سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

ADHD                                                                       

  چهارنشانه عمده بیش فعالی:

*توجه ودقت گزینشی- کودک به هر چه دلش بخواهد دقت میکند.

*حواس پرتی- در تمرکز وارتباط اشیاء وافراد مشکل دارد.

*شتاب زدگی- قبل از آنکه فکر کند عمل میکند ورفتارش آنی ونسنجیده است .

*بیش فعالی- ناآرام وبی قراراست وبیش از حد بالاوپایین میپرد .

 

 

حال برای آنکه خیالتان راحت شود یک دفترچه بردارید واین مشخصات را یادداشت کنید وکودکتان را با آن بسنجید. تفاوت اصلی عدم بلوغ وبیش فعالی این است که در عدم بلوغ میتوانید پیشرفت وبهبود واصلاحات رفتاری ثابت وپایداری را همزمان با شروع تحصیل در کودکتان مشاهده کنید اما اگر یک کودک مبتلا به بیش فعالی تشخیص داده نشده وتحت درمان قرار نگیرد با گذشت زمان بدتر شده وانگیزهاش برای یاد گیری کاهش میابد .

 

شیوه هایی برای درمان :

معمولا کودکان از خوردن صبحانه امتناع میکنند ودر مدرسه به خوردن تنقلات روی میآورند

یکی از راههای درمان موثر خوردن صبحانه مغذی است کودکان باید میزان متعادلی از

 کربو هیدراتها – پروتئین هاوچربیهای مقوی دریافت کنند تا عملکرد مغزشان که در کنترل این گونه رفتارها نقش عمدهای دارد بهبود یابد .

این ترکیبات را امتحان کنید:

 

* نیمرو نان تست ومیوه

* نان جو ماست ومیوه

* نوشیدنی های مقوی مخصوص صبحانه.این نوع نوشیدنی هارا با میوه ماست شیر پودرهای پروتئینی طعم دار و روغن کتان تهیه کرده وبه نام سمو تای عرضه میکنند.      

 

روغن کتان حاوی چربی های امگا3است که مشخص شده در بهبود کودکان مبتلا به بیش فعالی موثر است .باید دقت کنید که خوراندن غلات وهله هوله ای که کربو هیدرات بالا وفیبر وپروتئین کم دارند جداخود داری کنید.

تحقیقات نشان داده شدت اختلال بیش فعالی درکودکانی که صبحانه سنتی خورده وبه مدرسه رفته اند پس از مدتی فروکش کرده است. نکته آخر اینکه کودکتان مبتلاست وپزشک برای او دارو تجویز کرده است یادتان باشد که این داروها باید با رفتار درمانی همراه باشدچون دارو به تنهایی نمی تواند موثر باشدودر کنار دارو درمانی ورفتار در مانی باید به فکر تغذیه صحیح کودک وهماهنگی او با معلم ومسئولان مدرسه باشید .

                                                                                 

 


[ چهارشنبه 89/11/6 ] [ 10:17 صبح ] [ میتراارجمندپور ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 46
کل بازدیدها: 984001