سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

1-لبخند جذابتان می‌کند…
همه ما به سمت افرادی که لبخند می‌زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش وجذبه فوری ایجاد می کند.  دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.


2- لبخند حال و هوایتان را تغییر می‌دهد… دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن
حقه می‌زند.


3- لبخند مسری است… لبخند زدن برایتان شادی می‌آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید
و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می‌کشید. ادامه مطلب...

[ شنبه 91/10/30 ] [ 10:1 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 

 

ردیف

 

اسامی همکاران

 

1

 

خدیجه سعیدی

2

 

آسیه عابدینی

3

 

راضیه کریمیان

 

4

مژگان جهان بخشی

 

5

اکرم کاویان

6

 

اکرم خیر الهی

 


[ جمعه 91/10/29 ] [ 6:48 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

مردی هستم 32 ساله و متاهل، دارای یک فرزند 2 ساله، وقتی با همسرم بحث می کنم پسرم به شدت سرش را به زمین می کوبد. به دکتر نشانش دادیم گفت رفتار خودتان را اصلاح کنید. ولی وقتی همسرم با پسرم دعوا می کند یا کتکش می زند باز هم پسرم سرش را به زمین می کوبد! (این پیامک با کد 140 در ستون پیامک های شما به چاپ رسید، اکنون پاسخ مشاور را دراین باره می خوانیم)


سه سال اول زندگی، نقش بارزی در تکامل شخصیت کودک دارد و نباید احساس امنیتش خدشه دار شود. صداهای بلند، ارائه الگوهای اضطراب انگیز و برخوردهای خشن ممکن است باعث تحریک امواج مغزی کودک شود و در صورت تکرار زمینه را برای تکوین یک شخصیت عصبی فراهم می کند، از طرف دیگر کودکانی که قبل از پایان دو سالگی سر خود را به زمین و یا دیوار می کوبند و یا موهای خود را می کشند و خیلی جیغ می زنند و گریه های طولانی دارند، زمینه مناسب تری برای ابتلا به صرع و بیش فعالی و ناسازگاری در مقایسه با دیگر کودکان دارند.

برای درمان این کودکان ابتدا توصیه می شود که حتما سر آن ها با محافظی مثل هد بند بسته شود تا نقش یک ضربه گیر را برای شان بازی کند، از طرف دیگر باید عواملی را که باعث لجبازی و عصبانیت کودک می شود را کنترل و با پیش بینی رفتار کودک، از بروز آن ها جلوگیری کرد. کتک زدن و تنبیه بدنی در این سن باعث برداشت منفی کودک از دنیای پیرامون و دیدگاه منفی نسبت به والدین می شود و کودک انرژی ذخیره شده منفی از طرف والدین را با رفتارهای منفی مثل گریه ممتد ، کنترل نکردن ادرار، کم اشتهایی، لجبازی و تحرک زیاد پاسخ می دهد و به صورت نا خود آگاه تلافی می کند .

گاهی اوقات کودکان به صورت ناخواسته، ابزاری برای تسویه حساب های شخصی والدین می شوند و این برخورد قهری موجب افزایش تشنج در خانواده خواهد شد، بهتر آن است که مشکلات همسران توسط یک مشاور بررسی شود. هرگز مشکلات خود را به کودک منتقل نکنید، کودک مینیاتور بزرگسال نیست و از نظر عاطفی و روانی بسیار حساس و شکننده است.

در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که با توجه به علایم و نشانه هایی که کودک شما دارد به یک روان پزشک برای بررسی نوار مغز و یک مشاور کودک برای تشخیص بیش فعالی و ارائه راه کارهای لازم مراجعه کنید.

 

 

 

خراسان


[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 9:2 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: نخوردن صبحانه باعث پایین آمدن قند خون و افت توانایی مغز برای یادگیری می شود.

به گزارش مهر، حیدر دارابی با تاکید بر اهمیت بالای وعده صبحانه، اظهارکرد: در رژیمهای معمولی، 20 تا 25 درصد از انرژی روزانه باید از راه خوردن صبحانه تامین شود.

وی ادامه داد: تاثیر منفی سوء تغذیه در کوتاهی قد، کاهش بهره هوشی، افزایش ابتلا به بیماریها و افت تحصیلی، به اثبات رسیده است.

دارابی شایعترین کمبودهای سنین مدرسه را مربوط به ید، آهن، کلسیم، هم چنین ویتامینهای A و D برشمرد و اضافه کرد: این کمبودها ناهنجاریهای جسمی و ذهنی را به دنبال داشته که در صروت عدم رسیدگی، صدمات غیرقابل جبرانی به همراه دارد.

عضو انجمن تغذیه ایران خاطرنشان کرد: صرف شام درساعات اولیه شب، خواب درساعت معین، توجه والدین به صبحانه و سحرخیزی، موجب افزایش گرایش دانش آموزان به صرف صبحانه می شود.


[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 8:46 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

هرچه دید و دیدگاه‌تان بزرگ‌تر باشد، امکان موفقیت‌تان هم بیش‌تر خواهد شد.

 

 

سرهای نترس و بزرگ‌اندیش، آسان‌تر و ساده‌تر از همه‌ی دگران، سری در میانه‌ی سرها، می‌توانند درآورند و دل‌های دریایی و مواج در موجاموج توفان‌زده و توفنده‌ی حیات، تراواتر و تازه‌تر از هرچه که هستند، می‌توانند فهم کنند و به سامانی فراخور فرارسند.

بزرگ‌اندیشی، اکسیر و عنصری جادویی است که دیدگاه و چشم‌انداز آدمی را توسعه می‌دهد و می‌گذارد فرصت‌هایی تازه را کشف کند و به‌کار گیرد.

آن‌کس که بزرگ می‌اندیشد و درجا نمی‌زند،زندگی‌اش آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود و امکان و احتمال بهره‌وری‌ها و برخورداری‌های بزرگ را هم برای خویش، بیش‌تر و فراوان‌تر می‌سازد.

هرچه دید و دیدگاه‌تان بزرگ‌تر باشد، امکان موفقیت‌تان هم بیش‌تر خواهد شد. ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 8:44 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

مد

انسان، موجودی است کمال‌طلب و دوست دارد آن چه را موجب رسیدن او به کمال می‌شود ، به دست آورد. در این میان، جوانان نه تنها از این قاعده مستثنا نیستند ، بلکه ویژگی‌های جوانی نیز اقتضا می‌کند که بر این کمال‌طلبی، پافشاری بیشتری داشته باشد؛ زیرا جوان همواره به دنبال ایده‌آل‌ها، کمال مطلوب‌ها، جاودانگی، معنویت، زیبایی و ارزش‌هاست و در عین حال، روحیه‌ای تنوع‌طلب دارد و از حالت ثابت و ایستا، گریزان است. اگر این ویژگی‌های جوانی، با بینش صحیح از ارزش‌ها همراه شود ، دوره جوانی ، یک دوره بسیار بارور و پربرکت خواهد بود و اگر این بینش صحیح همراه با باورهای دینی نباشد، دوره جوانی یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی او خواهد بود و چه بسا تا مرز سقوط ، انحطاط و هلاکت کشیده شود.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/20 ] [ 9:50 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

بررسی نقش و اهمیت همسالان در دوران نوجوانی

فشار گروهی

دوره نوجوانی ،سنینی است که در آن روابط دوستی با همسالان شکل گرفته و اهمیت آن در زندگی فرد روز به روز بیشتر می شود. در این سال ها نوجوانان اغلب ساعات روز را با دوستانشان سپری می کنند.

دوران نوجوانی، مرحله رشد و گسترش روابط است. در این دوران، نوجوانان به دنبال دوستان و معاشرانی هستند که بخواهند اوقات خود را با او بگذرانند، رازهای خود را با او در میان گذارند، بگویند و بشنوند و با دوستی ها برای خود شور و نشاطی آنی فراهم سازند.

برخی از نوجوانان روش بیان استقلالشان عضویت در گروههایی است که خانواده با آنها مخالف است و برخی دیگر هم بدون هیچ دلیل خاصی به همسالان خود گرایش می یابند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/20 ] [ 9:48 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

کاربران محترم دفترچه رشته های بدون آزمون راکه سازمان سنجش برای پذیرش بهمن 91اعلام کرده باآدرس زیر قابل مشاهده است.

http://persiandrive.com/633446


[ دوشنبه 91/10/18 ] [ 10:12 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

امروزه مقوله‏ی مهارت‏های زندگی به‏عنوانی آشنا تبدیل شده است که در اغلب محافل و مجالس آموزشی از آن سخن به میان می‏آید. این حضور، با میزان احساس اهمیت زندگی آغاز می‏شود. از آن‏جا که این مهارت‏ها با زندگی واقعی افراد نسبت درجه یک دارند، لذا سخن از آن‏ها، در واقع سخن از زندگی است.

در آموزش‏و پرورش نیز مانند سایر نهادها و سازمان‏ها، آموزش مهارت‏های زندگی ضروری به‏نظر می‏رسد. اما این ضرورت، بنا به رسالت کار تعلیم‏ و تربیت، تا اندازه‏ای متفاوت و از ظرافت بیش‏تری برخوردار است. از این روی، در این مجموعه مقالات تلاش شده است، ضمن توجه به تعاریف و انواع مهارت‏های زندگی، مصادیق عینی و عملی هر یک از مهارت‏ها به بحث گذاشته شود.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/10/13 ] [ 8:27 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

مقدمه :

      مشاوره در مجموعه خدمات راهنمایی و بهداشت روانی ، یکی از مهم ترین فعالیت ها است ، که راهگشای حل بسیاری از مشکلات انسانها از اقشار گوناگون می باشد. هدف اصلی مشاوره کمک به مراحعان در شناخت نقاط مثبت خود ، درک موانع رشد و محیط خویشتن است . مشاوره ،فرآیندی مستقیم و رویاروی است ، که در آن به مراجع کمک می کند تا صادقانه رفتار و نگرش ها و کیفیت شیوه زندگی خود را د رمحیطی آزاد و به دور از هرگونه تهدید و تحمیل مورد ارزیابی قرار دهدو درجهت تغییرات اساسی ومعنی دار اقدامات لازم و ضروری انجام دهد.به این ترتیب در ارائه خدمات مشاوره ای به علت دامنه تخصصی و علمی فعالیت ،مشاوران نیازمند تکنیک ها و فنون کارآمد در حل مشکلات تحصیلی و رفتاری هستند و این تکنیک ها و فنون می بایستی با شرایط بومی و فرهنگی جامعه همخوان باشد.

خدمات مشاوره ایی :

* برنامه ریزی تحصیلی( ابتدایی - راهنمایی -متوسطه - کنکور- دانشگاه )

* مشاوره فردی و بین فردی و خانوادگی و گروهی

*کارگاه های آموزشی

ساعات کار مرکز:

    

نوبت صبح

 

8:30-14:00

نوبت بعدازظهر

 

15:30 – 19:00

 
آدرس:
 
مبارکه - خیابان 22بهمن -جنب آموزشگاه سوم شعبان (مکان سابق اداره آموزش و پرورش)
 
شماره تلفن مرکز:
 
5224005
 
 

جدول حضور مشاورین در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مبارکه:

 

 

ردیف

ایام هفته

نام مسول مرکز

نام مشاورین نوبت صبح

نام مشاورین نوبت بعدازظهر

1

 

شنبه

خانم سعیدی

آقای ضیایی – خانم کاویان

آقای حسینی – آقای رجبی

2

 

یک شنبه

خانم زینلی

آقای بهرامی – خانم رمضانپور

آقای بهرامی  - آقای رجبی

3

 

دوشنبه

خانم زینلی

آقای قربانی – خانم صفایی

آقای قربانی - آقای رجبی

4

 

سه شنبه

خانم سعیدی

آقای نجفی – خانم محمودزاده

آقای نجفی - آقای رجبی

5

 

چهار شنبه

خانم سعیدی

آقای مرادیان – خانم عابدینی

آقای مرادیان - آقای رجبی

6

 

پنج شنبه

آقای نیک پور

آقای حسینی

-----------------


[ چهارشنبه 91/10/6 ] [ 10:45 عصر ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 104
کل بازدیدها: 985680