سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

برف و یخ آب شد

چشمه ها شد روان

شد زمین رنگ رنگ

خنده زد آسمان

 باز دنیای ما

شاد و پیروز شد

آمد، آمد بهار

عید نوروز شد

پر شد از بوی گل

کوچه ها، خانه ها

باز آغاز شد

رقص پروانه ها

 باز هم پهن شد

سفره هفت سین

سبز شد، سرخ شد

هر کجای زمین


[ پنج شنبه 89/12/19 ] [ 8:45 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بهار که از راه می رسد 

می دانم تو خواهی آمد   درختان شکوفه خواهند داد

و من دوباره عاشق خواهم شد

و من دوباره غبار از همه چیز خواهم زدود

وکوچه و حیاط را برایت آب و جارو خواهم کرد

وبرایت شمعی روشن می کنم و به زمستان می گویم :

برو که دیگر جای تو در این خانه نیست

وعطر بوی سپند را تا کوچه های باریک سپیده کودکی خواهم پیچاند

و با قشنگترین پیراهنم درآستان در به انتظار تو خواهم ایستاد

تا از جاده های دور بیایی

می دانم تو خواهی آمد

منبع: http://aphrodit.mihanblog.com


[ پنج شنبه 89/12/19 ] [ 8:39 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

   حفظ , یادآوری و تشخیص موضوعات و به کار بستن آموخته های پیشین مهمترین فعالیت  ذهنی انسان در زندگی فردی و اجتماعی است . اصولا بدون یادآوری آموخته ها , تعلیم و تربیت نمی تواند معنا و مفهومی داشته باشد. بعضی روان شناسان حافظه را یکی از اشکال یادگیری و یا نتیجه و دلیل یادگیری می دانند. 

ادامه مطلب...

[ جمعه 89/12/13 ] [ 6:59 صبح ] [ الهام پایدارفر ] [ نظرات () ]

 در تحقیقی که در دانشگاه کلـورادو انـجام گـرفت، مشخص شـد که افراد میتوانند توانایی سرکوب خاطرات احسـاسی را در خـود ایجاد کنند. ایـن تحقـیق فـعالیـت مـغز را در افراد تحـت آزمـایش کـه برای سرکوب خاطرات مربوط بـه تصـاویر منـفی تعلیم دیده بودند، مـی سنجـید و دو مکـانیـزم را در قسـمت جلـو مـغز نشـان داد. ایـن تحقـیـق مـی تـوانـد بـه متخصصین بـالینـی کـمک کنـد روش هـای درمانی جدیدی برای آنها که قادر به سرکوب

 خاطرات ناراحت کننده خود نیستند و با بیماری های اختلالات استرس، ترس مفرط، افسردگی، اضطراب، و سندرم وسواس در ارتباط است، ابداع کنند.
 
محقق این تحقیق می گوید، "ما در این تحقیق نشان می دهیم که افراد می توانند با  تمرین برخی خاطرات خود را در یک زمان خاص سرکوب کنند. ما تصور می کنیم به مکانیزم  های عصبی آن دست یافته ایم و امیدواریم که این یافته های جدید و تحقیقات آتی، به  رویکردهای درمانی-دارویی جدیدی در درمان انواع مختلفی از اختلالات احساسی ختم  شود."

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 89/12/10 ] [ 1:19 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 اغلب زنان با شوق و ذوق اظهار می کنند که بدون شک مردان خیلی بیشتر از زنان دروغ می گویند.اما اطلاعات و آزمایشات علمی نشان می دهد که مردان و زنان تقریبا به یک اندازه دروغ می گویند .  و فقط محتوای دروغ آنهاست که با هم فرق دارد .زنان بیشتر به این خاطر دروغ می گویند تا باعث شوند دیگران احساس بهتری داشته باشند ،مردان دروغ می گویند تا خود را خوب و بهتر جلوه دهند.برای زنان سخت است که در مورد احساسات خود دروغ بگویند و مردان دروغ می گویند تا از بحث و مجادله دوری کنند. در عین حال مردان خیلی دوست دارند درباره دوران جوانی خود و اینکه چقدر در آن پر شر و شور بودند دروغ بگویند این همان تفاوت اصلی میان دروغهای زن ومرد است.یک زن می تواند به دروغ به کسی بگوید که او در لباس خود عالی به نظر می رسد ،حتی اگر در واقع فکر کند که او در آن لباس شبیه یک کیسه پر از سیب زمینی است.در همین شرایط در صورتیکه مردی با چنین شخصی برخورد کند ،برای اینکه مجبور نشود دروغ بگوید از او دوری خواهد کرد و فقط موقعی دروغ می گوید که مجبور شود حتما اظهار نظر کند .
شایع ترین شکل از دروغ گفتن خود فریبی است که به فرد اجازه می دهد در روز دو پاکت سیگار بکشد و دود کند ،اما ادعا کند که به سیگار معتاد نیست و یا خود را توجیه کند که خوردن یک دسر مملو از کالری در رژیم غذایی اش مشکلی ایجاد نخواهد کرد .
بر اساس شواهد و مدارک موجود ،زنان درست به اندازه مردان دروغ می گویند،فقط نوع درغشان متفاوت از مردان است .دلیل اینکه دروغ مردان زودتر از زنان آشکار می شود ان است که زنان به دلیل اگاهی استثنایی از زبان بدن و علائم صدایی خیلی از دروغهایشان برملا نمی شود و درنتیجه مردان دروغگوتر به نظر می رسند.در واقع مردان دروغ های بیشتری نسبت به زنان نمی گویند بلکه اشکال کار در این است که آن ها بیشتر از زنان گیر می افتند.

lمنبع:تهیه شده توسط خانم خدیجه سعیدی مسئول مرکز مشاوره


[ سه شنبه 89/12/3 ] [ 11:34 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

   رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی : 

 

زبان و ادبیات فارسی   –   حقوق   –   الهیات و معارف اسلامی فلسفه باستان شناسی علوم ارتباطات اجتماعی راهنمایی و مشاوره تاریخ   جغرافیا  زبان و ادبیات عربی    علوم سیاسی مطالعات خانواده علوم تربیتی - زبان و ادبیات کردی رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی ادبیات داستانی  آماد  (سیستم  تامین  و توزیع کالا )  - مبانی  مطالعات  ارتباطی  و  فن آوری اطلاعات

  ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/11/28 ] [ 6:7 صبح ] [ الهام پایدارفر ] [ نظرات () ]

معرفی رشته هاای دانشگاهی 

   رشته های گروه آزمایشی علوم ریاضی وفنی:

 ریاضی     –   فیزیک  آمار  مهندسی شهرسازی - مهندسی برق  مهندسی مکانیک مهندسی عمران - مهندسی پزشکی -

 

  ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 89/11/28 ] [ 5:58 صبح ] [ الهام پایدارفر ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 985600