام راستین پرداخت تا مگر بتواند این ایدئولوژی را منزوی ساخته و از صحنه رقابت خارج کند و مانند دهه های پیش با کمترین مزاحمت به استعمار، ظلم و زیاده خواهی خود در سطح جهان ادامه دهد. اما به لطف خداوند روز به روز به طرفداران اندیشه اسلام راستین افزوده شد و اکنون می بینیم که این تفکر تقریبا بر تمام جهان اسلام حاکم شده است و مسلمانان در کشورهای مختلف اسلامی علیه ظلم و ستم قیام کرده اند.

 

هم اکنون دنیای غرب که سقوط یک به یک پایگاه هایش را در کشورهای اسلامی مشاهده می کند، خود را قربانی و زخم خورده این مکتب دانسته و تهاجم خود به این اعتقاد و اندیشه را گسترده تر از پیش ادامه می دهد.

 

دستگاه گسترده ناتوی فرهنگی که روزی کاریکاتورهای موهن پیامبر اکرم (ص) را در دانمارک کشید، اکنون کاری کم خرج تر و پر درآمدتر را پیش گرفته است و برای این دستگاه چه چیز بهتر از این که مسلمان ها! با ادبیات دینی خودشان، به اعتقادات خود توهین کرده و ارزش های آن را زیر سوال ببرند؟ و به راستی اگر کتاب آیات شیطانی نوشته فردی غیر مسلمان بود آیا از حیز انتفاع ساقط نمی شد؟!


دشمن در این قسمت از برنامه اش تضعیف اعتقاداتی که منجر به استقامت ملت های مسلمان شده است را دنبال می کند.

جهان استکبار با تجربه به این نتیجه رسیده است که به عنوان راه حل مساله اسلام، باید به هر طریق که شده «ربناالله» و «استقاموا» را از هم جدا کند!  چرا که اگر این دو با هم جمع شدند، دیگر نمی توان انسان را ترساند و به زیر یوغ ستم کشید.


«إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»(1)

از منظر دنیای غرب، مسلمانانی که اهل استقامت نیستند - مثلاً سران شیخ نشین های خاورمیانه - موجوداتی بشدت دوست داشتنی هستند! و از طرف دیگر کسانی که از ایدئولوژی اسلام بی بهره اند، ولی استقامت می ورزند – مثلاً ژاپنی های جنگ جهانی دوم – اگر چه گاهی شیطنت می کنند، ولی باز قابل تحمل هستند و می توان تادیبشان کرد! ولی مسلمان معتقد، بخصوص شیعه و ایرانی جماعت را باید کشت تا آدم شود، تازه کشته های اینها هم خطرهای خاص خودشان را دارند ...


2-  از میان مسلمانان چرا باید به مقدسات شیعیان توهین شود؟

لااقل به دو دلیل شیعیان مقدمند:


1- با رجوع به فقه اهل سنت می بینیم که فقهای‌ اهل‌ ‌ سنت، جهاد ابتدایی‌ را در صورت‌ وجود مصلحت‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ در آن‌ ــ که‌ حاکم‌، چه‌ عادل‌ چه‌ فاسق‌، آن‌ را تشخیص‌ می‌دهد ــ واجب‌ دانسته‌اند. (2) پر واضح است که اهل تسنن ستمدیده، بر خلاف مبانی فقهی مزبور، علیه حاکمان فاسق خود - که جایگاه دادن حکم جهاد را داشته اند - قیام کرده اند. این مسئله همراه با تجربه موفق انقلاب اسلامی ایران، زمینه را برای تاسی اهل سنت به یک حاکم اسلامی و وحدت ایشان حول محور شخصیتی کاریزما، سیاستمدار و همسو با انقلاب ها فراهم آورده است. این از عمده مسائلی است که جهان سلطه از به فرجام رسیدن آن بشدت بیم دارد.


(اهانت در صفحه این کمپین به رهبر معظم انقلاب، شخصیت های انقلابی و معتقد و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین به تمسخر گرفتن بیداری اسلامی با نام «بیداری نقوی»، در این راستا تفسیر می شوند.)


2- اعتقاد  به مهدویت و ظهور منجی به صورت تمام عیار در میان شیعیان وجود دارد و پس از انقلاب اسلامی بشدت رشد کرده است؛ این عقیده که بین تمام مسلمانان و دیگر ادیان الهی مشترک است نه تنها می تواند تمام انقلاب های اخیر را به هم متصل کند و به زیر یک پرچم ببرد، بلکه چه بسا جنبش فتح وال استریت را هم ...

آری دنیای غرب به این نتیجه رسیده است که:

الف: اعتقاد به ظهور منجی، کلید اتصال انقلاب ها و خیزش مردم ستمدیده دنیاست که در یک شب می تواند جهان استکبار را به زیر بکشد.(3)  


ب: ایران به عنوان یک ابرقدرت سیاسی و ایدئولوژیک، تنها کشوری است که قابلیت صدور این اندیشه را دارد.

(توهین به امام زمان (عج)، به زیر سوال بردن وجود ایشان و به تمسخر گرفتن غیبت و ظهور حضرت، با کنایه هایی نظیر «نقی موعود آمد» و «ظهور نقی»؛ در این راستا تفسیر می شود.)


3- به چه قشری از جامعه ما امید بسته اند؟

خودشان در مرامنامه کمپین گفته اند: «ما اعضای کمپین به نقش بسیار مهم روشنفکران و دانشگاهیان در پیشبرد آرمان‌های خود معتقدیم و نقش اصلی این روند را بر دوش دانشگاهیان می‌دانیم.»

به راستی آیا جا ندارد از خودمان بپرسیم «در دانشگاه های ما چه خبر است که دشمن این گونه به دانشگاهیان ما امید بسته است؟»

در مجموع آنچه اظهر من الشمس است، تمرکز ویژه دشمن بر روی جوانان ما است.

 


[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 12:0 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 70
بازدید دیروز: 35
کل بازدیدها: 985217