سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوره نوین
هر کس مى خواهد عزیزترین مردم باشد، باید تقواى الهى پیشه کند. حضرت محمدمصطفی (ص) 

یک وقت انسان ازدواج می کند و می گوید: پروردگارا! من ازدواج می کنم ـ یا روحیه اش این است، حالا ولو به زبان هم نیاورد یا به ذهن هم نگذراند، با این روحیه ـ یک نیاز طبیعی خودم را برآورده می کنم. این  نیاز طبیعی هم فقط نیاز جنسی نیست، بلکه زن و مرد هر دو به این ازدواج، به این با هم زندگی کردن، با هم تشکیل یک خانواده دادن و یک جمع به وجود آوردن، احتیاج دارند. این هم یک نیاز است، مثل نیازهای  دیگری که وجود دارد.
می گوید: پروردگارا! من این نیاز را برآورده می کنم، از تو هم متشکرم که این امکان را در اختیار من گذاشتی، این اجازه را دادی، این وسیله را فراهم کردی، همسر خوبی برای من پیدا شد و بعد از این هم در زندگی جدید، در این وضع جدید، سعی می کنم که آن طور که تو می خواهی عمل کنم. این یک جور ازدواج کردن است.

ازدواج

یک وقت هم نه، کسی که ازدواج می کند، نه قدر خدا را می داند، نه قدر آن همسر را می داند، نه قدر این فرصتی که برایشان پیش آمده، می داند؛ مثل آدم مست و غافل. این جور زندگی اگر هم پایدار بماند، شیرین نخواهد بود، همراه با انجام وظیفه نخواهد بود.منبع:مداحان حسین

 


[ پنج شنبه 92/2/5 ] [ 12:47 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

بررسی وظایف والدین در فصل امتحانات دانش‌آموزان

درس

بیشترین میزان عدم توافق‌ها، تیره ‌شدن روابط ، ناراحتی‌‌ها ، تعارضات ، دور شدن و فاصله گرفتن والدین و فرزندان در زمان امتحانات است. این نتیجه، حاصل استخراج نتایج پرسشنامه‌ای است که در آن از والدین و فرزندان آنها درخواست شده بود به این سوال پاسخ دهند: چه مواقعی بیشترین اختلافات بین شما بروز می‌کند؟

جالب آن‌که پاسخ والدین و فرزندان به این سوال یکسان بود: « زمان امتحانات.» والدین می‌گفتند: فرزندان حرف‌ها و راهنمایی‌های ما را نمی‌شنوند. فرزندان می‌گفتند: والدین تصور می‌کنند ما حرف‌های آنان را در بار اول نشنیده‌ایم و مدام تکرار می‌کنند ، درس بخوان، نمره خوب بگیر، چرا به فکر خودت نیستی، ما خیر و صلاح تو را می‌خواهیم و ...

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/2/4 ] [ 9:31 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

آداب سفر
امام صادق(ع) :خوش‌اخلاقی و خوش‌مشربی با همسفران و فرونشاندن خشم از آداب سفر است

امام صادق(ع):همسفرانی برگزینید که دخل و خرجشان با شما همسانی داشته باشد تا خوار نشوید

پیامبر اکرم ص:هرگاه سفر می‌کنید با برادران دینی خود خداحافظی کنید،زیرا خدا در سایه دعای آنان برایتان برکت قرار می‌دهد

امام صادق(ع):سفرت را با صدقه آغاز کن و آیة الکرسی بخوان


حساب¬رسی در دنیا
پیامبر اکرم ص:قبل از آن‏که در قیامت به حساب تو برسند در همین دنیا به حساب خود برس، چون حساب‏رسى امروز از فرداى قیامت آسان‏تر است

سیره نبوی
امام کاظم ع:اصلاح مو و عطر زدن از اخلاق پیامبران است

استقامت و پایداری
امام علی ع:صلاح حال مردم تحقق نمى پذیرد مگربه صلاح حال حاکمان وصلاح آنها محقق نمى شود مگربه استقامت و پابرجایى مردم

صلوات بر حضرت زهرا(س)
حضرت زهرا س:رسول خدا (ص) به من گفت:اى فاطمه! هر که بر تو صلوات فرستد،خداوند او را بیامرزد و به من،در هر جاى بهشت باشم،ملحق گرداند

ثمره اخلاص
حضرت زهرا (س ):هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد،خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید

حسن ظن به خدا
امام صادق(ع):گمان نیک به خداوند آن است که جز به او امیدوار نباشی و جز از گناه خودت نهراسی ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/1/26 ] [ 9:51 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

باسلام خدمت کاربران گرامی از این به بعد می توانید باآدرس زیر بادامنه irوارد سایت شوید:

 

http://moshavernovin.ir


 

 


[ دوشنبه 92/1/26 ] [ 1:27 عصر ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

اگر ندانید که کجا می روید هر راهی شما را با خود خواهد برد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/1/24 ] [ 12:2 عصر ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

تن آسایی و تنبلی دور کن

بکوش و ز رنج تنت سور کن

که اندر جهان گنج بی رنج نیست

کسی را که کاهل بود گنج نیست

ملک الشعراء بهار


[ شنبه 92/1/24 ] [ 11:55 صبح ] [ بهاره هفت شایجانی ] [ نظرات () ]

 

کابوس

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، ترس‌های کودکان شامل ترس از اشیاء و حیواناتی مثل مار، ترس از طبیعت، ترس از طوفان، رعد و برق و صداهای مهیب، ترس از تنهایی، مرگ، میکروب، سرزنش شدن و مورد تنبیه قرار گرفتن می‌باشد. برخی از این ترس‌ها ریشه در بیماری دارند و برخی عادی و معقولند و تفکیک این دوگونه و تشخیص آن دشوار است.

کابوس‌ها (nightmares) رویاهای ترسناک هستند. بیشتر کودکان هر چند وقت یکبار ممکن است آن را تجربه کنند. بیشتر کابوس‌ها در اواخر دوره خواب (معمولا بین 4 تا 6 صبح) رخ می‌دهند.

اکثریت کودکان خردسال به نوعی ترس های مربوط به کابوس های شبانه را تجربه می کنند که از میان آنها می توان به ترس از کابوس، جدا شدن از والدین، ترس از تاریکی و ترس از رویاها و خیالات وحشتناک اشاره کرد.

اگرچه بیشتر کودکان هرچه بزرگتر می شوند این ترس ها را نیز پشت سر می گذارند اما برخی ممکن است به ترس های مرضی شدید و بیمارگونه مواجه شوند و اغلب به سختی می توانند رویا و تخلیل را از واقعیت تفکیک کنند.

در این مطالعه 80 کودک چهار تا شش ساله مبتلا به ترس های شدید شبانه با 32 کودک سالم از این نظر، مقایسه شدند.

نتایج آزمایشات تایید کرد کودکانی که دچار ترس های شدید شبانه هستند در مقایسه با کودکان سالم برای تمایز بین خیال و واقعیت خیلی بیشتر دچار مشکل می شوند و تفکیک این دو برای آنها بسیار دشوارتر است.

این مطالعه هم چنین آشکار ساخت که مشکل فوق در کودکان کم سن تر و کوچکتر به مراتب شدیدتر است در نتیجه افزایش سن در بهبود این اختلال تاثیر دارد.

این متخصصان خاطرنشان کردند: با توجه به یافته های فوق به کودکانی که قدرت آنها در تفکیک خیال از واقعیت کمتر است، بیشتر دچار ترس های شدید شبانه می شوند.

شرح این مطالعه در مجله «روانپزشکی اطفال و رشد انسان» منتشر شده است.

محققین می گویند وجود والدین ترسو و یا حضور فردی ترسو در خانواده و یا احتیاط و محافظه کاری بیش ازحد والدین یکی ازعلل گرایش کودک بدین رفتارمحسوب می شود.

سرگذشت های غم انگیز در زندگی کودک نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده به علاوه تنبیه کودک در منزل آن هم با شدت زیاد و تهدید او از جانب دوستان و همبازی ها و ترس و وحشت از مدرسه نیز این معضل رفتاری را در کودک رشد و ارتقا می بخشد، مضافا اینکه عدم رشد کافی به لحاظ عاطفی نیز مزید برعلت خواهد بود.

پژوهشگران تاکید دارند که شناسایی عوامل ایجاد کننده ترس و سعی برای از میان بردن این عوامل در درمان کودکان اهمیت بسزایی دارد.


[ چهارشنبه 92/1/21 ] [ 11:29 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]

 در طی زندگی، هر کدام از ما روابطی را با دیگران برقرار می کنیم که آن روابط معنایی خاص برای ما دارد. آنها می توانند والدین، سایر اعضای خانواده، دوستان، معلمان و افراد دیگری باشند. اینها کسانی هستند که به شیوه های مختلف از ما مراقبت و حمایت می نمایند. در طی زندگی مان، هر کدام از ما مرگ کسی که مورد علاقه مان است را نیز تجربه می کنیم. صرفنظر از اینکه مرگ آنها ناشی از بیماری، تصادف یا حادثه ای دیگر باشد، ما با ترکیبی از افکار و احساسات باقی می مانیم. ما عمیقاً فقدان آنها را احساس می کنیم. پیشنهاد های زیر به ما در فهم فرایند سازنده سوگ و اهمیت یاد آوری شخص مورد علاقه مان کمک می کند.

مسئله مهم، پذیرش خودتان است

سوگ یک تجربه طبیعی و جهانی است. بهر حال، هر کدام از ما سوگ را به شیوه خاصی که متناسب با نوع تربیت و شخصیت مان است، تجربه می کنیم، در حالی که عوامل مشترکی در فرایند سوگ وجود دارند، ولی هیچ فرمول یا جدول ثابتی که باید با آن مطابق باشد، در سوگ وجود ندارد، پذیرفتن خودتان گامی مهم به سوی فرآیند سالم سوگ  است.

احساسات شما طبیعی است

بدنیال فقدان شخص محبوب، تعداد وسیعی از حالات عاطفی تجربه می شوند. این احساسات شامل غمگینی، ترس، یأس، سردرگمی خشم، احساس گناه و حتی بی حسی است. این عواطف در درجات مختلف شدت و در دوره های زمانی متفاوت تجربه می شوند. الگوهای معمول زندگی ما ممکن است خاطراتی را در مورد فقدان و احساسات مرتبط با آن برانگیزد. مراسم خانوادگی، تعطیلات، مکانهای مورد علاقه، موسیقی و تجارب دیگری که با شخص از دست رفته داشته ایم، به عنوان منبعی برای درد و رنج برایمان باقی می ماند. در اواسط سوگواری با شگفتی، کاهش غم و اندوه امری طبیعی می باشد. در طی زمان خاطرات ما با شخص محبوب باقی خواهد ماند ولی واکنشهای هیجانی شدیدمان به طرف متوسط میل خواهد کرد. گر چه یادآوری این مسئله بسیار مهم است که حتی بعد از سالها نیز ما شخص از دست رفته را فراموش نخواهیم کرد. بهتر است به سوگواری به عنوان یک چرخه نگاه کنید که در آن بطور دوره ای فقدان و احساسات مرتبط با آن را یادآوری خواهید کرد.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/1/21 ] [ 9:47 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

دکتر افشین یداللهی از تاثیر روابط بین فردی در سریال‌های خارجی بر خانواده‌های ایرانی می‌گوید .

«سریال‌های خارجی با ذهن و روان ما چه می‌کنند؟» در جمع روان‌پزشکان، شاید دکتر افشین یداللهی، گزینه مناسب‌تری برای پاسخ‌ دادن به این سوال باشد؛ روان‌پزشکی که سال‌ها با سریال‌های تلویزیونی، به عنوان ترانه‌سرا، همراهی کرده و این همراهی، زمینه مطالعه و تعمق در موضوع رسانه را برای او فراهم کرده است. با او در همین رابطه گفتگو کرده‌ایم....

? الگوبرداری از مفاهیم آموزش ‌داده‌ شده در سریال‌های خارجی موجود در بازار، چه تاثیری روی خانواده‌های ایرانی دارد؟

ـ کلا در برخورد با فیلم یا سریال، چه خارجی چه ایرانی، باید یک نکته را مدنظر داشت. اینکه ما چه شناختی از خود، از اهداف خود یا از مسیر زندگی خود داریم. متاسفانه بعضی افراد آگاهی درست و کاملی درباره اهداف و زندگی خود ندارند و براساس برخی تعاریف کلیشه‌ای زندگی می‌کنند. این، نقطه ضربه‌پذیری برخی خانواده‌هاست که در برخورد با هر پدیده‌ای یا به طور خاص در برخورد با فیلم یا سریال – چه ایرانی چه خارجی- توانایی سنجش و سبک سنگین کردن اتفاقات و مفاهیم منتقل شده وجود ندارند. این موضوع می‌تواند افراد را به سمت نوعی الگوبرداری منفعلانه یا تاثیر‌پذیرانه هدایت کند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/1/21 ] [ 9:44 صبح ] [ مژگان جهانبخشی ] [ نظرات () ]

به گزارش فرهنگ نیوز، دنیا در پی الگوسازی و الگو آفرینی است، لکن ما مسلمانان نیاز به الگو سازی نداریم، چرا که از بهترین الگوها برخورداریم. ترسیم الگوی خانواده اسلامی ایرانی. و قرآن کریم بهترین الگو را معرفی و فرموده است:
لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا(احزاب /21) مسلما برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند.

از نظر اسلام بهترین الگو، بلکه الگوی منحصرکسی است که کامل و بی نقص باشد و تجلی احکام الهی را بتوان در رفتار وی مشاهده کرد. به عبارت دیگر، کسی شایسته الگو شدن است که تجسم قرآن کریم باشد و همانا این شخصیت بی همتا، رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله است. او که به فرموده قرآن کریم صاحب خلق عظیم است: وَ اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ ( قلم، آیه4) و تو ای پیامبر برقله اخلاق و کرامت قرار داری.

رسول گرامی اسلام و خاندان مطهرش قرآن مجسم هستند. شخصی به نام «سعد بن هشام» روایت کرده است " به دیدار همسر پیامبر رفتم و از اخلاق رسول خدا صلی الله علیه و آله پرسیدم او گفت آیا تو قرآن نمی خوانی؟ گفتم چرا. گفت اخلاق رسول خدا صلی الله علیه و آله، قرآنی است" بنابراین، ما برای طراحی و تبیین سبک زندگی خانوادگی به سیره عملی پیامبر مهربان اسلام رجوع می کنیم، زیرا خدای حیات آفرین فرمود: وَمَا آَتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید و اجرا کنید و آنچه نهی کرده خودداری نمایید. ادامه مطلب...

[ جمعه 92/1/16 ] [ 9:4 صبح ] [ خداداد مؤذنی بیستگانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

به شوق صبح و سحر، شام تار هم خوب است برای گریه شدن آبشار هم خوب است تمام هفته خطا و غروب جمعه دعا کمی خجالت از این انتظار هم خوب است اگر چه لایق وصل تو نیستیم آقا ولی کشیدن ناز نگار هم خوب است گمان کنم که نمی بینمت، بگو غلط است امید دادن این بی قرار هم خوب است کسی به فکر شما نیست، همه خوبند ملال نیست دگر، کار و بار هم خوب است مرا ببند که من جای دیگری نروم برای عبد فراری حصار هم خوب است هوای شهر بد و گریه سخت و حال بد است کمی هوا وسط این غبار هم خوب است اگر نشد برسم من به پابوسی تو برای این دل من وصف یار هم خوب است برای اینکه به دست آورم دلت را من قسم به فاطمه داغدار هم خوب است مرا ببخش به دردت نخورد نوکریم که بخشش دل این شرمسار هم خوب است اگر که پای رکابت نشد شهید شوم برای کشتن ما زلف یار هم خوب است اگر اجل به وصالت مرا مجال نداد امید آمدنت بر مزار هم خوب است
امکانات وب


بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 71
کل بازدیدها: 984236